"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag tror att anledningen till att Pias kar blir så mäktiga och så "rätt" beror på att Pia har en tanke och visualiseringsförmåga att styra karet så att det skall fungera med de fiskar som skall vara där. Det är en genomtänkt inredning, samtidigt som det blir väldigt naturligt och vackert - så som naturen skapar sina egna konstverk.
    Tack för dessa fantastisk fina orden, jag niger då djupt att ändan nubbar backen och blir alldeles rosig om kinderna ☺️☺️
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo

      Tack för dessa fantastisk fina orden, jag niger då djupt att ändan nubbar backen och blir alldeles rosig om kinderna ☺️☺️
      Äras den som äras bör!

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        har du någon macro lins ? eller det kan vara så att jag måste leta vidare i den kameran jag har å leka med hur man gör, fanns rätt många varianter att välja mellan...

        ååå signerfires deras fenor är så häftiga =D fint som snus =D jag har iaf övat på att sätta en rot rätt upp som träd =D

        kul med all info å bilder som alltid, så man får nya ideer

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av tanteva
          har du någon macro lins ? eller det kan vara så att jag måste leta vidare i den kameran jag har å leka med hur man gör, fanns rätt många varianter att välja mellan...

          ååå signerfires deras fenor är så häftiga =D fint som snus =D jag har iaf övat på att sätta en rot rätt upp som träd =D

          kul med all info å bilder som alltid, så man får nya ideer
          Japp, jag kör med en Canon 100 mm macro på min Canon och sen har jag även en extern blixt

          Här har det inte hänt mycket annat i övrigt, har varit på skidresa och haft det gott.
          Men jag har köpt lite corydora som skall komma till mig om nån vecka och i denna veckan skall jag hämta tre malar, L180, fina prickiga ancistrus
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            Jag misstänkte det var marco med, just för det var så absolut fina bilder så nära =D
            Skall se om jag får tag på nån som passa begagnat, det kostar ju en slant.

            Jag hittade några panda jag vart helt förälskad i, samt en mal som är smal som en pinne... Sådana kommer det nog bli när jag kunnat flytta mina guramis och det troligen kommer inka ciklider med =D

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Låter bra! Det är en grym skillnad att fota med ett macro
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                jo det är det, då får jag fram det jag vill, men jag måste lära mig kameran mycket variationer är det på den =D

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Bara att fota och fota och fota och testa sig fram. det är kul att fota
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jössesss... vad jag är dålig på att uppdatera tråden... får bli skärpning till helgen...då kanske det blir lite bilder till och med
                    Har ju inte hänt så mycket men lite
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ja det är du Pia och ändå är du jämfört med oss andra riktigt aktiv.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Ja det är du Pia och ändå är du jämfört med oss andra riktigt aktiv.
                        Hahhaaaa.. Nu har ni börjat komma ikapp rejält... Har mycket att läsa och ta igen nu
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            En bild på mitt växtkar, det artar sig men skall byta ut lite växter till helgen är det tänkt skall till Göteborg för att köpa dessa och sen stanna till hos Mats för att kika på "grenkaret"
                            Det där börjar allt bli riktigt vackert.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av PiaJo

                              Hahhaaaa.. Nu har ni börjat komma ikapp rejält... Har mycket att läsa och ta igen nu
                              Ja just nu är du lite distanserad 😜
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ja, fy fasen, får bli ändring på detta 😜
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...