"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Förutom väldigt fint akvarium så har du verkligen riktigt fina exemplar av dina fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jättefina filmer! Apistogramma baenchi är verkligen en vacker apa!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    ja, de där algerna vårdar jag väl.. de rötterna får inte läggas på tork för algerna får inte försvinna

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ja man blir ju avis, så jag skulle vilja få det i mitt, kanske får läsa på om hur man bäst odlar alger för de lyser med sin frånvaro.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Alltså grönalgerna på rötterna är helt fantastisk!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det är samma kar och det är på 222 liter, ett standard alukar

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Fina filmer, hur stort är akvariet i den nedersta?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Jag har filmat lite och tänkte visa dem
    Ha en Glad påsk om vi inte hörs

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp




    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bernt G

    Om jag säger så här då.
    Ofta förändrar vi ju vårt liv i samband med något. Vi hittar den rätt.. Nytt jobb osv.
    Vi kanske får större mindre bostad (och därmed kan ha fler färre kar) eller det händer något i livet där vi förändrar synen på vår hobby.
    Jag gjorde resor i Asien och såg hur man där hade kar. Stora, höga, helt annan estetik och de intrycken förändra min syn på hur ett fint akvarium ska se ut rätt dramatiskt.
    Jag fick en mycket bredare stil av nya annorlunda men mycket tilltalande intryck. Djup på en meter eller mer ger helt andra intryck och det blir en annan stil.
    I dag går jag heller på höjden med ett kar än på brädden. Utbudet är dock i det närmaste obefintlig för djupa kar i Sverige så jag har inget. Funderar på import.
    Så resor har varit en milstolpe för mig.
    Har väl inga direkta tidpunkter så där men jag tror inte att min hobby hade utvecklats och jag kommit så långt som jag gjort om jag inte hade hittat denna sidan när det hela startade.
    Var en ren slump att jag hittade hit för jag googlade lite och såg denna sidan och en hel ny värld öppnade sig som jag inte ens tänkt att den existerade.
    Jag har fått en kärlek till dvärgciklider och i särskilt apistogramma-släktet och i och med det så vill jag ha kar med så stor bottenyta som möjligt. Mina kar är murriga och har mycket rötter.
    Är stort fan av Mats Bryzell kar och inredning, dessa kar är fantastiska

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Bernt G
    Ok du stör dig på min avtar.. noterat. Jag kommer inte byta. Notera,
    Noterat. Det var ett vänligt påpekande, nu när det är konstaterat att du inte vill byta avatar så skulle det vara intressant att veta vad det är. Jag tycker mig nämligen känna igen bilden, kan det vara från någon typ av Deep Metal?

    Ursäkta Pia att denna diskution hamnade i din tråd, det var en ren slump.

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Hej.. du får nog utveckla den frågan lite så jag vet vad jag skall svara för förstår inte riktigt vad du menar med brytpunkter som varit avgörande..
    Om jag säger så här då.
    Ofta förändrar vi ju vårt liv i samband med något. Vi hittar den rätt.. Nytt jobb osv.
    Vi kanske får större mindre bostad (och därmed kan ha fler färre kar) eller det händer något i livet där vi förändrar synen på vår hobby.
    Jag gjorde resor i Asien och såg hur man där hade kar. Stora, höga, helt annan estetik och de intrycken förändra min syn på hur ett fint akvarium ska se ut rätt dramatiskt.
    Jag fick en mycket bredare stil av nya annorlunda men mycket tilltalande intryck. Djup på en meter eller mer ger helt andra intryck och det blir en annan stil.
    I dag går jag heller på höjden med ett kar än på brädden. Utbudet är dock i det närmaste obefintlig för djupa kar i Sverige så jag har inget. Funderar på import.
    Så resor har varit en milstolpe för mig.

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Bernt, detta är ett forum för folk som gillar akvarium, jag känner att att din avatar inte riktigt passar in i sammanhanget. Finns säker andra forum där den är ok och jag antar att du "tagit med dig" bilden utan att tänka på det.
    Ok du stör dig på min avtar.. noterat. Jag kommer inte byta. Notera,

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bernt G
    Lång tråd. Har du några milstolpar i hobbyn. Brytpunkter som varit avgörande?
    Hej.. du får nog utveckla den frågan lite så jag vet vad jag skall svara för förstår inte riktigt vad du menar med brytpunkter som varit avgörande..

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Bernt, detta är ett forum för folk som gillar akvarium, jag känner att att din avatar inte riktigt passar in i sammanhanget. Finns säker andra forum där den är ok och jag antar att du "tagit med dig" bilden utan att tänka på det.

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Lång tråd. Har du några milstolpar i hobbyn. Brytpunkter som varit avgörande?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...