"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Zombivarg
      Jag bara måste fråga, vad har du för sorts pumpar/ filter i dina kar?

      Älskar dina bilder och filmer så klart.
      tack! jag har innerfilter eller filterkammare, pumparna är nog eheim allihopa förutom i mitt minsta räkkar.

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Du vet väl Pia att ett inlägg per varannan månad ger himla bra karma. Så om du inte vill råka illa ut är det dags att fota och skriva nu? Så kan du ta det lugnt till oktober sedan. Vill bara vara snäll och upplysande om hur det förhåller sig kring saker och ting i livet. Varsågod, Pia. Det var så lite så.
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

      men ojoj... hemskt dåligt av mig att inte se detta.. skall genast ikväll lägga in mina senaste bilder och uppdateringar för jag vill inte råka illa ut! hemska tanke....
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Här kommer en bild bomb på de allra senaste bilderna..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Dom fläckiga är Lepidiolamprologus boulengeri , en lite större snäckskalslekare och apistogramman är apistogramma Agazzisii, dessa är ny tillskott efter sommaren
          Köpte även idag ett apistogramma Barlowi som det kommer bilder på senare för de är precis isläppta och jag är fortfarande på jobbet
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Halloj Pia!
            Vad kul att se lite bilder!
            Har inte hunnit att riktigt gotta mig i bilderna ännu, skall titta (och njuta) ordentligt senare när jag byter vatten, tar ett glas rött och lyssnar på musik.

            (Håller just nu på med en liten re-scape i baljan, som skall få en lite stramare, och mer uppluckrad, inredning - för scalarernas skull).
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 August 2017, 18:40.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              jag sitter fortfarande på jobbet men skall snart gå hem och efter räkor och vitt vin så blir det en stund i tvättstugan för att kolla in mina nya apor
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Vill se din re-scape sen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  jag sitter fortfarande på jobbet men skall snart gå hem och efter räkor och vitt vin så blir det en stund i tvättstugan för att kolla in mina nya apor
                  Härligt! Det är alltid så kul att spana in nyförvärven.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Vill se din re-scape sen
                    Absolut, vi får synas till när du är i stan nästa gång!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      A. boulengeri blir la runt 7-8 cm, va? Hur stora är de du har?

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Absolut, vi får synas till när du är i stan nästa gång!
                        japp!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          A. boulengeri blir la runt 7-8 cm, va? Hur stora är de du har?
                          de är nog fullstora men jag skulle vilja säga att hannarna är lite större än så..

                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jag har dem med J. Ornatus ochg skall nog ha ett gäng med nigripinnisar, Paracyprichromis nigripinnis sen på toppen.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Tack för fotona - som vanligt jättefina

                              PS: Var just också och handlade maträkor - men jäklar vad dom var dyra (450 kr/kg) och det är idag klart billigare med drickat (vitt vin) än räkor
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Det här är ju inte klokt... Jag och Kjell har varit inne och kollat dina bilder... Två pers på ett forum - som förr i tiden värkte, frodades och fullkomligt sprudlade av intresserade akvarister som älskade inlägg som din bildbomb.

                                Jag skall kontaminera din tråd med en bild från utrensningen av Javaormbunke i karet. Tänkte på dina funderingar om Schackbrädesciklider, och säg att du fixade ett kar som enbart bestod av prunkande java, fastsatta på några rotdelar (under lång tid), Catappablad på botten - och kanske inte så mycket mer.
                                Den här "bollen" av java är ungefär en halvmeter i omkrets och har vuxit till sig under det senaste året, på en gren av Päronträd. I karet finns fyra, fem liknande ansamlingar - de flesta fastvuxna i bakgrunden.

                                En sådan "djungel" i ett av dina kar skulle bli rena paradiset för schackbrädor och vissa apor. Fundera på det.


                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1675.jpg
Visningar: 116
Storlek: 459,4 KB
ID: 2372189

                                Kommentar

                                Arbetssätt...