"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Jag har varit här...
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      En liten bild till...
      De plantor som vuxit fast på bakgrunden. (Har man lite tålamod och väntar något år eller två, så händer det).

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1676.jpg
Visningar: 121
Storlek: 563,6 KB
ID: 2372192

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av c90368
        Jag har varit här...
        Bra! Då finns det fortfarande hopp.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Det här är ju inte klokt... Jag och Kjell har varit inne och kollat dina bilder... Två pers på ett forum - som förr i tiden värkte, frodades och fullkomligt sprudlade av intresserade akvarister som älskade inlägg som din bildbomb.
          Ja det finns ju en del fossiler kvar som fortfarande sprattlar
          Och nog är vi några ytterligare förutom oss och c90368, men nergången är ändå markant (ca 80%) mot när vi var som mest. Detta gäller dock alla hemsidor men det gör det ju egentligen bara värre än om det bara varit Zoopet som backat. I så hade det ju berott på att vi hade gjort något dåligt och "bara" hade behövt bättra oss.

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Ja det finns ju en del fossiler kvar som fortfarande sprattlar
            Och nog är vi några ytterligare förutom oss och c90368, men nergången är ändå markant (ca 80%) mot när vi var som mest. Detta gäller dock alla hemsidor men det gör det ju egentligen bara värre än om det bara varit Zoopet som backat. I så hade det ju berott på att vi hade gjort något dåligt och "bara" hade behövt bättra oss.
            Ja, det finns nog några fler (fossiler) som tittat in i Pias tråd - men, skriver man ingenting, så finns man inte!
            Zoopet har inte gjort något dåligt eller fel, tvärtom!
            Forumet finns för alla som har frågor, funderingar och undrar om olika spörsmål - men vem skall svara på alla frågor?
            Jag har svarat på de frågor jag känner mig hemma på - inredning, akvariemiljö anpassad för de arter man väljer och cikliders beteende i ungefär tio års tid, men har en stark känsla av att det är dags att kliva av (har redan klivit av) "svarandet" då det finns noll intresse av de frågande att ens besvara, eller kommentera ett svar man skriver.
            Så, Kjell, jag tror inte att någon behöver bättra sig nämnvärt här på forumet - det behövs bara någon som har rätt "lingo", någon/några som kan förse de som har en fråga om sitt kar och sina fiskar med ett så kort, koncist och snabbt svar som möljigt.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 August 2017, 19:30.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              Jag tycker absolut att du skall svara för även om få kommenterar så är det ändå en hel del som läser. Men sen får man inte känna det som ett tvång att man måste svara utan ibland kanske man pausar en del.

              Skall man svara "bra" så skall man 1/ svara mycket kort 2/ hålla med frågeställaren vad denne än påstår 3/ svaret måste vara så simpelt att det är enkelt att förstå (dvs ingen hjärnkapacitet skall krävas)

              Men nu är ju akvaristiken sådan att sådan att ett sådant svar nästan aldrig är "bra" så därför kan man skita i att svara "bra" för dom som vill ha sådana svar dom söker sig ändå till FB för där svarar nästan alla på det viset
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Jag tycker absolut att du skall svara för även om få kommenterar så är det ändå en hel del som läser. Men sen får man inte känna det som ett tvång att man måste svara utan ibland kanske man pausar en del.

                Skall man svara "bra" så skall man 1/ svara mycket kort 2/ hålla med frågeställaren vad denne än påstår 3/ svaret måste vara så simpelt att det är enkelt att förstå (dvs ingen hjärnkapacitet skall krävas)

                Men nu är ju akvaristiken sådan att sådan att ett sådant svar nästan aldrig är "bra" så därför kan man skita i att svara "bra" för dom som vill ha sådana svar dom söker sig ändå till FB för där svarar nästan alla på det viset
                Haha!
                Nu är det ju såhär - och du vet ju detta, Kjell - om jag svarar på en fråga, så blir svaret inte "bra", utan svaret blir exakt så som krävs för att besvara frågan.
                Med andra ord; en längre utläggning on om hur, varför och vad som krävs för att komma till botten av problemet funkar inte...
                Längre utläggningar, läs; lite mer text än vad som oftast är uthärdligt för den ordinarie forumdeltagaren är inte kompatibelt!
                Jag pausar inte - utan slutar helt! Till de flesta forumdeltagares stora glädje!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 August 2017, 20:00.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Så gott att ni gaggar i min tråd, gillar det mycket!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Hade två killar på besök idag och en av dem skulle starta ett SA kar och jag började prata beteende på apistogramma och dvärgciklider och då märkte jag att hur frälst jag är och gärna lär ut det lilla jag kan.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Så gott att ni gaggar i min tråd, gillar det mycket!
                      Men sorgligt nog gaggar vi inte om dina nya bilder, vilket borde vara fallet.

                      Hoppas nu att många spanar in dina bilder och kommenterar dessa!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Men sorgligt nog gaggar vi inte om dina nya bilder, vilket borde vara fallet.

                        Hoppas nu att många spanar in dina bilder och kommenterar dessa!
                        Inte så noga om att prata om mina bilder.. bara så roligt att kika in och se att det finns nån jag känner igen
                        har många mer bilder i datorn så jag skall ta mig i kragen och bildbomba imorogn med
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Självklart så kollar jag (alltid) på Pias bilder, snygga som vanligt . Fast sen är det ju så också, att vi alla har olika smak gällande arter, då kan det ju bli som så, att är man inte kunnig om just den arten då kommer inget svar. Så är det när det gäller mig i alla fall .

                          Mats, jag tycker att det är jättesorgligt om du slutar helt med dina långa och alltid så kloka inlägg, vi är nog en del som gillar - och saknar dessa .

                          Själv, så har jag pausat, men bara vi nu får till vattnet i vår stuga kommer jag igen. Hoppas att några finns kvar här då.

                          //Inger









                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Beskådar oxå med glädje. Pia, du har ofta spännande moment på rull. Ofta inspirerande.
                            Själv är jag inte den mest frekventa skribenten, tillhör skaran som har den felaktiga inställningen "alla kan mer, och jag har inget att visa". Men det jag gillar med forumet är när det är många besökare och som skriver om sitt, ofta & kort. Besökare med olika nischer inom olika katogeriet är tillfredställande så man finner bredden. Dock inte att förringa längre och tyngre inlägg. Ofta matnyttigt att följa en utveckling och få a-ha upplevelser.
                            Projekt och skapande är ju spännande för den delen oxå.
                            Med andra ord, jag gillar Zoopet. Finns allt som oftast godbitar, och 1-2 besök om dagen så håller man sig uppdaterad.

                            Kommentar

                            • Lilla Damen
                              • February 2008
                              • 2649

                              Tittar oxå... även om jag inte kommenterar så mycket.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Lilla Damen
                                Tittar oxå... även om jag inte kommenterar så mycket.
                                Hej, så kul
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...