"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Okej! Några som du verkligen försökt få att leka men "misslyckats" med? Det är inte att jag vill gotta mig i andras olycka utan undrar helt enkelt om du har några "projekt" på gång där du försöker få till något eller om det bara sker när det sker.

    Ja varför inte? Såg någon gång att du lagt upp fin video på citrontetror så undrar lite för egen del om du har några råd kring dem, är det jag har i mitt(hittills enda) akvarium och tycker inte de verkar trivas helt hundra, men det går ju inte direkt att fråga,de ser lite bleka och tråkiga ut och andas i min mening lite tungt- har du fått någon lek där?

    Haha men då är det ju ganska rejält stora åtminstone, om det inte felar rejält då!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      nä jag satsar inte på odling utan sker det så sker det typ..
      Citrontetrorna hade jag bara en kort stund men minns att jag hade bra fart på vattnet och ingen lek på dessa.
      Om de andras tungt och flåsigt så kan det vara att det är dåligt med syre i vattnet

      Slänger upp filmen på citrontetrorna och det som är kul är att jag fick en förfrågan om en kille kunde få använda delar av dem i sin "instruktionsfilm" Man ser det ca 2 min in i videon. Se sista filmen






      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Åh herrejösses vad tiden går... min första aqua-resa

        https://www.zoopet.com/forum/forum/-...-duisburg-2011
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Tackar, jättefina videos. Inte bara firrarna som är fina, finns akvariet åtminstone kvar? Tar gärna den där genomgången av vad som finns i dina akvarium haha Görs det några zoopetresor nu om åren eller har det helt dött ut? Ögnade igenom tråden lite ser ut som ni hade kul!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001


            nä mig veterligen är det inga resor som är arrangerade av zoopet tyvärr... vi har haft fantastiskt kul och minnen för livet.

            jag skall göra en spec under dagen har legat sjuk så måste fokusera på jobbet så jag kommer ikapp där

            Jag köpte fisk igår, en gammal bekantskap som jag tycker är underbar, det är Apistogramma baenschi
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Here we go... för de som skulle vara intresserad

              i mitt största kar som är ett Juwel 450 ( startades för ca 1 år sen)
              7st fullstora Scalarer "rio nanay"
              25-30 st corydoras duplicareus
              4 st stora L200
              5 st Sturisoma festivum ( som leker hela tiden haha)
              7 st Mikrogeohagus altispinosa

              1:a 222 karet:
              ett större gäng med Ancistrus claro
              2 lekpar med L181 och en del småttningar i olika storlekar
              6 st Laetacara dorsigera
              ett gäng med kolglödstetra
              och till sist några otocinclus

              2:a 222 karet
              6 st Clownb pleco
              6 st Ancistrus sp rio paraguay
              5 st crenicara punctalatum ( 1 hanne och 4 honor)
              6 st Stänktetror

              150 liters karet
              2 par med Apistogramma Baenschi ( köptes igår )

              obs.. är säkert en massa stavfel och ibland latinska namnen och ibland handelsnamnen.... vill ni veta mer så ställ en fråga



              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6054

                Vad roligt att höra vilka fiskar du har! Just A baenchi är jag nyfiken på. Tycker de är väldigt fina och det är min nästa apa att testa när jag får ett kar ledigt. Kan du berätta lite om dina tidigare erfarenheter av den sorten?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Mina tidigare erfarenheter ... hrm.... jo de är väl att de är rätt framåt och lite kaxiga och gärna sparrar sig mot varandra
                  De är hyfsat lätta och inte så knussliga hr jag för mig, skall bli spännande att se hur de utvecklar sig hos mig

                  De två paren jag har kommer att få flytta till karet med Dosigeran dels för att karet var för litet ( 150 l) för två par och att de egentliga beställda fiskarna (Apistogramma mendezi) har nu kommit till butiken så blir att åka och hämta dem i helgen
                  Trodde inte att de skulle komma men får nu får plan B sättas i verket

                  men det är angenäma "problem" ...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Kul Pia att få läsa din tråd igen

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Kul Pia att få läsa din tråd igen

                      //Inger
                      Hej Inger! Så kul att se dig
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6054

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Mina tidigare erfarenheter ... hrm.... jo de är väl att de är rätt framåt och lite kaxiga och gärna sparrar sig mot varandra
                        De är hyfsat lätta och inte så knussliga hr jag för mig, skall bli spännande att se hur de utvecklar sig hos mig

                        De två paren jag har kommer att få flytta till karet med Dosigeran dels för att karet var för litet ( 150 l) för två par och att de egentliga beställda fiskarna (Apistogramma mendezi) har nu kommit till butiken så blir att åka och hämta dem i helgen
                        Trodde inte att de skulle komma men får nu får plan B sättas i verket

                        men det är angenäma "problem" ...
                        Tack för infon! Hoppas det blir bra med dina nya apor!

                        Kommentar

                        • Gäst

                          Lång tråd. Har du några milstolpar i hobbyn. Brytpunkter som varit avgörande?

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Bernt, detta är ett forum för folk som gillar akvarium, jag känner att att din avatar inte riktigt passar in i sammanhanget. Finns säker andra forum där den är ok och jag antar att du "tagit med dig" bilden utan att tänka på det.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bernt G
                              Lång tråd. Har du några milstolpar i hobbyn. Brytpunkter som varit avgörande?
                              Hej.. du får nog utveckla den frågan lite så jag vet vad jag skall svara för förstår inte riktigt vad du menar med brytpunkter som varit avgörande..
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Bernt, detta är ett forum för folk som gillar akvarium, jag känner att att din avatar inte riktigt passar in i sammanhanget. Finns säker andra forum där den är ok och jag antar att du "tagit med dig" bilden utan att tänka på det.
                                Ok du stör dig på min avtar.. noterat. Jag kommer inte byta. Notera,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...