"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    De malarna (aspidoras) som jag köpte är nog bland de sötaste jag sett! Helt ljuvliga
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tog ett snabbfoto på mina sötisar, aspidoras cf. rochai
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Den ser glad ut - och söt!

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          ja, den är så liten och söt. De far omkring och bökar i soilen hela tiden och då vippar deras skäggtömmar så sött
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Jag har en idé och som jag ville ha lite input på så jag pratade lite med Ansjo och han tyckte det var en bra idé
            Så nu skall jag bara lägga fram denna idén här hemma för Gobben, får nog blinka lite extra med ögonen och lägga huvudet på sne och säga snääälllllaaa ett par gånger

            Idén är att kolla vad ett måttbeställt kar skulle kosta att göra med måtten 45x45x60 (höjd,djup,längd), dessa måtten passar det jag har här hemma, jag har 2 st 220 kar med måtten 45x45 (höjd,djup) och en lysrörsramp på 60cm och sen passar detta bra på bänken i tvättstugan bredvid ett av 220 karen, så blir det en enhetlig känsla (detta är viktigt för mig )

            I detta kar skulle det så fall vara en slimline bakgrund och med sandbotten så jag vet inte hur jag skall lösa filterlösningen men det ger sig senare.

            Detta är inget som skall igång nu utan långt senare, måste ju "få med" Gobben på detta först....
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Ännu ett kar
              Har du någon speciell anledning till detta? (förutom, vem vill inte ha ett kar till?) Tänkte mer om du hittat någon liten going som inte får plats just nu

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Freddie, det är faktiskt så att jag vill dra ner på kar.
                Tänket som gått är att jag skulle "ta bort" min minsta dennerle kub och flytta över det som är i den lilla till den stora. Det som går där i är röda riliräkor och en sorts putteliten rasbora http://www.fishbase.org/summary/speciessummary.php?id=12211

                Och i det nya karet så kommer invånarna i "extra" karet flytta till men som sagt detta är bara i planeringsstadiet så det kommer att dröja.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Tog ett snabbfoto på mina sötisar, aspidoras cf. rochai
                  Riktigt trevliga
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ja, är mycket nöjd över mitt impulsköp

                    Undrar hur många minuter man har tillbringat framför detta karet idag, måånga ....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Och mitt "impulsköp" går fortfarande lugnt ihop, t.o.m paletterna går i gruppen och håller sig lugna!
                      Så vi får nog försöka få med oss Maria sjöbungfru till Tyskland för att hitta godbitarna åt oss...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Gott att höra att det går bra för dina köp med boken mår bra med?

                        Ja, det hade inte varit dumt att få med henne, henne kan man ha användning av
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Det skall även bli spännade att se hur det går att fota mina nya apistosar, apistogramma sp. Wangenflecken.

                          vi får väl se om det blir bilder senare
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            De var vänliga att ställa upp så här kommer en bild inte den bästa bilden ser jag nu, lite suddigt och så men det är en bild
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              De var vänliga att ställa upp så här kommer en bild inte den bästa bilden ser jag nu, lite suddigt och så men det är en bild
                              Är det hannen?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Vet inte.... de ser fortfarnade ganska lika ut men det ger sig nog snart vad det är för kön på dem
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...