Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Tvättstugan"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mats Bryzell
    replied
    En annan fin afrikan är ju den milt gulfärgade P. subocellatus som är så grann i all sin enkelhet. Denna skulle jag kunna tänka mig att ha igen...
    Som sagt, back in the days, 2010.

Last edited by Mats Bryzell; 2021-02-26, 17:07.

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Originally posted by PiaJo View Post
    åh ja! tar gärna ett rejs till sommaren
    Härligt! Vi tjôtar ihop oss lite längre fram!

Nu skall jag ut i stugan igen - kikar in här lite senare.

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Originally posted by Mats Bryzell View Post
    Ja, Enigmatochromis lucianus är ju fantastiskt fina - hoppas du kan få tag i några stycken.

Jag håller, just precis idag, på att binda upp lite Anubias på några grenar för placering i 720-burken. Det finns lite andra planer för detta kar och även det kommande 540-karet, så några "transor" blir det inte i nuläget - men gôtt att veta att Kent har.
    Skall vi ta ett litet rejs till sommaren?
    åh ja! tar gärna ett rejs till sommaren

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Ja, Enigmatochromis lucianus är ju fantastiskt fina - hoppas du kan få tag i några stycken.

Jag håller, just precis idag, på att binda upp lite Anubias på några grenar för placering i 720-burken. Det finns lite andra planer för detta kar och även det kommande 540-karet, så några "transor" blir det inte i nuläget - men gôtt att veta att Kent har.
    Skall vi ta ett litet rejs till sommaren?

Leave a comment:

• PiaJo
    replied

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Back in the days... 2013

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Det blev fel på filmen i förra inlägget, så jag lägger den här igen.

Såg att Kent i Nol hade dessa inne i lördags

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    tack! trodde det var hos mig

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Det blev fel på filmen i förra inlägget, så jag lägger den här igen.

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Mmm, riktigt spännande! Jag skall inte spilla bönorna, så får forumet hålla sig tills du visar de nya.

En afrikansk ciklid som jag kan längta tillbaka till är Nannochromis transvestitus.
    Kommer du ihåg paret från Mai-Ndombe-sjön (ja, dom finns ju bara där) jag hade för 10-11 år sedan?

ja, dessa är ursnygga och jag hade dem en kort sväng för några år sen.

Det gör inget men jag är inte helt säker än men det är Enigmatocromis lucianus som jag kan få tag på
    Last edited by PiaJo; 2021-02-26, 11:52.

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Originally posted by PiaJo View Post
    Det blir kanske ingen apistogramma... utan en afrikanare
    Har haft ett par med dessa 2013, köpte dem på en av tysklandsresorna.. Mats såg dem och sa till mig att köpa dem, det var på ZooZajak
    Spännande va?
    Mmm, riktigt spännande! Jag skall inte spilla bönorna, så får forumet hålla sig tills du visar de nya.

En afrikansk ciklid som jag kan längta tillbaka till är Nannochromis transvestitus.
    Kommer du ihåg paret från Mai-Ndombe-sjön (ja, dom finns ju bara där) jag hade för 10-11 år sedan?

Last edited by Mats Bryzell; 2021-02-26, 11:48.

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Det blir kanske ingen apistogramma... utan en afrikanare
    Har haft ett par med dessa 2013, köpte dem på en av tysklandsresorna.. Mats såg dem och sa till mig att köpa dem, det var på ZooZajak

Spännande va?
    Last edited by PiaJo; 2021-02-25, 14:51.

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Det är bara att lyda, Pia!
    hahaha... will do!
    måste bara bli lite mer plusgrader så jag kan sälja av lite växter i karet

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Det är bara att lyda, Pia!

Leave a comment:

• PiaJo
    replied
    Allt känns bra med Crenicaran och de är så härliga att kolla på när de letar efter mat bland löven.. de flyttar löv som är större än de själva och man ser hur det tänker när de tar tag i lövet i ena kanten för de kollar liksom var som är bäst att ta tag i.. ja tror ni fattar vad jag menar

Sen har jag mitt "växtkar" som jag i och för sig är nöjd med men ändå inte... det är "tråkigt" och inte ett ciklidkar så planerna är att göra om detta snart till ett murrigt svartvattenskar för apistogramma med några få växter och grenar som sträcker sig ner från ytan till botten. Har en massa syrengrenar/kvistar som ligger ut och liksom bara ropar att - använd oss och gör nåt med oss... hihi måste ju lyda då?

Här är en bild på karet.Click image for larger version

Name:	växtkar.jpg
Views:	74
Size:	29.6 KB
ID:	2427616

Leave a comment:

Working...
X