"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Idag är det höstlikt ute... Skulle bara vilja vara hemma idag och pilla med karen, de behöver verkligen en stor genomgång med prickalgsskrapnade som prio ett, men det får bli en annan dag för när kaffet är urdrucket så är det dags att åka till jobbet..
    Buhu.. Vill faktiskt vara hemma i min tvättstuga idag och bli blöt upp till armhålorna.. Knäpp, jo visst!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Hoppas de inte hamnade i magarna igår.. Har inte sett en enda räka hittills..eller så är de lite blyga bara 😊

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Och om ett år knatar 1493 olika körsbärsräkor runt i karet....
    exakt... men jag hoppas ( låter hemskt.. ) men jag hoppas att några hamnar i magen på pygméguramisarna..

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Och om ett år knatar 1493 olika körsbärsräkor runt i karet....

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det var beställt tio men jag tror det var minst tolv stycken i påsen, de var så små så det var svårt att räkna dem

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ok. trevligt. Hur många blev det?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Röda körsbärsräkor

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Vad var det för räkor?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag kom räkorna Så roligt med räkor igen, det var länge sen jag hade detta hemma i nåt kar små och genomskinliga var de när de släpptes i men de skall nog bli fina snart.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av PiaJo; 23 September 2015, 13:35.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    tack för tipset!

    Var snabb igår kväll när jag såg en som sålde räkor, beställde 10 stycken som jag hoppas kommer i veckan

    Lämna en kommentar:


  • Fanbyalperna
    svarade
    ang. räkor kan jag tipsa om http://www.redbee.se

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Knax
    Tråkigt med apiston, men så spännande med lejonhuvuden!

    Det är alltid gôtt att dyka ner i din tråd, Pia, även om jag sällan skriver något i den. Den ger för det mesta samma intryck som dina kar gör, man känner av den lugna atmosfär som du har och som du önskar i dina akvarier och även om det inte alltid är så roligt, finns alltid kärleken till hobbyn där. Du ger massor av inspiration och det är fantastiskt att se ditt engagemang.
    Tack, det var mycket roligt att höra!
    nä, det är inte alltid roligt men det går upp och ner.
    Så är det bara och det är bara att acceptera, ibland så får man lust att greja en heldag med karen eller träffa akvarie-kompisar och vissa stunder tittat man knappt åt karen. Jag har haft en sån period nu men nu när jobbsituationen börjar lätta så kommer lusten tillbaka lite och då får man vårda dessa stunder istället för att tänka att man skall lägga ner allt bara för att det är tråkigt/jobbigt.

    jag var idag och kolla till en butik för jag blev sugen på att ha en grupp med räkor till mitt lilla "Asien"kar men tyvärr fanns det inga så jag får se om jag är lika sugen om en vecka eller två igen

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kikar in i min tråd lite och tänkte bara säga att allt är bra och bubblar på förutom att den mycket fina hannen av den sista apisotgramman jag har som dog här i veckan så nu har jag två honor och vet inte om jag skall satsa vidare på dessa med en ny hanne eller låta dessa gå själva och hitta nån annan sort senare. Tror det blir det sistnämnda faktiskt..
    Har börjat spåna på att starta ett till TA kar, fattar ni... Heeeltt otroligt! Men jag har börjat kika lite på lejonhuvud-ciklider... Har alltid sneglat på dessa cooolingar men inte vågat ta steget till ny världsdel men efter lite pepp av en god vän så kan detta bli verklighet i höst
    Tråkigt med apiston, men så spännande med lejonhuvuden!

    Det är alltid gôtt att dyka ner i din tråd, Pia, även om jag sällan skriver något i den. Den ger för det mesta samma intryck som dina kar gör, man känner av den lugna atmosfär som du har och som du önskar i dina akvarier och även om det inte alltid är så roligt, finns alltid kärleken till hobbyn där. Du ger massor av inspiration och det är fantastiskt att se ditt engagemang.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Hoppas det...

    det blir enkelt, golvbrunn finns och sen blir det klinkersgolv då det är oisolerade betongplatta och inget vattenbytesgrejer, blir så enkelt som möjligt men jag vill ha in ett eller två större måttanpassade kar, så långt har jag kommit i funderingarna.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Lejonhuvuden går att beställa via akvairelagrets fisksök till butiken där du handlar

    den ligger så långt framöver i tiden tyvärr, måste bygga nytt garage innan mm och sen är det inte färdig "diskuterat" med Gobben än.. Får nog lägga huvet på sne och blinka med ögonen och säga snälla med det ljuvaste och sötaste röstläge jag kan uppbringa först..
    Ok, men sådant brukar bita ordentligt å andra sidan. Tänkte du dig vattentätt golv med golvbrunn vattenpåfyllningssystem och hela konkarongen?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...