"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Yes! Fick sms nu att mina beställda endlers "yellow leopard" har kommit
    nu skall de tre jag har få lite polare och "nya gener" för kommande yngel

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack Jesper!

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Superfina kar!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, detta är mitt ena 220liter, riktigt jäkla nöjd med inredningen om jag får säga det själv och skryta lite

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Karet på andra filmen är riktigt nice! Börjar nästan sakna att ha akvarium efter sett dessa filmer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Japp! Igår kväll tog jag tre korta

    Fjärilsciklidkaret, tyvärr blir det väldigt gult men det är pga alla rötterna och så


    Detta är det större karet där jag har Guinanacaraparet, det med yngel.


    Detta är karet som jag flyttade det andra paret till ( förhoppningsvis ett par), de har färgat ut fint och byggt på sig Hannen är den snyggaste av de två jag har, hoppas han får lite bebbar med så att generna förs vidare

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Är det filmtajm på gång?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Trevlig helg du med Pia .
    Kul att du uppdaterar om vad som händer och sker, dessutom med ett långt inlägg -gillas

    //Inger
    tack inger! Du är som jag gillar långa inlägg

    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Vad roligt! Grattis
    Tack!

    Ursprungligen postat av Knax
    Kul med omslagsbilden! Grattis!

    Hoppas att du har rätt med ditt par och att det är ett par. Jag kommer att följa tråden, som vanligt.

    Trevlig helg!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    tack! Hoppas det är så verkligen

    Ursprungligen postat av flygrc
    Ja det var verkligen en snygg bild du ska få till omslag, grattis
    Tack! Lite pirrigt faktiskt

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Ja det var verkligen en snygg bild du ska få till omslag, grattis

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Kul med omslagsbilden! Grattis!

    Hoppas att du har rätt med ditt par och att det är ett par. Jag kommer att följa tråden, som vanligt.

    Trevlig helg!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Brukar inte anse mig själv som en person som gillar att skryta eller så men jag känner faktiskt lite stolt

    Väldigt roligt att det är mitt foto och fisk som är omslagsbild på nästa Ciklidbladet som kommer om någon vecka
    Vad roligt! Grattis

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Trevlig helg du med Pia .
    Kul att du uppdaterar om vad som händer och sker, dessutom med ett långt inlägg -gillas

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Nä, kameran ligger på laddning... Orutinerat av mig att inte sätta batteriet som var tomt på laddning och det andra tog slut med precis när jag startade kameran..
    Får bli imorgon kanske

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Blev det inga bilder idag? ☺

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Sitter och njuter av fredagslugnet, har fått go thaimat i magen, en Bellman i glaset och har haft en sittning i tvättstugan så nu känns livet gott!

    Var förbli fiskaffären på väg hem och fick beställt minst fyra par med endlers, yellow leopard -sorten, fick med mig två honor och en grymt fin hanne från Mats när jag var där och hälsade på sist.
    Tänkte att dessa skall få vara i ena kuben sen när alla ynglen flyttar nästa lördag, dessa skall bara få vara och hålla igång filter och så och kanske kopiera sig själv ett tag.
    Köpte även lite växter som planterades innan maten, är alltid så avkopplande att doppa tassarna i karen, redan där började fredagsfeelingen

    Sen har jag ju faktiskt gjort en förändring hos mina guianacaror, har särat på mina par. Har ett bekräftat par då dessa har fått yngel ett par gånger så detta är ett par ingen tvekan om det men de andra två är jag så gott som helt säkra på med att det är en hona och hanne men de har inte kommit till skott än fast lektendenser men jag tror inte att dessa fått utrymmet.
    Det har varit så stiltje i karet, alla har gömt sig under rötter och grottor och bara varit helt stilla trots att det funnits plats så att säga att kunna vara på.
    Fick ganska enkelt tag på de jag ville flytta på så de fick komma till 150 liters karet bredvid för att testa om de kommer mer till sin rätt och de färgade ut redan efter en dag och har grävt och haft sig, så nu hoppas jag bara att de är hona och hanne, färg och storleksmässigt är de detta men man vet ju inte om de lirar ihop. Detta ser jag nog ganska snart, de har varit ensamma ihop nu i sen i söndags.
    Det paret som går kvar, har en yngelskock på ca 20 yngel, och de vuxna rör sig numera över hela karet och inte bara i ena hörnan av karet, känns mycket bra och är säker på att jag tog rätt beslut.
    Corydorasen (concolor) har fått flytta tillbaka till det stora karet och de är är så mörka och fina nu.

    Nu har jag skrivit ett långt inlägg, känns som mitt längsta ever typ..

    Trevlig helg på er alla!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...