"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av GOONI
    najs
    Ursprungligen postat av skoda-15
    snyggt riktigt snyggt
    Tackar!

    Ursprungligen postat av källebacken
    Snyggt som vanligt.... du såg inga Barlowi när du var i Nol
    tack, det var mycket folk och jag visste vad jag ville ha så jag kikade knappt på nåt..
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Här kommer lite bilder på de nya fiskarna och karet, det är 220 karet som är omgjort

      Det är hannarna som är med på bild, de var vänliga att visa sig så det fick bli kort på dem
      Så bra det blev Pia (som vanligt). Vad har du för andra invånare i det karet - förrutom dom nya snygga?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Jag har:

        ett stimm med Kolglödstetror
        2 st ancistrusar
        7 st Corydoras goldstripe
        3 st pisksnärtsmalar
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tänkte starta det nya året med lite bilder på mina kar
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            snyggt som vanligt! gillar speciellt kar #1.
            du fick till det bra med nya kuben också

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av freddi36
              snyggt som vanligt! gillar speciellt kar #1.
              du fick till det bra med nya kuben också
              Tack!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Nej men nu får du ge dig Pia, att lite inspiration kan vara bra är ju en sak men nu jäklar haha, nej skoja bara Shit. Så nice, gillar ditt 105 liters och kuben speciellt, men 220 kommer bli riktigt nice igen när det får växa till sig lite, inte illa för att precis vara nydonat i.

                En eloge till dig, och ett tack. Jösses vilka idéer du ger, dessa i klass med b.la Anders och Mats griller haha

                Tummen upp
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ApeviaX
                  Nej men nu får du ge dig Pia, att lite inspiration kan vara bra är ju en sak men nu jäklar haha, nej skoja bara Shit. Så nice, gillar ditt 105 liters och kuben speciellt, men 220 kommer bli riktigt nice igen när det får växa till sig lite, inte illa för att precis vara nydonat i.

                  En eloge till dig, och ett tack. Jösses vilka idéer du ger, dessa i klass med b.la Anders och Mats griller haha

                  Tummen upp
                  Tack skall du ha
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Blev lite smått överraskad idag när jag kollade så att allt stod rätt till i karen... Ap. Baenschi-honan vaktar rom och jag som trodde att de hade blivit "pensionärer" och inte vill leka mer...

                    Jag tog ju en chansning och flyttade de från 220 karet till 60 literskkuben för de verkade inte trivas riktigt i det stora med en massa störande fiskar, tänkte att ja ja går det så går det och det verkar ju gå bra, än så länge.

                    Hon "puttar" bort hannen vänligt med väldigt bestämt när han kommer för nära grottan, härligt att de deras beteende komma till sin rätt.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ApeviaX
                      • December 2005
                      • 1531

                      Kul
                      ApeviaX
                      Archocentrus multispinosus
                      "Vattensamlingen"
                      X-Aquatic

                      Kommentar

                      • Mick13
                        • May 2008
                        • 1796

                        Fick du nån fart på Valerisianan ?? Mina har försvunnit ur karet inte enpalnata kvar men i 220L växte det som ogräs..
                        In vino veritas, in aqua sanitas

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Funderar på att byta ut mitt 105 kar till ett större och att detta nya skall in i tvättstugan, men har lite funderingar på om bänken klarar vikten.

                          Tanken är att ha 2 st ikea köksstommar, 60x37= 120 långt och 37 djupt.
                          Bänkskivan blir 128 cm lång och 49 cm djup (över häng i bakkant med ca 10 cm)
                          4st ben under varje 60 modul.

                          Kommer detta att hålla för ett kar som har måtten ca. längd 110 cm , djupt 40 cm, högt 40 eller 35 cm?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Blev lite smått överraskad idag när jag kollade så att allt stod rätt till i karen... Ap. Baenschi-honan vaktar rom och jag som trodde att de hade blivit "pensionärer" och inte vill leka mer...

                            Jag tog ju en chansning och flyttade de från 220 karet till 60 literskkuben för de verkade inte trivas riktigt i det stora med en massa störande fiskar, tänkte att ja ja går det så går det och det verkar ju gå bra, än så länge.

                            Hon "puttar" bort hannen vänligt med väldigt bestämt när han kommer för nära grottan, härligt att de deras beteende komma till sin rätt.
                            Tänk, att det alltid är lika roligt när ens fiskar leker och det förhoppningsvis blir yngel.
                            Hur går det med dina Borelliisar Pia?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Det går inte så bra med dessa, jag fick dem inte att trivas och äta....

                              Jag fick plocka bort en som var dålig och sen trodde jag att de två andra hade dött så jag släppte ner mitt kakaduapar i 105 liters karet men då ett par dar senare får jag se att en borelli levde men den får gå kvar för det verkar som att det går bra (får inte upp den, den bara gömmer sig när håven åker fram..)
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Det går inte så bra med dessa, jag fick dem inte att trivas och äta....

                                Jag fick plocka bort en som var dålig och sen trodde jag att de två andra hade dött så jag släppte ner mitt kakaduapar i 105 liters karet men då ett par dar senare får jag se att en borelli levde men den får gå kvar för det verkar som att det går bra (får inte upp den, den bara gömmer sig när håven åker fram..)
                                Fy, va trist. Är det en hona som är kvar?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...