"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Känns som ett smaskigt julbord. Vet inte vad jag ska välja riktigt. Så snygga hela bunten! Är det Pogostemon Helferi i mitten bak i 3:an?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack alla för de fina kommentarerna, man blir varm i hjärtat när man får höra att ni tycker om dem
      Man blir nog lite "hemmablind" när man ser dem varje dag

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Herrejösses... ja, det blir mumma att få kolla in dessa kar... Jädrar vad fint!
      Jag fullkomligt älskar roten där du fått tofs- (eller vad de nu heter) alger som täcker fint. Sådan algväxt skulle jag vilja ha på en del av mina rötter också - sketsnyggt!
      Det är likadant med algerna på växterna i Ocellatus-karet, som ger ett naturtroget intryck - Toppen!
      jag gillar detta skarpt att det kommit toftsalger på rötterna och på stenarna i TA-karet.


      Ursprungligen postat av Knax
      Chiming in. Jättesnygga akvarier! Tack för bilderna!

      Jag gillar framför allt kuben (nr 3), som ligger nära det jag själv önskar mig. Alla har visserligen samma stil, men så olika utförande att de är spännande vart och ett för sig. De stora rötterna är ju fantastiska, med sin påväxt, arrangerad eller ej.

      Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
      Edit: Lite mer specifikt beröm
      Inget kar har precis samma utseende fast de påminner mycket om varanndra, man kan se att jag är stor fan av rötter och mörk botten

      Ursprungligen postat av gullefjun
      10 poäng till kar nr.ett - fast dom andra är också snygga som vanligt.

      //Inger
      Tack, detta kar är mitt favoritkar just nu

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ser riktigt bra ut - precis den typ av akvarier som jag gillar - dvs lite vildvuxna.
      Jag ser också fram emot glöggfesten och då inte bara pga glöggen.....
      Tack, kul att du gillar dem

      Ursprungligen postat av Moving Waves
      Vrålsnygga kar Pia, särskilt det första är helt fantastiskt!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Känns som ett smaskigt julbord. Vet inte vad jag ska välja riktigt. Så snygga hela bunten! Är det Pogostemon Helferi i mitten bak i 3:an?
        Tack och japp, julbord för ögonen

        Om det är det den första kuben du menar så det är bara en blandning av mossor som jag inte vet vad det är för sorter
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Äsch då. Skrev fel. Menade kar nummer 2. Sorry! Det med jättevallisneria till höger.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Aha, du menar mitt extra kar, vet inte för det är en plansch
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              Sv: "Tvättstugan"

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Aha, du menar mitt extra kar, vet inte för det är en plansch
              Hahaha! Snygg plansch! Den ger fint djup, åtminstone på bild.

              Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ja, jag tycker jag fick till det bra även att det är en plasch man ser nästa inte övergången så här på ett foto.
                Jag har inte orkat sätta upp en svart som jag tycker är det snyggaste för utom Btn-bakgrunder.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  När jag ser dina kar Pia, så blir jag så sugen på att plocka bort lite växtmassa i mina. Jag ser ju sällan vad fiskarna pysslar med - eftersom massa grönt är i vägen.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    När jag ser dina kar Pia, så blir jag så sugen på att plocka bort lite växtmassa i mina. Jag ser ju sällan vad fiskarna pysslar med - eftersom massa grönt är i vägen.

                    //Inger
                    och jag som tycker att jag har riktigt mycket växter nu
                    Jag gillar när det är mycket grönt i ett kar och så men just nu är jag själv inne i en period på mer eller mindre växtlösa kar.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Aha, du menar mitt extra kar, vet inte för det är en plansch
                      Fniss
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13110

                        Underbara kar PiaJo Jag är också i en fas där jag fasar ut växterna, jag är inte ett dugg intresserad att blästra på med ljus och näring) Det är ju gudomligt med lite skumma miljöer som bidrar med lite mystik och man kan ju få liv i karet med
                        döda grejer som löv, bark, grenar och kanske nån levande alg!
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Fniss
                          jag fick mig ett gott skratt iallafall

                          Ursprungligen postat av åheim
                          Underbara kar PiaJo Jag är också i en fas där jag fasar ut växterna, jag är inte ett dugg intresserad att blästra på med ljus och näring) Det är ju gudomligt med lite skumma miljöer som
                          bidrar med lite mystik och man kan ju få liv i karet med
                          döda grejer som löv, bark, grenar och kanske nån levande alg!
                          Tack! Håller med dig det gudomliga i skumma miljöer - akvariemiljöer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Underbara burkar Pia!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              "Tvättstugan"

                              Och extremt naturtrogna planscher....
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                det jag förundras över när jag ser dessa kar (och andra som har samma stil)
                                är höjden på karen.

                                och då menar jag inte antalet cm på glasrutorna.

                                utan att PiaJo verkligen utnyttjar höjden på karen.

                                Rötterna ligger inte bara på botten och "skräpar", nej de "strävar" hela vägen upp.

                                Samma med blommorna, ser vältänkt ut i planteringen, även korta blommor finns
                                en bit upp i karen.

                                Summa, PiaJo verkar ha hittat recepten i sin stil att utnyttja hela karen. Är det ett kar på 100 liter så utnyttjar hon 100 liter, inte bara de förtsa 30 på botten där
                                många andra (inkl jag) slänger ner en rot och en anubias på den.

                                Mycket beundransvärt, och smått avis på karen är jag, jag som kravlar omkring
                                på botten med mina kar och har kanske 60% "outnyttjat" till inredning.





                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...