"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    Två toppenkar på zoopet enligt mig
    Speciellt det vänstra är helt i min smak, det högra är ju inte helt fel heller

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack för att ni tycker mina kar är fina, jag känner mig faktist väldigt nöjd med dem och känner att när jag ser dem på bild så ser de mycket murrigare ut än vad de egentligen är och det gillar jag

      Nog pratat/skrivet om layouten på karen, nu har jag en annan grej som jag blev lite glad/förvånade över..
      nämligen att jag flyttade en del cryptocoryne från mina andra kar och dessa brukar ju vissna och smälta ner så fort de flyttas, iallafall mina har gjort det, men inte nu och det trodde jag verkligen de skulle göra för det var ju helt "nytt" vatten, annat ph och framför allt det var kallt vatten.
      Men de smälte bara ner några blad och de har redan tagit fart och skickat nya skott Bra va´ speciellt nu när man skall ha Zoopet-träff hemma hos sig.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        har en fråga Pia; när du hade dina kakaduor, hade du då 1+1? och det fungerade bra?
        funderar på att testa någon ny art nu när dom andra inte simmar längre. lutar väl nog åt kakador eller borellii isåfall..

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Japp, jag hade 1+1 i ett 54 liters kar med mycket gömställen. Skall se om jag hittar en bild på karet.

          Det funkade faktiskt bättre än förväntat med dessa i detta karet, de hade lite olika fiskar som fick vara lite "stryk" fisk, bla guppysar, ottosar.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Hittade en bild
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              det låter ju bra mitt kar ser ungefär ut som det på din bild, en rothög i mitten, växter runt om, löv, och pinnar hängandes ner i karet. får se vad det blir du vet ingen annan som du vet skulle fungera i ett 60liters?

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Hrm, Borelliin funkar som du sagt tidigare och den som jag kommer på sen men jag inte själv har testat är viejitan. Men det beror ju också på hur hannen är, om han är mycket på eller om han är lite så där lagom och låter honan få vila utan att vara jagad jämnt.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  det var viejita/macmasteri jag hade. hanen var (för att använda Mats uttryck ) en riktig "tuppjucksyoda" och hade ihjäl honan.
                  både borelliin och kakaduan är ju fina, får ta en titt på både nästa gång jag är i zooshoppen

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av freddi36
                    det var viejita/macmasteri jag hade. hanen var (för att använda Mats uttryck ) en riktig "tuppjucksyoda" och hade ihjäl honan.
                    både borelliin och kakaduan är ju fina, får ta en titt på både nästa gång jag är i zooshoppen
                    Ja, visst ja, det glömde jag.

                    Testa kakaduan!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Så, för att läska Freddi lite (trots att ni sett bilderna tidigare);
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          Nice bilder, detta blir svårt!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av freddi36
                            Nice bilder, detta blir svårt!

                            Haha! Japp, det är hårt att välja när det finns så mycket godis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Pia! Vilket av karen tror du att dessa godingar skulle kunna gå i?
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Åh, vad fina. De skall gå i detta karet
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...