"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Bildbomd från dagens "teraapiarbete"
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Jättefina filmer Pia. Men är ännu mer fascinerad att du är så givmild. Du satsar massa tid här, på NCS och i andra forum. Alltid med samma outtröttliga glädje och engagemang. Sånt imponerar på mig. Du visar en sådan glädje till denna hobby och allt omkring. Känns liksom att gå in i din tråd och bli duschad med värme

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Blomkruka låter ju sisådär.

    Om du smetar in den i silikon och rullar den i akvariesand borde den vara lättare att gömma bland stenarna?
    ja, det skulle jag isåfall göra.. tack för tipset!

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Blomkruka låter ju sisådär.

    Om du smetar in den i silikon och rullar den i akvariesand borde den vara lättare att gömma bland stenarna?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Fina filmer
    Ett tips om du vill ha lek på L. caudopunctatus är att trycka ner en blomkruka upp och ner i sanden.
    Tack!

    En blomkruka kommer jag att reta ihjäl mig på.. dessa är i mina ögon fula men funkar det inte med snäckskal som Kent sa att det skulle göra så får jag väl drutta i en kruka för lek hade varit väldigt kul att få

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av RickardK82
    Alltid roligt att följa denna tråd!!! Du har så fina kar.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Tack! så roligt att höra
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Så fina filmer Jag tror jag vill ha bolivianer i stället för kakaduacikliderna så småningom
    Låter i mina öron som en mycket bra idé

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Fina filmer
    Ett tips om du vill ha lek på L. caudopunctatus är att trycka ner en blomkruka upp och ner i sanden.

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Så fina filmer Jag tror jag vill ha bolivianer i stället för kakaduacikliderna så småningom

    Lämna en kommentar:


  • RickardK82
    svarade
    Alltid roligt att följa denna tråd!!! Du har så fina kar.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Riktigt fina Filmer! Härigt att se!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Bara gillar filmerna Pia, bolivianerna är ju bara så himla härliga .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    jag hann bara med fyra av sju kar idag.. Gobben sa att vi skulle åka till Göteborg och shoppa han vet hur man muntrar upp en trött och arg/ledsen Pia

    Hann med att åka till Hornbach, glömde att åka dit förra helgen när jag ändå var i krokarna och jag köpte några fina växter och två Pygméguramisar, dessa blir början till fler till mitt lilla Asienkar


    Idag när jag gick in i tvättstugan så har fjärilsparet flyttat sprattlarna till en grop, tyvärr nära ett annat par på det bråkas en del men då såg jag att hannen tog upp sprattlarna i munnen så fort de andra kom för nära, han hade dem länge i munnen tills allt var lugnt igen och då släppte han ut dem.
    Har inte sett detta förr hos denna arten men de är ju som en liten jordätare så det borde inte vara så konstigt för många av dem är ju munruvare.
    Fick en lite film på lite bråk och han har redan plockat upp dem så han har dem i munnen, omtänksam pappa som skyddar sina små.


    sen har snäckskalslekarna börjat hävda sig mot varandra och börja kika in i snäckorna, så nu väntar jag otåligt på att det skall bli litemer

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    ☺☺

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det är mer än skitsnack tyvärr... men jävlas med mig..så jävlas jag tillbaka och jag kommer gå vinnande ut striden..

    Jo, ni är alla för så goa här!

    Nu skall jag tända upp karen och börja med vb så jag kan ta fram kameran ikväll, det är en bra terapi

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Väldigt trist när folk går bakom ryggen med skitsnack! Tur att du har oss trevliga zoopetare .

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...