"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Det konstiga är att det bara är cikliderna som mådde dåligt, och att exakt samma hände förra gången. Skitkonstigt....

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Verkar som att i nuläget är det stabilt och fiskarna mår bra igen, får bli lite tomt i detta karet trots att det är en stundande zoopetträff.
    Det som är lite trist med alla dessa vattenbyten, om man bortser från fiskdöden såklart, är att vattnet är så där klart och genomskinligt.. Jag gillar ju brunt vatten

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, jag hoppas att allt annat klarar sig, de såg piggare ut igår kväll.. fy farao vad nojig man blir
    Det är så klart jobbigt när man inte har en aning om vad som har hänt... Det lite oroväckande var ju att några yngel strök med. Jag bevakar som vanligt tråden likt en hök, så hoppas på positiva nyheter.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, jag hoppas att allt annat klarar sig, de såg piggare ut igår kväll.. fy farao vad nojig man blir

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Fy vad tråkigt [emoji17] Hoppas ynglen klarar sej då.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    nä, vi har inte kommit fram till nåt än, tror inte jag/vi gör det heller.
    Överlever yngeln dagen så skall jag flytta dem och mata upp dem så de får puttekulemagar
    Hela grejen påminner lite om när ett helt gäng discusar dog, knall och fall över en dag. Det är många år sedan nu, men jag tror att jag skrev något om det här på forumet. Hursomhelst; jag kollade på morgonen och allt såg bra ut, på kvällen låg sex discusar döda vid ytan... Fattade noll.
    Om det kan har varit något strömavbrott och filtren blivit sura under dagen, eller någon matgrej..? Mysteriet kvarstår!

    Anyhow, hoppas, som sagt, att det rättar till sig - och, dra nu upp lite yngeltjockisar!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Trist att höra detta, Pia.
    Jag antar att du och Anders möjligtvis kan komma fram till någon lösning på vad som orsakat detta.

    Hoppas att det fixar sig, och att du kan få igång det andra paret! (Det vore ju bra om det blev lite fler yngel... )
    nä, vi har inte kommit fram till nåt än, tror inte jag/vi gör det heller.
    Överlever yngeln dagen så skall jag flytta dem och mata upp dem så de får puttekulemagar

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Trist att höra detta, Pia.
    Jag antar att du och Anders möjligtvis kan komma fram till någon lösning på vad som orsakat detta.

    Hoppas att det fixar sig, och att du kan få igång det andra paret! (Det vore ju bra om det blev lite fler yngel... )

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Men fy så tråkigt, vad sjutton kan ha hänt tro?

    //Inger
    Ursprungligen postat av Knax
    Men Gud! Vad i allsin dar? Bytte du vatten efter tragedin, eller var den en följd av vb? (Jag fattar lite trögt ibland.)
    Hoppas att resten av besättningen klarar sig!

    Något nytt i akvariet eller vad kan ha hänt?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    Jag har inte gjort nåt överhuvudtaget, inget vattenbyte eller något...
    såg i förrgår kväll när jag kom hem efter jobbet att de låg längst fram vid rutan och var väldigt slöa. De rörde sig knappt när jag petade på dem, i normala fall så är det längst in vid rötterna och flyr så fort nån rör sig i rummet.
    Gjorde två 50% vattenbyten på kvällen men på morgonen så låg hannen död och sen igår kväll så låg honan död, detta är ett mysterium men men nu kan jag inte göra mer än att hoppas att ynglen och resten klarar sig, det återstår att se.
    Tur i oturen så tog jag tillbaka försäljningen av mitt andra par så de går hemma i ett annat kar.

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Men Gud! Vad i allsin dar? Bytte du vatten efter tragedin, eller var den en följd av vb? (Jag fattar lite trögt ibland.)
    Hoppas att resten av besättningen klarar sig!

    Något nytt i akvariet eller vad kan ha hänt?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Men fy så tråkigt, vad sjutton kan ha hänt tro?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Igår var det lite tungt, mitt lekpar med guianacaror dog och även de två största yngeln. fattar inte vad det var som orskade det, det var bara cikliderna som dog men de andra var väldigt flåsiga men håller tummarna efter alla vattenbyten att resten skall klara sig. Tack Anders för stöttning och support!
    Här kommer lite bilder på det snygga paret
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Aha! Ja, det får du berätta senare 😊

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Historien om Black bar kan jag dra sedan, jag vet var de kommer från början.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack, kanonbra! De är grymt snygga

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...