"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Den är inne nu.. Tog en kopp kaffe och satte mig på golvet och funderade och kom fram till nada... Får ta ett varv till ikväll med nåt annat i glaset, då kanske jag ser klarare vad jag vill och hur jag skall göra.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tror det blir för mycket med dessa "stockar", kanske en.. För jag vill försöka ha kvar mopanirötterna med mossa och alger på men det finns trådalger på dessa så jag får bestämma när jag plockar ur karet hur det ser ut, det har varit orört i över ett år nu.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell



        Halloj Pia! Du såg Syrénstockar med bark i ett 540 för en vecka sedan... Inga problem där!

        Bra tänk med att du tar in träslöjden till karet och kollar vad som kan passa och bli fint innan du sågar (eller guben gör det) till bitarna.
        Kommer att bli helgrymt detta!
        Ser ut som toppenmaterial! Som sagt, det kommer att bli fint detta!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jo, det är det och det har legat ut sen i höstas i regnet och under snön så de är ganska mättade så jag hoppas inte det tar allt för lång tid att sjunka sen och lägga sig till rätta. Funderar även på vilken fisk som skall få vara kvarnoch vad som skall flytta..
          Jag har nu en liten grupp med en sorts ungfödare, röda fantomtetror, corydoras, citronancistrus, bruna ototcinlus, bolivianska fjärilar och röda häxmalar och jag tror att tetror, otocinclus och malarna får vara kvar. Så känns det nu men får känna efter när jag börjar riva och håva.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jo, det är det och det har legat ut sen i höstas i regnet och under snön så de är ganska mättade så jag hoppas inte det tar allt för lång tid att sjunka sen och lägga sig till rätta. Funderar även på vilken fisk som skall få vara kvarnoch vad som skall flytta..
            Jag har nu en liten grupp med en sorts ungfödare, röda fantomtetror, corydoras, citronancistrus, bruna ototcinlus, bolivianska fjärilar och röda häxmalar och jag tror att tetror, otocinclus och malarna får vara kvar. Så känns det nu men får känna efter när jag börjar riva och håva.
            Ja, du har - som alltid - fingertoppskänsla för vad som kommer att fungera, inrednings- och fiskmässigt.
            Har du funderat på att lyfta och bygga visst trämaterial och skapa bottenytor undertill?

            Förresten, såg en grupp Hyphessobrycon columbianus häromdagen som jag blev enormt sugen på - vansinnigt tjusiga!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Jodå.. Så där har jag tänkt, vill verkligen få till en öppen bottenyta för det blir hyfsat stora mina guiancaror så jag vill ha så att de kan sträcka ut sig och "do it's thing" så att säga.. Men jag vet ju hur det är när jag pillar, blir oftast trångt ändå... Men nu skall jag verkligen försöka.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jodå.. Så där har jag tänkt, vill verkligen få till en öppen bottenyta för det blir hyfsat stora mina guiancaror så jag vill ha så att de kan sträcka ut sig och "do it's thing" så att säga.. Men jag vet ju hur det är när jag pillar, blir oftast trångt ändå... Men nu skall jag verkligen försöka.
                Bra där Pia!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Pia, nu kommer jag in och "stör" dig Å Mats lite, men jag skulle jättemycket uppskatta om du vill lägga upp lite bilder under tiden du håller på att dona åt dina guianacaror.
                  Vill spara bilder hur jag ska inreda framöver .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Pia, nu kommer jag in och "stör" dig Å Mats lite, men jag skulle jättemycket uppskatta om du vill lägga upp lite bilder under tiden du håller på att dona åt dina guianacaror.
                    Vill spara bilder hur jag ska inreda framöver .

                    //Inger
                    Inger, om du tror att du stör så har du väldigt fel tycker det är bara är roligt när du eller någon annan faller in i konversationen

                    Klart jag kan ta bilder men det blir säkert ett hafsverk med ihopsättningen men lovar att ta en bild eller två om det kan var till hjälp för dig sen.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo

                      Inger, om du tror att du stör så har du väldigt fel tycker det är bara är roligt när du eller någon annan faller in i konversationen

                      Klart jag kan ta bilder men det blir säkert ett hafsverk med ihopsättningen men lovar att ta en bild eller två om det kan var till hjälp för dig sen.

                      Hafsverk gillas också .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu har jag gjort iordning karet och jag lovade ju ta lite bilder och hoppas jag fått in dem i rätt ordning. Karet är fortfarande mycket dimmigt och "smutsigt" men det blir nog bra om nån dag
                        Det skall i lite löv och fina grenar som skall vara högst upp under vattenytan.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Toppen Pia, tack . Spar dessa bilder annars hittar jag inte igen dom. Du har säkert skrivit det, men hur stort är karet?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Åh vad jag gillar karet Det blev ett toppenkar trots få inredningsdetaljer.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Det ser väldigt mysigt ut. Det brukar dina kar göra

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Toppen Pia, tack . Spar dessa bilder annars hittar jag inte igen dom. Du har säkert skrivit det, men hur stort är karet?

                                //Inger
                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Åh vad jag gillar karet Det blev ett toppenkar trots få inredningsdetaljer.
                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Det ser väldigt mysigt ut. Det brukar dina kar göra
                                Tack för alla kommentarer, blir så glad 😃
                                Inger , karet är på 220 liter 😊
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...