"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Vet inte.... de ser fortfarnade ganska lika ut men det ger sig nog snart vad det är för kön på dem
    Ok, inte det lättaste för oss i människosläktet, att avgöra vilket kön det är på fisksläktet. Men som du säger, så visar det sig, när dom blivit mer "hemmatam" (är det norrländska).

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      De var vänliga att ställa upp så här kommer en bild inte den bästa bilden ser jag nu, lite suddigt och så men det är en bild
      Jag som tänkte ta nya foton idag nu när febern lagt sig men då ville inte batteriet i kameran detta... Jaja mer bilder kommer sen om nån vill detta
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jag som tänkte ta nya foton idag nu när febern lagt sig men då ville inte batteriet i kameran detta... Jaja mer bilder kommer sen om nån vill detta
        Ja, vi vill se bilder!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Okay, då kommer det bilder sen Mats! Vill du se bilder på karen med som en förhandstitt inför glöggträffen
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Okay, då kommer det bilder sen Mats! Vill du se bilder på karen med som en förhandstitt inför glöggträffen
            Ja, ös på bara!
            Jag kommer att förlora mig totalt framför dina burkar på glöggträffen - längtar efter att få se dom live!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, ös på bara!
              Jag kommer att förlora mig totalt framför dina burkar på glöggträffen - längtar efter att få se dom live!
              säg inte för mycket nu.. Du har inte sett dem live nån gång....
              Prestationsångesten börjar ge sig tillkänna som vanligt när man får finbesök
              Senast redigerad av PiaJo; 27 November 2012, 12:01.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                säg inte för mycket nu.. Du har inte sett dem live nån gång....
                Prestationsångesten börjar de sig tillkänna som vanligt när man får finbesök
                Bah, jag har ju sett bilder på karen - och de ser ju helt enastående ut, och de är säkert ännu finare i verkligheten. Så det så!

                Kommentar

                • Knax
                  • November 2012
                  • 1148

                  Sv: "Tvättstugan"

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  säg inte för mycket nu.. Du har inte sett dem live nån gång....
                  Prestationsångesten börjar ge sig tillkänna som vanligt när man får finbesök
                  Städar akvarister möjligen mer i karen än i huset när de får besök (av andra akvarister)?

                  Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
                  // Mats, a.k.a. Knax



                  "All's well that ends." - Unknown

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Knax
                    Städar akvarister möjligen mer i karen än i huset när de får besök (av andra akvarister)?

                    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
                    Inte jag..men jag putsar rutorna på karen bättre för jag vet att vissa tar med sig sin kamera
                    Senast redigerad av PiaJo; 27 November 2012, 12:29.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Här kommer lite bilder som lovat... lovar att rutorna skall vara bättre putsade när ni kommer

                      Dessa foton är bara beskärda och inte justerade i PS, så håll tillgodo.....

                      hrm.... man kan se att jag gillar en viss stil på karen
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av PiaJo; 27 November 2012, 14:37.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Herrejösses... ja, det blir mumma att få kolla in dessa kar... Jädrar vad fint!
                        Jag fullkomligt älskar roten där du fått tofs- (eller vad de nu heter) alger som täcker fint. Sådan algväxt skulle jag vilja ha på en del av mina rötter också - sketsnyggt!
                        Det är likadant med algerna på växterna i Ocellatus-karet, som ger ett naturtroget intryck - Toppen!

                        Kommentar

                        • Knax
                          • November 2012
                          • 1148

                          Sv: "Tvättstugan"

                          Chiming in. Jättesnygga akvarier! Tack för bilderna!

                          Jag gillar framför allt kuben (nr 3), som ligger nära det jag själv önskar mig. Alla har visserligen samma stil, men så olika utförande att de är spännande vart och ett för sig. De stora rötterna är ju fantastiska, med sin påväxt, arrangerad eller ej.

                          Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
                          Edit: Lite mer specifikt beröm
                          Senast redigerad av Knax; 27 November 2012, 14:02.
                          // Mats, a.k.a. Knax



                          "All's well that ends." - Unknown

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            10 poäng till kar nr.ett - fast dom andra är också snygga som vanligt.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Här kommer lite bilder som lovat... lovar att rutorna skall vara bättre putsade när ni kommer

                              Dessa foton är bara beskärda och inte justerade i PS, så håll tillgodo.....

                              hrm.... man kan se att jag gillar en viss stil på karen
                              Ser riktigt bra ut - precis den typ av akvarier som jag gillar - dvs lite vildvuxna.
                              Jag ser också fram emot glöggfesten och då inte bara pga glöggen.....
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                Sv: "Tvättstugan"

                                Vrålsnygga kar Pia, särskilt det första är helt fantastiskt!
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...