"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag har testat en likadan värmare som Inger nämner - och den fungerar finfint (kuberna står ju i en sommarsval källare tillsvidare nu för tiden här hos mig också). Den går inte sönder om man skulle tappa den, och man kan doppa den helt under ytan, och bla, bla , bla...
    ja, jag visste att jag hade sett denna sorten nånstans men kom inte på det, nu kom jag på det

    Skall kolla vad dessa går på aquaristik annars kollar jag på dessa i Danmark. Kan kanske bli så att jag köper fisken där med, snäckskalslekarna menar jag då.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Här behövs värmare året runt t.o.m. två i 540.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jag har testat en likadan värmare som Inger nämner - och den fungerar finfint (kuberna står ju i en sommarsval källare tillsvidare nu för tiden här hos mig också). Den går inte sönder om man skulle tappa den, och man kan doppa den helt under ytan, och bla, bla , bla...
        Är det inte samma som man kan köra över med en skåpbil och den håller? Finns på YT en video där dom gör så

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Oj, det var inte dåligt det kanske är sånna man skall hålla sig till då
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Jahapp, nu kliar det i fingrarna.. Igen..Har lust att inreda ett kar, kanske göra om det ena 220 karet i helgen, hrm eller så sätter jag mig på händerna och låter det värsta kliet gå över vet ju att man inte skall pilla i karet i onödan men just nu är det svårt
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Min favorit just nu, tänk när han blir fullvuxen
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                Ursprungligen postat av PiaJo
                , då är jag i ett aluminiumtorp med plastkuvös utanför där är det redigt varmt när solen ligger på

                det var en snygg beskrivning på det livet.

                men du har inte sett/känt på ordentlig värme förrän aluminiumtorpet
                står en hel dag i solen nere vid medelhavet, och husse i huset slår på
                ac'n på fel knapp innan man traskar ner till stranden så att den tuggar
                fram vrålvärme hela dagen............

                låt mig säga så här......fleecejacka var inte det första jag tänkte på när jag öppnade dörren......


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nä nu är det dags att ta ett rejält fredagsmys

                  Först blir det en sittning med gott i glaset och sen blir det mat och sen blir det mer mys och med mys menar jag då film och en sprakande brasa


                  Ha en go helg och imorgon kavlar jag upp ärmarna och gör vattenbyten för det behövs nu...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Nä nu är det dags att ta ett rejält fredagsmys

                    Först blir det en sittning med gott i glaset och sen blir det mat och sen blir det mer mys och med mys menar jag då film och en sprakande brasa

                    Ha en go helg och imorgon kavlar jag upp ärmarna och gör vattenbyten för det behövs nu...
                    Japp, ha ett gôtt fredagsmys nu! Fasen, en brasa nu när det drar lite ruggigt runt knutarna var ingen dum idé! Jag tror jag följer ditt exempel!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Den enda brasan jag kan känna är den som hänger med mig vart än jag går, kanske jag skulle göra ett studiebesök hos någon av er...?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Du är välkommen säg bara till så brassar vi lite käk och så packar du in dig och familjen i bilen så får ni både go mat och värme
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Du är välkommen säg bara till så brassar vi lite käk och så packar du in dig och familjen i bilen så får ni både go mat och värme
                          "Brassa" värme, här uppe i norrland (okey då, "norrland" där jag bor = mitt i Sverige) är det forfarande för varmt för något brassande av värme - fast jag kan bjussa på käk ändå...om ni har lust.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Givetvis, det är ändå bara en liten omväg om vi åker till Borås...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Givetvis, det är ändå bara en liten omväg om vi åker till Borås...
                              Petitesser, säger jag då.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Bara så du vet Inger så kommer jag garanterat på besök om jag skall till dina trakter och det samma gäller dig, du är välkommen till mig om du är i mina trakter
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...