"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Vad roligt med alla kommentarer, ursäkta att jag inte svarat men denna veckan har arbetslivet var oerhört tufft med både många timmar och med en personal som i smyg motarbetat mig och varit otrevlig mot mina anställda..

    Men idag skall jag bara koppla bort hjärnan och njuta av mina kar och fiskar
    de skall få sig lite TLC med vattenbyte och lite extra gott käk, för de är de värda!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Vad roligt att mina bolivianer hamnade hos dig till slut, nu har jag bara tre kvar att göra mig av med!
    Halloj Johan! Jag vet att ditt inlägg är riktat till Pia, men jag vill bara säga att detta par är fantastiskt - och jag är mycket glad att de fick vara hos mig ett tag. De är mycket kraftiga och friska, lekvilliga och fantastiskt fina i sina utfärgade dräkter.
    Nu när jag var tvungen att avveckla "djungelkaret" där dessa gick var det egentligen bara Pia som stod som kandidat att ta över detta enastående par, och jag vet att de får det mycket bra hos denna formidabla akvarist. Jag har sett karet Pia har satt dessa i, tillsammans med en grupp andra bolivianer, och man kan bara häpna över Pias inredningförmåga - helt makalöst vackert och perfekt kar!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    ...det verkar kärlek banne mig..

    idag när jag kom hem så ser jag att det blidats två par av min grupp på sju bolivianska fjärilar
    De har grävt gropar och putsat stenar så det är mycket roligt, det roligaste av allt är att i ett av paren så är det hannen som kom till mig i lördags, honan är jag inte säker på då hon var så lik de andra två honorna.
    Men hannen som kom i lördags, kallar honom Mats-hannen, så ser det ut som han är en riktigt tjejtjusare och en riktig Don Juan för han ser ut att underhålla två honor...

    sen har mitt ena guianacara-par lekt, hade det på känn men var inte säker, men idag hade de en rejäl skock med frisimmare

    kort sagt.. det bra just nu
    Vad roligt att mina bolivianer hamnade hos dig till slut, nu har jag bara tre kvar att göra mig av med!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    De var riktigt läckra!
    Har ju själv haft modellen större innan och det är ganska roliga fiskar. Och det där var en variant som jag inte ens visste fanns
    Du får kolla lite mer i Zoopets artbeskrivningar https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=735&SOK=1
    Har dock inte själv haft den men beteendemässigt är den ungefär som XL-varianterna.
    Caudopunctatus är också en kul art (som jag däremot har haft) och det är en mycket tuff och lättlekt "grävskopa" med ett kul lekbeteende. Innan den leker så gräver den igen hela lekgrottan och sedan gräver de fram den igen för att leka och sedan släpps inte en jäkel "över bron" (över lekplatsen)

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Härligt! ja, den tråden är för bra för att avslutas

    Då väntar jag (otåligt) på att se bilder

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Som mitt då fast jag har lite kortare och djupare

    Skall bli spännande att följa, startar du en ny tråd med härliga filmer och så?
    Jag var ju lite inne på att låta stugtråden få somna av i och med att jag var akvarielös, i ungefär fyra dagar... Men det verkar som att ganska många tycker att den tråden har sina kvaliteter (och kvantiteter), så jag kör vidare där.
    Jag lägger upp lite goa bilder och filmer i stugtråden vid tillfälle.
    Nu har vattnet klarnat riktigt fint, så inom kort tar jag hem lite fisk.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Som mitt då fast jag har lite kortare och djupare

    Skall bli spännande att följa, startar du en ny tråd med härliga filmer och så?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Blir trevligt Hur stort var karet eller rättare sagt bottenytan, kan bli maffigt med en hel botten nästan täckt med snäckskal och en dungen vallsneria
    Det är ett litet sketkar, bottenytan är endast 80 x 35 cm - men det blir rätt bra yta ändå.
    Multisar är ju självgående, och bildar små kolonier, så detta kan vara kul medans man väntar på att större doningar skall bli klara!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Blir trevligt Hur stort var karet eller rättare sagt bottenytan, kan bli maffigt med en hel botten nästan täckt med snäckskal och en dungen vallsneria

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Vad för sort är du sugen på? Finns många fina hos Nol
    Jag kör på en liten grupp multisar - enkelt och lättskött.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    De var riktigt läckra!
    Har ju själv haft modellen större innan och det är ganska roliga fiskar. Och det där var en variant som jag inte ens visste fanns

    Ja, visst är dem. hade ingen aning att detta fanns innan heller, så coola

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Dimma!
    Vad för sort är du sugen på? Finns många fina hos Nol

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Altolamprologus "sumbu Shell" Kapampa , har ett par av dessa i samma kar som de andra snäckskalslekarna
    De var riktigt läckra!
    Har ju själv haft modellen större innan och det är ganska roliga fiskar. Och det där var en variant som jag inte ens visste fanns

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Dimma!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Men så härligt, många tummar upp på det!

    Jo, det är full action och det gick snabbt mycket snabbare än jag kunde drömma om

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...