"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Ser inte helt pjåkiga ut de fiskarna

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Spännande. Är du alltid så här taggad för dina fiskar och allt kring det? Någonsin haft en svacka och kommit igen eller är det en livslång förälskelse som aldrig går över? (pratar nu inte om din gubbe utan fiskarna)
      Nä.. det kan jag lova att jag inte är alltid lika taggad och svacka har jag haft men aldrig haft mindre än 3 kar igång.. men jag kan inte tänka mig att vara utan.
      Just nu är jag extra taggad och glad eftersom en dröm och en tanke som jag velat såå länge gått i lås och det är mitt akvarierum som snart är klart.



      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Yadina

        Vad är det som du tycker är intressantast med ovanligare fiskar, att ha något som inte alla andra har? Utseendet? Möjligheten att föröka? Eller är det något helt annat?
        jag vet inte vad de är med ovanligare fisk utan det är nog bara mest spännande att se och hålla dessa fiskar och förhoppningsvis få yngel
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Munin
          Ser inte helt pjåkiga ut de fiskarna
          nä.. hoppas de kommer imorgon och att de ser fina ut
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Oj, Pia, en liten fin "T-bar", på min ära!
            Är det någon som skall hitta och hålla de här små ovanliga cikliderna (apistogrammoides) så är det du!
            Jag har inte varit inne på forumet på ett tag men såg nu att du har fina grejer på gång. Nu blir det jävlarimej spännande att få se bilder på dina nya "småttingar"!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              ja, det är jättekul och de har redan rejäl attityd mot varandra men de är pyttesmå så filma och fota får jag göra lite senare
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag har , enligt mig, en liten fin samling av ickedussin fisk .. om ni fattar vad jag menar?
                tycker det är lite kul när man "ramlar" över lite ovanligare fisk

                Jag har Crenicara punctulatum , crenicichla notophthalmus, apistogrammoides pucallpaensis, Xiphophorus signum, Ancistrus sp. Rio Paraguay, Aphyocharax rathbuni
                och lite annat men detta är de som är lite "ovanligare"


                I nästa vecka så skall jag hämta hem lite TA ciklider, ville ha nåt annat än bara SA så pratade med en kompis så han löser TA till mig


                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Yadina
                  • December 2014
                  • 367

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Jag har , enligt mig, en liten fin samling av ickedussin fisk .. om ni fattar vad jag menar?
                  tycker det är lite kul när man "ramlar" över lite ovanligare fisk

                  Jag har Crenicara punctulatum , crenicichla notophthalmus, apistogrammoides pucallpaensis, Xiphophorus signum, Ancistrus sp. Rio Paraguay, Aphyocharax rathbuni
                  och lite annat men detta är de som är lite "ovanligare"


                  I nästa vecka så skall jag hämta hem lite TA ciklider, ville ha nåt annat än bara SA så pratade med en kompis så han löser TA till mig

                  Kul med lite ovanligare arter. Crenicaran såg ut att vara intressant och fin!

                  Kommentar

                  • admin
                    Christian Alfredsson

                    • November 2004
                    • 11215

                    TA ciklider låter spännande.
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av admin
                      TA ciklider låter spännande.
                      ja, jag har haft det då och då, nu blir det telmatochromis vittatus och neolamprologus signatus. Hoppas det blir bra med han som jag får dem av är riktigt duktig på TA
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Läste ifatt råden med stor föväntan på vad som skulle komma och sen bara slutar den i februari, 7 månader sedan?
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        Arbetssätt...