"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jädrar va’ kul att höra!

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      Grattis, jag har ju bara varit tillbaka i hobbyn ett år men börjar redan luta åt att försöka hitta en bostad med lämplig biyta för ett akvarierum(om jag bara hade eknomin så hade det troligtvis skett igår! . Har du tänkt att köra på ett centralt filtrationssystem?

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jädrar va’ kul att höra!
        ja, så kul! får inte in några bilder för glömt lösenordet
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Munin
          Grattis, jag har ju bara varit tillbaka i hobbyn ett år men börjar redan luta åt att försöka hitta en bostad med lämplig biyta för ett akvarierum(om jag bara hade eknomin så hade det troligtvis skett igår! . Har du tänkt att köra på ett centralt filtrationssystem?
          Tack! nä det blir separata filter, jag har filterfack i i de 4 222 litrarna och i den andra ställningen blir det innerfilter.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11215

            Så kul, gratulerar. Akvarierum är inte dumt det.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              nä det är inte dumt alls.. det är jättehärligt!

              filmade mina nya tetror som jag köpte för några veckor sen, de har börjat färga ut fint efter flytten till akvarierummet. rutan är mycket smutsig men har inte velat greja för mycket men om sanningen skall fram så har inte orken funnits där för jag har legat sjuk sen flytten så bara typ matat..


              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11215

                Om de flyttat till akvarierummet så längtar vi efter lite mer bilder och filmer. En room-tour?
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11215

                  https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=413 - Artbeskrivningen nu uppdaterad med en film. Tack Pia!
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av admin
                    Om de flyttat till akvarierummet så längtar vi efter lite mer bilder och filmer. En room-tour?
                    ja, det har flyttat men allt är inte klar men kan fota sen och lägga in om jag får ordning på mitt lösenord på zoopet i mobilen.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av admin
                      https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=413 - Artbeskrivningen nu uppdaterad med en film. Tack Pia!
                      Kul!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Från och med förra veckan så finns inte "tvättstugan" längre utan nu är det ett helt akvarierum
                        det är inte stort men fyra 222 liters kar är på plats och sen skall en till ställning upp inom kort och den kommer det vara fyra kar i oxå
                        det är lite kvar att göra med tak och vattenledningar men den funkar utmärkt just nu och kommer bara bli bättre.

                        Såååå skönt att ha ett eget rum till mina akvarium
                        Du tänkte berätta detta enbart i text ? Eller kan man få önska bilder på hur det ser ut?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Du tänkte berätta detta enbart i text ? Eller kan man få önska bilder på hur det ser ut?
                          Det kommer en film eller bilder sen när allt är klart Jag lovar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            ops.. beställde visst fisk nu som förhoppningsvis kommer på torsdag, håll tummarna att de kommer Det är apistogrammoides pucallpaensis så inte så vanlig fisk
                            Senast redigerad av PiaJo; 01 February 2022, 14:45.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Spännande. Är du alltid så här taggad för dina fiskar och allt kring det? Någonsin haft en svacka och kommit igen eller är det en livslång förälskelse som aldrig går över? (pratar nu inte om din gubbe utan fiskarna)
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Yadina
                                • December 2014
                                • 367

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                ops.. beställde visst fisk nu som förhoppningsvis kommer på torsdag, håll tummarna att de kommer Det är apistogrammoides pucallpaensis så inte så vanlig fisk
                                Vad är det som du tycker är intressantast med ovanligare fiskar, att ha något som inte alla andra har? Utseendet? Möjligheten att föröka? Eller är det något helt annat?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...