"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ser riktigt trevligt ut - snart dags att titta in igen
    Ursprungligen postat av Bisho
    Jätte fint akvarium
    Man blir bara avis
    Tack tack! 😃

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Det låter helrätt, Pia!
    Ja, det är för jädra trevligt att träffas och gagga lite. Vi tar rejset när det blir en öppning för din del.
    Det börjar väl bli dags att utöka besättningen i baljan, så det skall bli kul att kolla in vad som bjuds i affärerna.
    Vi tar en heldag tycker jag så vi hinner lite 😊

    Lämna en kommentar:


  • Bisho
    svarade
    Jätte fint akvarium
    Man blir bara avis

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
    Ser riktigt trevligt ut - snart dags att titta in igen

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Ja, det var jättetrevligt att träffas igen och jag kollar på datum för träff igen med affärsrejs, är lite kort med folk på jobbet så det är inte riktigt låga att ta ledigt men snart så det var gött att tjöta fisk, det var länge sen och saknar det så... Blir inte riktigt samma när man skriver och sitter hemma i soffan

    Allt är bara bra med jordfräsarna, var lite orolig för honan för hon hade fått en liten fjällskada under håvningen/transporten men det gick bra ovh utvecklades inte till svamp eller så.
    De skall få flytta till större kar då det 150 liters de går i nu är för litet men jag skall göra iordning det karet kanske på söndag
    Det skall (försöka) bli ett kar med bara några större syréngrenar så det kommer att bli mycket fri bottenyta till dem, blir nog bra
    De skall få gå med ett gäng tetror och lite malar är det tänkt just nu men det kanske blir nåt mer i karet.

    Har inga bilder just nu men det kommer att komma film och bilder sen, promise!
    Det låter helrätt, Pia!
    Ja, det är för jädra trevligt att träffas och gagga lite. Vi tar rejset när det blir en öppning för din del.
    Det börjar väl bli dags att utöka besättningen i baljan, så det skall bli kul att kolla in vad som bjuds i affärerna.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Pia!
    Du var ju hemma och kikade på baljan för en vecka sedan, och vi kollade "jordfräsarna" du hade köpt. Vrålfina rackare!
    Det vore jättekul att få höra hur det gick med dessa - kanske några bilder och någon film vid tillfälle?
    Vi snackade om lite fisk, hit och dit, och om ett zoorejs snart, och jag är på!
    Jag är ledig denna fredagskväll, men skall jobba i helgen, så jag sitter och slömyser med en bira och kollar om det är någon action på forumet...
    Ha en helskön helg, så hörs vi snart!
    Ja, det var jättetrevligt att träffas igen och jag kollar på datum för träff igen med affärsrejs, är lite kort med folk på jobbet så det är inte riktigt låga att ta ledigt men snart så det var gött att tjöta fisk, det var länge sen och saknar det så... Blir inte riktigt samma när man skriver och sitter hemma i soffan

    Allt är bara bra med jordfräsarna, var lite orolig för honan för hon hade fått en liten fjällskada under håvningen/transporten men det gick bra ovh utvecklades inte till svamp eller så.
    De skall få flytta till större kar då det 150 liters de går i nu är för litet men jag skall göra iordning det karet kanske på söndag
    Det skall (försöka) bli ett kar med bara några större syréngrenar så det kommer att bli mycket fri bottenyta till dem, blir nog bra
    De skall få gå med ett gäng tetror och lite malar är det tänkt just nu men det kanske blir nåt mer i karet.

    Har inga bilder just nu men det kommer att komma film och bilder sen, promise!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Pia!
    Du var ju hemma och kikade på baljan för en vecka sedan, och vi kollade "jordfräsarna" du hade köpt. Vrålfina rackare!
    Det vore jättekul att få höra hur det gick med dessa - kanske några bilder och någon film vid tillfälle?
    Vi snackade om lite fisk, hit och dit, och om ett zoorejs snart, och jag är på!
    Jag är ledig denna fredagskväll, men skall jobba i helgen, så jag sitter och slömyser med en bira och kollar om det är någon action på forumet...
    Ha en helskön helg, så hörs vi snart!

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    blir lite avis.... jag hade åxå velat se=P... men bilderna är ju för härliga med =D

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Idag har jag fått en stor portion med härlig glädje och inspiration, tack Mats! 😃😃

    Åkte tidigt till Göteborg idag, var redan i första "butiken" vid 09.00 där jag skulle hämta en stor citron-ansictrus hanne då min dig i förra veckan och jag vet ju att dessa killar har stora fina guianacaror och jag stod där länge och hade djupa suckar och glansiga ögon för jag insåg att jag inte kunde åka hem utan ett par fast jag egentligen inte hade plats så jag hade stora inre disskutioner och överläggningar ..men de var för fina för att inte handla så nu simmar ett stort fint par härhemma 😃

    Sen åkte har till Mats och fick titta och tjöta om hans fantastisk fina kar, det är helt magiskt och tacksam att jag fick se det i verkligheten för det är nåt utöver det vanliga 😘 Vi tjatade en lång stund om ditten och datten och om framtida fiskval i bådas kar 😉😉
    Sen åkte jag till Godhems zoo fär jag kollat in att de hade de växter jag var ute efter, så där blev jag nöjd med.

    Med andra ord.. Jag har haft en toppen dag! Så lycklig och "på banan" igen 😃
    Aaah, jag är ute och gigar just nu - men det finns ju paddor man kan snika sig in på och kolla om det händer något på på forumet.
    Nä, det är stendött på Zoopet, som vanligt - men så såg jag din uppdatering och då måste man ju logga in.
    Det var fantastiskt kul att träffas idag, och många goda idéer dryftades. Tack för Catappabladen (storlek deLuxe), de kommer väl tillhanda!
    Och jag ser fram emot vårt Zoorejs vi skall ha inom kort.
    Syns snart!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 March 2016, 08:22.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag har jag fått en stor portion med härlig glädje och inspiration, tack Mats! 😃😃

    Åkte tidigt till Göteborg idag, var redan i första "butiken" vid 09.00 där jag skulle hämta en stor citron-ansictrus hanne då min dig i förra veckan och jag vet ju att dessa killar har stora fina guianacaror och jag stod där länge och hade djupa suckar och glansiga ögon för jag insåg att jag inte kunde åka hem utan ett par fast jag egentligen inte hade plats så jag hade stora inre disskutioner och överläggningar ..men de var för fina för att inte handla så nu simmar ett stort fint par härhemma 😃

    Sen åkte har till Mats och fick titta och tjöta om hans fantastisk fina kar, det är helt magiskt och tacksam att jag fick se det i verkligheten för det är nåt utöver det vanliga 😘 Vi tjatade en lång stund om ditten och datten och om framtida fiskval i bådas kar 😉😉
    Sen åkte jag till Godhems zoo fär jag kollat in att de hade de växter jag var ute efter, så där blev jag nöjd med.

    Med andra ord.. Jag har haft en toppen dag! Så lycklig och "på banan" igen 😃

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
    Åhh så fint

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, fy fasen, får bli ändring på detta 😜

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Hahhaaaa.. Nu har ni börjat komma ikapp rejält... Har mycket att läsa och ta igen nu
    Ja just nu är du lite distanserad 😜

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
    Det där börjar allt bli riktigt vackert.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...