"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jo, bland annat

    De går i ett för trångt kar idag och jag har haft de ett tag så jag tänkte jag skulle testa nån ny sort eventuellt blir det inte imorgon så blir det tills jag startar upp det nya karet.

    Men det är med liten tår i ögat som de försvinner, om jag nu får sålt dem.
    Pia, jag hade köpt dina baenschi direkt, om jag hade bott i närheten.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nu finns det en ny apistogramma i mitt 105L´s Bilder och namn kommer senare.

      60L kuben har fått nya invånare, det blev 10 st Galaxys och 15 st körsbärsräkor "sakura" med först visste jag ju inte vad jag skulle ha i detta kar men då hände det och det är ganska vanligt när man pratar med Ansjo att det blir nåt helt annat än man tänkt sig men det tackar jag för, för det är alltid roligt när man får konkreta förslag och ideér.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        ...den som väntar på nått gott.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Nu finns det en ny apistogramma i mitt 105L´s Bilder och namn kommer senare.

          såg ju vad du gav för dom.

          vågar du räkna ut kilopriset på dom ?????





          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            De var billiga, har köpt dyrare apisto än så
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              Gott gott ska bli spännande att se dom små liven...
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                De nya fiskarna är inte vana att få hemmagjord räkmix, det ser man tydligt. De ser lite förundrade ut när alla andra "gamla" fiskar äter som små grisar
                Senast redigerad av PiaJo; 20 March 2012, 07:36.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  De vet inte vad de missar...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    De vet inte vad de missar...
                    nix, de lär väl smaka och då är de fast ...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      ska bli kul att se bilder på dom nya jag tänkte inte på att kolla på dom på auktionen men dom hade nog endå inte så bra färger i påsen.

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        De nya fiskarna är inte vana att få hemmagjord räkmix, det ser man tydligt. De ser lite förundrade ut när alla andra "gammal" fiskar äter som små grisar
                        här är det lika dant fast då är det älla som bojkottar det gjorde ett lass förra helgen, började mata lite med det i fredags,, den består av ärtor,spinat,räkor med skal,vitfisk, några morötter,spirolina,chelatin, allt kort i mixer så det blir väldigt finfördelat..
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av freddi36
                          ska bli kul att se bilder på dom nya jag tänkte inte på att kolla på dom på auktionen men dom hade nog endå inte så bra färger i påsen.
                          Nä, det hade de inte så du missade inget jag kollade upp dem innan så jag vet vad för färger jag kan vänta mig i bästa fall.

                          Ursprungligen postat av gonzo44
                          här är det lika dant fast då är det älla som bojkottar det gjorde ett lass förra helgen, började mata lite med det i fredags,, den består av ärtor,spinat,räkor med skal,vitfisk, några morötter,spirolina,chelatin, allt kort i mixer så det blir väldigt finfördelat..
                          De kommer snart att komma på att det är mumma
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            hur går det med nykommlingarna? hur många fler goldstripes köpte du? 3 eller alla 6?

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              De nya cikliderna mår bättre och bättre, hannen har varit rejält slö och blek men han ser lite piggare ut idag. Så det känns bättre och bättre men jag håller tummarna hårt fortfarande att han blir helt hundra.

                              Detta är ju lite "risken" med att åka så långt (lång pås-tid) och att köpa på auktion, man vet ju inte vad det är för "kvalitet" på fisken riktigt och ålder mm men det får man ju tänka på men de gånger jag har köpt på auktion har det varit jättefin fisk så detta blir nog bra med, man får tänka positivt

                              Jag köpte alla sex goldstripen så nu har jag 13 st hemma
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                synd att den inte mådde så bra men som du själv sa, det är nog ganska tufft för fisken att vara i en påse i 10-12 timmar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...