60 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    den är redan i och det har inte varit några problem.den har redan böejat förröka sig så det syns

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    japp den är snygg, som en uppochned vänd gräsmatta
    vi har lite i dammen som har legat under isen i vinter. men nu när jag tänkte på det och gick ut och kollade fanns lite andmat kvar, grön och fin.
    tror du man kan ta lite av den? man vill ju inte ha in en massa skit på köpet
    jag har tvättat lite ganska så noga så det ska väll inte vara några problem.
    Tror nog du kan ta den, du kan ju alltid skölja av den lite försiktigt. Har någon med större erfarenhet någon annan åsikt är det bara att hojta till!

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Alles gut!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag läste på recept på haacks hemsida hur mycket som behövdes av allt till 500ml vatten.
    sen tog jag hälften av vattnet-250ml, hälften av alla torrvarorna (enligt de mått, teskedar, som stod på hemsidan)
    t.ex om det var 8tsk KNO3 per 500ml så tog jag 250ml vatten och 4tsk KNO3. (jag kommer inte ihåg exakta mått)

    jag ställde dom i akvarieskåpet så där är det mörkt.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Hur utspätt gjorde du det alltså? Bara för doseringens skull.
    De kan stå i rumstemperatur men helst mörkt.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    hur förvarar jag flaskorna? i kylen eller i akvarieskåpet?
    jag använde inte all torvara och inte all micro+ för jag har så litet akvarie att det blir gammalt om jag skulle blandat allt. hur förvarar jag den oblandade micro+ och torvarorna?
    Senast redigerad av freddi36; 31 March 2011, 14:52.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ok då slipper jag koka

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jag kör med vanligt vatten

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    kör väll med kokat då. för att vara säker

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    på haacks hemsida står det att man kan koka vattnet som man ska ha till att blanda K2SO4 och micro+ med. men det står också att man kan använda vanligt kranvatten. så vilket ska man göra eller kvittar det, hur gör ni?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    yes!
    nu har posten kommit för idag och jag skymtade ett grönt kuvert när brevbäraren stoppade ner posten i lådan. jag hade rätt, det var PMDD:n som kom. så nu är det bara att blanda till den och se på när växterna växer

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Det dimper nog ner i postlådan den här veckan då, om nu inte Posten får byta namn till Komposten igen.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    har nu fått svar: haack mailade att pmdd:n skulle ha kommit i måndags, allra senast i tisdags, så jag har inte en aning om vart det har tagit vägen??? jag har inte fått någon post-avi (eller vad det heter) så jag kan hämta ut det på posten.

    ja ja det kommer nog när det kommer...

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag mailade precis så vi får se vad han säger

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Mejla Haack så svarar han så snabbt han kan. Om han inte har tid så kan det ta någon dag extra att skicka.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...