"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Jag har också macro. Men det är mera Pia som är fantastisk än objektivet. Eva Det jag tror är grejen är att Pia utformat en teknik med blixten som gör att hon kan fotografera obehindrat på sina fiskar. Vet få personer som tar så jämn och hög kvalité på bilderna som just Pia. Kanonbilder Pia!!!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack snälla! 😊 Jag "nollställde" alla inställningar faktiskt innan jag tog dessa foton för jag fick det inte att "funka" som jag ville och nu blev de bättre och vios hittar man fotolusten igen. Jag tar ju inte ett foto direkt när jag sätter mig och fotar.. Blir nog upp till en 100 minst och då blir några bra som tål att viss enligt mig, känner att jag har rätt hårda krav på mig själv och vilka foton jag väljer att visa men jag älskar att se andras foton oavsett hur "bra eller dåliga" de är. Det är bara mot mig själv som jag har höga krav. Det är rätt mycket som är så i mitt liv och tänkande, har jag kommit underfund men på äldre där och det är inte alltid bra att det är så.... Men jag jobbar på det 😊
      Kontentan av detta svammel är tack! det värmer gott i självkänslan 😊
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Inget svammel utan en äkta berättelse om hur du tänker kring din fotografering. Uppskattas storligen!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bisho
          • September 2013
          • 304

          Proffs fotograf Jätte fina bilder.
          Nu har jag bestämt mig att ta sådana bilder framöver. Får se hur dem blir
          Mitt tanganyika akvarium
          https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            ja hon har sannerligen bra motiv med , samt att hon är väldigt duktig att fånga nuet i bilderna =d det tar jag aldrig ifrån henne =D.. men med macro linsen så ökar chansen lite mer=9 skall se vad jag kan göra med den kameran jag kan leka med =D

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tog lite foton igår kväll medans gobben kollade på F1
              Ja det är mycket trevligare med fiskar än F1 Fina foton som vanligt
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Inget svammel utan en äkta berättelse om hur du tänker kring din fotografering. Uppskattas storligen!
                Tack! 😃

                Ursprungligen postat av Bisho
                Proffs fotograf Jätte fina bilder.
                Nu har jag bestämt mig att ta sådana bilder framöver. Får se hur dem blir
                Tack! Det är bara att börja, väntar med spänning på dina bilder 😊

                Ursprungligen postat av tanteva
                ja hon har sannerligen bra motiv med , samt att hon är väldigt duktig att fånga nuet i bilderna =d det tar jag aldrig ifrån henne =D.. men med macro linsen så ökar chansen lite mer=9 skall se vad jag kan göra med den kameran jag kan leka med =D
                Tack! Väntar på dina bilder med 😊

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Ja det är mycket trevligare med fiskar än F1 Fina foton som vanligt
                Tack Kjell! Det kommer mer F1 race 😉
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Vackra bilder och jag gillar speciellt närbilderna. Dom är intressanta

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Vackra bilder och jag gillar speciellt närbilderna. Dom är intressanta
                    Tack! Tycker jag med
                    De är de som är roligast att fota faktiskt tycker jag, därför blir det så många tycker det är fantastisk att de fjällen och prickar som man knappt ser med blotta ögat och ibland ser man tänder och så och det är facisnerande
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ja det är precis det jag gillar. Att man ser alla små detaljer

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Hejhopp!!
                        Om någon undrar så knatar jag på fortfarande
                        Har varit på en helt fantastiskt rolig akvariehelg i Oslo och fått ny inspiration, så glad för det!
                        Har precis även gått ur styrelsen ut Ncs och försöker lämna över till nya styrelsen som jag känner på mig kommer göra ett fantastiskt bra jobb.

                        Skall gå igenom många inlägg som ni andra har gjort, ni har varit flitiga

                        Hejhopp igen
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          Fast du missade GCA-mötet ikväll
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Tror Zoopet lidit av Pia-abstinens en allt för lång tid nu. Det var glada nyheter, Pia 😊
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Tror Zoopet lidit av Pia-abstinens en allt för lång tid nu. Det var glada nyheter, Pia 😊
                              Håller med

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Jag har blivit med apistogramma igen , så lycklig man kan bli av en liten fisk
                                Köpte den som Apistogramma sp. purple" men osäker om det inte är en Ap, ortegai.... tänk när han får växa på sig lite, ojojjj... han kommer att bli görsnygg!
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...