"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
    Åhh så fint

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Idag har jag fått en stor portion med härlig glädje och inspiration, tack Mats! 😃😃

      Åkte tidigt till Göteborg idag, var redan i första "butiken" vid 09.00 där jag skulle hämta en stor citron-ansictrus hanne då min dig i förra veckan och jag vet ju att dessa killar har stora fina guianacaror och jag stod där länge och hade djupa suckar och glansiga ögon för jag insåg att jag inte kunde åka hem utan ett par fast jag egentligen inte hade plats så jag hade stora inre disskutioner och överläggningar ..men de var för fina för att inte handla så nu simmar ett stort fint par härhemma 😃

      Sen åkte har till Mats och fick titta och tjöta om hans fantastisk fina kar, det är helt magiskt och tacksam att jag fick se det i verkligheten för det är nåt utöver det vanliga 😘 Vi tjatade en lång stund om ditten och datten och om framtida fiskval i bådas kar 😉😉
      Sen åkte jag till Godhems zoo fär jag kollat in att de hade de växter jag var ute efter, så där blev jag nöjd med.

      Med andra ord.. Jag har haft en toppen dag! Så lycklig och "på banan" igen 😃
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Idag har jag fått en stor portion med härlig glädje och inspiration, tack Mats! 😃😃

        Åkte tidigt till Göteborg idag, var redan i första "butiken" vid 09.00 där jag skulle hämta en stor citron-ansictrus hanne då min dig i förra veckan och jag vet ju att dessa killar har stora fina guianacaror och jag stod där länge och hade djupa suckar och glansiga ögon för jag insåg att jag inte kunde åka hem utan ett par fast jag egentligen inte hade plats så jag hade stora inre disskutioner och överläggningar ..men de var för fina för att inte handla så nu simmar ett stort fint par härhemma 😃

        Sen åkte har till Mats och fick titta och tjöta om hans fantastisk fina kar, det är helt magiskt och tacksam att jag fick se det i verkligheten för det är nåt utöver det vanliga 😘 Vi tjatade en lång stund om ditten och datten och om framtida fiskval i bådas kar 😉😉
        Sen åkte jag till Godhems zoo fär jag kollat in att de hade de växter jag var ute efter, så där blev jag nöjd med.

        Med andra ord.. Jag har haft en toppen dag! Så lycklig och "på banan" igen 😃
        Aaah, jag är ute och gigar just nu - men det finns ju paddor man kan snika sig in på och kolla om det händer något på på forumet.
        Nä, det är stendött på Zoopet, som vanligt - men så såg jag din uppdatering och då måste man ju logga in.
        Det var fantastiskt kul att träffas idag, och många goda idéer dryftades. Tack för Catappabladen (storlek deLuxe), de kommer väl tillhanda!
        Och jag ser fram emot vårt Zoorejs vi skall ha inom kort.
        Syns snart!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 March 2016, 08:22.

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          blir lite avis.... jag hade åxå velat se=P... men bilderna är ju för härliga med =D

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Halloj Pia!
            Du var ju hemma och kikade på baljan för en vecka sedan, och vi kollade "jordfräsarna" du hade köpt. Vrålfina rackare!
            Det vore jättekul att få höra hur det gick med dessa - kanske några bilder och någon film vid tillfälle?
            Vi snackade om lite fisk, hit och dit, och om ett zoorejs snart, och jag är på!
            Jag är ledig denna fredagskväll, men skall jobba i helgen, så jag sitter och slömyser med en bira och kollar om det är någon action på forumet...
            Ha en helskön helg, så hörs vi snart!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Halloj Pia!
              Du var ju hemma och kikade på baljan för en vecka sedan, och vi kollade "jordfräsarna" du hade köpt. Vrålfina rackare!
              Det vore jättekul att få höra hur det gick med dessa - kanske några bilder och någon film vid tillfälle?
              Vi snackade om lite fisk, hit och dit, och om ett zoorejs snart, och jag är på!
              Jag är ledig denna fredagskväll, men skall jobba i helgen, så jag sitter och slömyser med en bira och kollar om det är någon action på forumet...
              Ha en helskön helg, så hörs vi snart!
              Ja, det var jättetrevligt att träffas igen och jag kollar på datum för träff igen med affärsrejs, är lite kort med folk på jobbet så det är inte riktigt låga att ta ledigt men snart så det var gött att tjöta fisk, det var länge sen och saknar det så... Blir inte riktigt samma när man skriver och sitter hemma i soffan

              Allt är bara bra med jordfräsarna, var lite orolig för honan för hon hade fått en liten fjällskada under håvningen/transporten men det gick bra ovh utvecklades inte till svamp eller så.
              De skall få flytta till större kar då det 150 liters de går i nu är för litet men jag skall göra iordning det karet kanske på söndag
              Det skall (försöka) bli ett kar med bara några större syréngrenar så det kommer att bli mycket fri bottenyta till dem, blir nog bra
              De skall få gå med ett gäng tetror och lite malar är det tänkt just nu men det kanske blir nåt mer i karet.

              Har inga bilder just nu men det kommer att komma film och bilder sen, promise!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo

                Ja, det var jättetrevligt att träffas igen och jag kollar på datum för träff igen med affärsrejs, är lite kort med folk på jobbet så det är inte riktigt låga att ta ledigt men snart så det var gött att tjöta fisk, det var länge sen och saknar det så... Blir inte riktigt samma när man skriver och sitter hemma i soffan

                Allt är bara bra med jordfräsarna, var lite orolig för honan för hon hade fått en liten fjällskada under håvningen/transporten men det gick bra ovh utvecklades inte till svamp eller så.
                De skall få flytta till större kar då det 150 liters de går i nu är för litet men jag skall göra iordning det karet kanske på söndag
                Det skall (försöka) bli ett kar med bara några större syréngrenar så det kommer att bli mycket fri bottenyta till dem, blir nog bra
                De skall få gå med ett gäng tetror och lite malar är det tänkt just nu men det kanske blir nåt mer i karet.

                Har inga bilder just nu men det kommer att komma film och bilder sen, promise!
                Det låter helrätt, Pia!
                Ja, det är för jädra trevligt att träffas och gagga lite. Vi tar rejset när det blir en öppning för din del.
                Det börjar väl bli dags att utöka besättningen i baljan, så det skall bli kul att kolla in vad som bjuds i affärerna.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
                  Ser riktigt trevligt ut - snart dags att titta in igen
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Bisho
                    • September 2013
                    • 304

                    Jätte fint akvarium
                    Man blir bara avis
                    Mitt tanganyika akvarium
                    https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      Det låter helrätt, Pia!
                      Ja, det är för jädra trevligt att träffas och gagga lite. Vi tar rejset när det blir en öppning för din del.
                      Det börjar väl bli dags att utöka besättningen i baljan, så det skall bli kul att kolla in vad som bjuds i affärerna.
                      Vi tar en heldag tycker jag så vi hinner lite 😊
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Ser riktigt trevligt ut - snart dags att titta in igen
                        Ursprungligen postat av Bisho
                        Jätte fint akvarium
                        Man blir bara avis
                        Tack tack! 😃
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Vi tar en heldag tycker jag så vi hinner lite 😊
                          Absolut! Jag är redo!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Har rotat fram de stockar jag vill ha i karet ur snön.. De var som vanligt väldigt stora, mitt ögonmått är verkligen förskräckligt dåligt så jag får "putta" snällt på gubben så han sågar lite 😜
                            Men .... Jag har vissa gamla Mopanirötter som är härligt alg och mossbekädda och dessa vill jag ha kvar men jag vet inte än hur jag skall få ihop det.. Men det ger sig. Skall släpa in stockarna idag för att kolla lite mer, vill inte stå ute i snön och försöka måtta, behöver karet så jagvkan se storlekar mm..
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tänkte även dra i ett stort innerfilter för att öka flödet och filtermassan för Syréngrenarna har mycket bark på sig, det kan väl inte skada eller...?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Har rotat fram de stockar jag vill ha i karet ur snön.. De var som vanligt väldigt stora, mitt ögonmått är verkligen förskräckligt dåligt så jag får "putta" snällt på gubben så han sågar lite 😜
                                Men .... Jag har vissa gamla Mopanirötter som är härligt alg och mossbekädda och dessa vill jag ha kvar men jag vet inte än hur jag skall få ihop det.. Men det ger sig. Skall släpa in stockarna idag för att kolla lite mer, vill inte stå ute i snön och försöka måtta, behöver karet så jagvkan se storlekar mm..
                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tänkte även dra i ett stort innerfilter för att öka flödet och filtermassan för Syréngrenarna har mycket bark på sig, det kan väl inte skada eller...?
                                Halloj Pia! Du såg Syrénstockar med bark i ett 540 för en vecka sedan... Inga problem där!

                                Bra tänk med att du tar in träslöjden till karet och kollar vad som kan passa och bli fint innan du sågar (eller guben gör det) till bitarna.
                                Kommer att bli helgrymt detta!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...