60 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    igår blev allt färdigt så nu har jag fyllt karet. ikväll kommer det bilder.

    igårkväll när jag hade fyllt det så hällde jag i sera nitrivec, kan jag då släppa ner ancistrusen idag? jag hade även i lite vatten från mitt lilla kar och jag hade i filtergojs och filtermatrial från det gammla filtert.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ja då var innredningen på plats
    tyvärr så har jag inga bilder för batteriet i kameran tog slut imorrgon ska vattnet och växterna i, och då är batteriet fulladdat.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    haha lätt som en plätt
    innan har jag gjort på det lite mindre roliga sättet-ta grus i en spann, fylla med vatten, röra runt, ut med vattnet, i med mer nytt vatten, röra runt, osv, osv

    jag får väll ta och testa ditt sätt mycket enklare än mitt

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    sand är ju lätt att tvätt, o till ett så litet kar går det ju fort. gär så här!

    halvfyll en spann. ner med duschslangen i botten. full spruta. rör runt. låt det stå o svämma över. gå o ta en kaffe. rör runt igen. titta på vädret. när vattnet är klart så häller du bara i sanden i karet.¨

    huur enkelt som helst
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    tack och kul att ni tycker det ser bra ut

    idag ska jag sätta dit innredningen. jag ska kanske fylla karet också men eftersom jag inte blev klar med silliconen förrän kl 17:30 igår och det tar 24h för silliconet att torka så får jag se om jag hinner idag. annars så gör jag det imorrgon.

    innreningen ska vara lavastenar som ska bli grottor, vanliga mangroverötter, och ekkvistar som ligger lite hullerombuller för att skapa ett mer värkligt inntryck.

    nu ska jag gå och tvätta sand. det är något av det tråkigaste man kan göra när man har ett kar som ska innredas

    bilder kommer

    Lämna en kommentar:


  • pernilla78
    svarade
    de här vill ja se mer av..pics till massor tack..ha en fin helg

    Lämna en kommentar:


  • Pixter
    svarade
    Ser väldigt fint ut! Kommer bli najs det där

    Du skulle ju kunna placera en rot eller hög växt framför den där glipan också, då kommer den ju inte synas alls.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jaha du menar så. jag tyckte det tog lite mycket av intrycket från bakgrunden så det blev bara ett.
    om det skulle klagga igen så rinner vattnet over bkgrunden istället för den är lite lägre än glaset.
    men jag förstår vad du menar kanske skulle det vara bra med två ändå.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    trodde du skulla ha ett raster högre upp på den sista biten.

    jag är en såndär som alltid kör med två st raster oavsett. ifall ett raster skulle klagga igen av nån anledning eller så

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    hur menar du nu? att jag bara har ett raster eller att jag skulle ha ett raster i glipan?
    jag blev nöjd, jag har alldrig gjort något liknande tidigare.
    iallafall såhär blev det
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 006.jpg
Visningar: 3
Storlek: 138,9 KB
ID: 2132393 jag fyllde igen glipan med sillicon.
    efter några veckor när det har blivit alger på bakgrunden tror jag inte det syns så mycket.
    det lilla hålet högst upp ska vara utblåset.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    inget raster i den?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    den stora glipan mellan filterhörnsbitarna ska jag fylla med sillicon och lägga sand på för att det inte ska synas. det var ett litet "misstag" att det hände

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    då var bit nr3 också på plats
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,3 KB
ID: 2132391 Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,8 KB
ID: 2132392

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ja ok
    jag skulle ha satt bakgrunden tätt intill glaset så jag inte skulle behöva så mycket sillicon men det var redan så!- mycket sillicon på glaset i fogarna.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jag syftade mest på sidorna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...