60 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    ta ett rakblad o skrapa bort allt skräp. sen tar du aceton o gnuggar rent ordentligt. så du får bort allt fett av tex fingeravtryck etc.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    nu har jag startat på allvar

    idag har jag tömmt akvariet på allt och guldbarberna och botierna har fått ett nytt hem.
    jag ska ha kvar ancistrusen för den är inte så stor så den får flytta när den har växt ur karet.

    en fråga: på sillicon paketen så står det att ytan som man ska limma på måste vara helt ren. hur rent är det?
    räcker det med att man tvättar baksidan med vatten och gnuggar med en svamp-jag har en grov algborttagningssvamp från JBL?

    eller måste man ha något rengöringsmedel, jag vet att vanligt diskmedel och sån´t är mycket giftigt så vad ska man ha om det behövs något?
    glaset som jag ska limma på är helt alg fritt för ancistrusen har ätit allt
    jag behöver svar idag för imorrgon ska bakgrunden dit!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jaha då har man varit på Zoogiganten i Lomma och hämtat en BTN bakgrund + köpt lite stenar och raster .
    det var riktigt billigt för bakgrunden om man gämför med andra butiker.

    några ekkvistar jag ska ha i och bakgrunden, s-line RG/B och lite lavasten som ska bli grottor
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,1 KB
ID: 2132291 Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 160,4 KB
ID: 2132297
    Bifogade filer
    Senast redigerad av freddi36; 16 March 2011, 18:31.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag ska ha en btn slimline-röd gnejs/basalt bakgrund som jag precis beställde från zoogiganten i lomma.
    han som svarade sa att han kunde ha den på Onsdag! shit vilken kort leverans.

    jag ska i ena hörnan göra ett inbyggt filter bakom bakgrunden. pumpen köpte jag i tyskland och är en eheim compact 300. den är värkligen som namnet säger-compact!
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,7 KB
ID: 2132249
    till helgen ska jag börja på projektet så då blir det mycket som händer i tråden

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    startade ett ämne 60 liter SA

    60 liter SA

    hej

    nu har jag blivit Goldmedlem så jag tänkte starta en ny tråd om mitt projekt att göra om mitt asien kar till et SA.
    där det nog kommer att gå någon apisto eller annan dvärgciklid.

    igår var jag på Jula och köpte blästersand för det är så billigt och snyggt.

    men bara för att vara på det torra så lägger jag upp en bild på sanden jag köpte så jag kan vara säker på att det var rätt sand jag köpte.-inte roligt att göra några onödiga misstag som man blir straffad för senare när fisken dör

    är detta julasanden man ska ha?

    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,7 KB
ID: 2181647
    Senast redigerad av freddi36; 17 March 2011, 09:34.
Arbetssätt...