"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Bara så du vet Inger så kommer jag garanterat på besök om jag skall till dina trakter och det samma gäller dig, du är välkommen till mig om du är i mina trakter
    Låter bra det Pia.
    Ska bli spännade å se, om det blir ommöblering i 220-liters - eller kan du hålla fingrarna i styr.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Njaaae, det blir ingen storomöblering, jag skall sitta på händerna
      men jag skall addera en rot som jag har liggandes som är "vattenfylld" och det vore det dumt att låta denna torka för den tog ca 2 månader för den att sjunka..och detta vill jag inte vänta på igen
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Jag behöver hjälp, hur tar jag bäst helkarsfoton? Idag fotar jag utan blixt men jag har eventuellt en grej på gång och då vill jag ha riktigt bra foton på karen. Stativ har jag.

        Vilka inställningar skall jag tänka på?
        Senast redigerad av PiaJo; 15 September 2012, 10:20.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Jag behöver hjälp, hur tar jag bäst helkarsfoton? Idag fotar jag utan blixt men jag har eventuellt en grej på gång och då vill jag ha riktigt bra foton på karen. Stativ har jag.

          Vilka inställningar skall jag tänka på?

          Ha mörka kläder har du reflektioner från något annat framför akvariet får du försöka hänga för något för att ta bort det. En trådutlösare är bra att ha då slipper då skaknings oskärpa samt att dina vita händer reflekteras i rutan. Blixt rakt framifrån funkar sällan så blixtkabel eller trådlöst är det som gäller. Gällande inställningar beror det mycket på ljuset men jag brukar börja på F5.6 1/40 iso 100och sedan justera utifrån det.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Tack Frasse, hoppas jag lyckas nu bara

            Tror jag dock kör utan blixt för jag vill ha det där murrig utseendet på bilderna, vill att de skall påminna om de bilder jag har visat innan så folk känner igen dem.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tack Frasse, hoppas jag lyckas nu bara

              Tror jag dock kör utan blixt för jag vill ha det där murrig utseendet på bilderna, vill att de skall påminna om de bilder jag har visat innan så folk känner igen dem.

              Du får kolla vitbalans läget lägre kelvin ger mer murr prova glödlampa (3200k) Då brukar det bli lite mysmurrigt sådär.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Hjälp mig att hålla tummarna är ni snälla!

                Jag tror att jag kan ha en hanne av Ap. Rio mamore, jag tog ju över Mats par men dessa dog ju här innan sommaren men då hämtade jag tre yngel som Mats hade kvar och vid första blicken av dem så trodde vi att det var tre honor men nu verkar det som att det kan vara en hanne och två honor. Den minste börjar nu få antydan till rött i basen av stjärtfenan
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Härligt, härligt!
                  Vi får hoppas på att det är så!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Hjälp mig att hålla tummarna är ni snälla!

                    Jag tror att jag kan ha en hanne av Ap. Rio mamore, jag tog ju över Mats par men dessa dog ju här innan sommaren men då hämtade jag tre yngel som Mats hade kvar och vid första blicken av dem så trodde vi att det var tre honor men nu verkar det som att det kan vara en hanne och två honor. Den minste börjar nu få antydan till rött i basen av stjärtfenan
                    Håller alla två tummar, att det är som du tror.
                    Hoppas dom växer fort!

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Härligt, härligt!
                      Vi får hoppas på att det är så!
                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Håller alla två tummar, att det är som du tror.
                      Hoppas dom växer fort!

                      //Inger
                      Tack! jag stirrar så ögon svider för att se om det blir mer eller mindre rödaktigt
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Förhoppningsvis kommer jag att köpa mina snäckskalslekare under nästa helg, hur stor grupp skall jag satsa på?
                        Vad skall jag kolla efter när jag skall köpa denna sortens fisk, har ju aldrig haft dessa innan?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Tack! jag stirrar så ögon svider för att se om det blir mer eller mindre rödaktigt

                          Jag tycker att vi säger att det skall vara en hane!
                          Vill man - så blir det! Faktum är att jag hade en liiiiten känning att ett av de ynglen kunde vara en pojkslyngel. Jag tror det är så!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jag tycker att vi säger att det skall vara en hane!
                            Vill man - så blir det! Faktum är att jag hade en liiiiten känning att ett av de ynglen kunde vara en pojkslyngel. Jag tror det är så!
                            Tro försätter berg eller vad man nu säger
                            Nu säger jag tlill firren att den är en hanne, punkt slut!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Förhoppningsvis kommer jag att köpa mina snäckskalslekare under nästa helg, hur stor grupp skall jag satsa på?
                              Vad skall jag kolla efter när jag skall köpa denna sortens fisk, har ju aldrig haft dessa innan?
                              Sex stycken kan nog bli bra, 3+3 eller 2+4.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tro försätter berg eller vad man nu säger
                                Nu säger jag tlill firren att den är en hanne, punkt slut!
                                Bra, då säger vi så!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...