"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Blev jäkligt osäker på hur det ligger till men.. jag samtidigt sett att de som skall vara honor "svimmar" och blir som ett S framför hannen...
    Om dom "svimmar" och blir till S så är det säkert honor - eller kanske hanen gör detsamma om honan är tillräckligt attraktiv .
    Ritkigt kul att prata lite apistogramma, det var ett tag sen

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Blev jäkligt osäker på hur det ligger till men.. jag samtidigt sett att de som skall vara honor "svimmar" och blir som ett S framför hannen...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Visst kan väl honorna fajtas ibland, men har aldrig sett att dom brukar gå på som dom gör i Pias filmer. Fast jag har förstås inte sett ...allt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Klurigt. Man kan ju se de två svarta fläckarna på honans bröstfenor, det är ju ett tecken, men... klurigt.

    Apistogramma macmasteri are colorful, tolerant of water conditions, fairly common, and good in a community or single species aquarium.


    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ja du har nog rätt, på den sista filmen så ser man ju helt klart skillnad på hane å hona

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    ja.. men när jag ser en gammal film så ser honan ut som den ena honan i en av filmerna.
    Det är två olika honor i filmerna.

    här är den gamla filmen på ett annat par.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Tittade på filmerna igen och jag tycker faktiskt att det ser ut som det är två hannar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Då är det tre hannar isåfall... för det är två olika honor som fajtas med den som ser ut som en hanne, de är köpa en hanne och två honor iallfall men börjar tvivla.
    Klurigt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Då är det tre hannar isåfall... för det är två olika honor som fajtas med den som ser ut som en hanne, de är köpa en hanne och två honor iallfall men börjar tvivla.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Man skulle nästan kunna tro att det är två hannar, jag har inte heller sett detta beteende på apisar. Eller så är det som du säger, att det är länge sen nu

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kärlek börjar med bråk.. eller hur var det nu man sa i skolan
    Honorna bråkade med hanne igår rejält.. tror inte jag sett denna sortens fighter innan eller så har jag varit utan apor för länge.


    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tetror, pygmesvärdbärare, två sorters malar och corydoras
    en del yngel från svärdbärarna har överlevt med, så glad för detta.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ok. Vad är det för övriga arter i karet?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det är bra med gissningar oh är tacksam att man spånar åt mig när jag själv går bet.
    Dock har jag bara ett blad i just nu och detta har legat i sen flera veckor tillbaka ( utan någon nedbrytning) utan att något har hänt..

    Det är som Anders säger ovan att det är bara ciklider som blivit som sjuka, de blev liggandes på botten rejält flåsandes men de andra var/är hyfsat pigga fast mindre flåsiga.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Om jag får ge mig på en gissning så liknar händelseförloppet det som hände i mitt kar när jag började tillsätta blad (catappablad). Jag körde så en tid och fick en cool lite honungsbrun färg på vattnet. Sedan en dag när jag kom hem så flåsade samtliga på max. Samma rutiner som vanligt med VB och så. Körde då med 50% VB och Easylifes Filter Fluid Medium och de andades precis som vanligt. Sedan nästa vecka när jag putsade nya blad, så efter ett dygn så poff blev det likadant. Jag kopplade ihop det med bladen och att det verkar som att processerna i karet kan skena iväg med för mycket nedbrytning. Ibland kan man få för sig saker. Men efter det så slutade jag med blad helt.
    Tidigare fick jag ju massdöd i ett räkkar efter att jag tillsatt Catappablad. Räkorna dog, alla Endlers blev sjuka. Så slutade med blad där också. Sedan dess inga problem igen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...