"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    ser ut att bli ursnyggt det där dragonstone är snygg!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Såhär ser den nya kuben ut och jag tog en samlingsbild på karen i tvättstugan

      Vattnet har dock inte klarnat helt ännu men ni ser nog ändå hur det ser ut
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        Tjusigt värre, skön kombo med bakgrunden, stenarna och rötterna!
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Såhär ser den nya kuben ut och jag tog en samlingsbild på karen i tvättstugan

          Vattnet har dock inte klarnat helt ännu men ni ser nog ändå hur det ser ut
          Jag skriver som jag brukar - snyggt som vanligt. Hur stor tvättstuga har du egentligen - och var har du tvätten.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • källebacken
            • February 2006
            • 574

            Fint antar att du tillbringar mycket tid i tvättstugan med dom fina karen där...
            Annica

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Moving Waves
              Tjusigt värre, skön kombo med bakgrunden, stenarna och rötterna!
              Tack såg denna idén i en annan tråd och tyckte att detta kunde bli bra ihop även hos mig.

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Jag skriver som jag brukar - snyggt som vanligt. Hur stor tvättstuga har du egentligen - och var har du tvätten.

              //Inger
              Tvättstugan är väl på ca 20 kvm och jag har ryggen mot tvätten

              Ursprungligen postat av källebacken
              Fint antar att du tillbringar mycket tid i tvättstugan med dom fina karen där...
              Jepp, det blir några "minuter" varje vecka som tillbringas där och då tvättar jag ibland också
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Vanish
                • April 2011
                • 900

                Otroligt fina kar! Ögonen trivs som fisken i vattnet

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av vanish
                  otroligt fina kar! ögonen trivs som fisken i vattnet
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag tror att det kan vara nåt på gång i mitt 100-kar...borelliihonan "gömmer" sig i bakre regionerna och jagar bort hannarna när de närmar sig, kan kanske vara lite yngel på G

                    Skall se om jag kan flytta en av hannarna till kuben och köpa en hona till honom, såg att Falskogs hade fått in borellisar nu.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Jag tror att det kan vara nåt på gång i mitt 100-kar...borelliihonan "gömmer" sig i bakre regionerna och jagar bort hannarna när de närmar sig, kan kanske vara lite yngel på G

                      Skall se om jag kan flytta en av hannarna till kuben och köpa en hona till honom, såg att Falskogs hade fått in borellisar nu.
                      Klart hon har yngel...Grattis!. Hos mig är det frisimmande yngel - har varit i tre dagar.
                      Den andra honan, som också haft yngel - men av någon anledning så "vaktar" hon inte lika bra, som hona nr. två. Hon är liksom mer nyfiken på...vad som händer runt omkring - och bryr sig inte lika mycket - kanske hon är yngre, och måste "lära" mer.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Har du bytt vatten idag - så att det imorgon är välstädat och snyggt i akvarierna när vi i Zoopetvästgänget hälsar på
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Har du bytt vatten idag - så att det imorgon är välstädat och snyggt i akvarierna när vi i Zoopetvästgänget hälsar på
                          Nope, men det gjordes häromdagen men det blir en sista putsning av rutorna imorgon bitti
                          (förbenade prickalger, kommer så fort man vänder ryggen till...)

                          Prestationsångesten är på topp
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            ska bli roligt att få se hur det ser ut hemma hos dig

                            ja dom där prickarna, känns som dom kommer samma dag man gjort rent

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Oj, vad länge sen det var jag skrev nåt, men det händer inte mycket för närvarande.

                              Men snart skall jag göra en makeover på 220 karet för jag skall ha ut oönskade fiskar och så har jag fått trådalger...
                              Mitt 54 kar skall stängas ner, Kakaduorna skall få flytta till 220 karet.
                              I den nya 60 kuben går Guppysarna, men inga yngel än men två av honorna är smällfeta, hoppas att det är yngel och inte mat det beror på...
                              100 karet tuffar på utan varken Borelli yngel eller så men de är fortfarande ganska små så det kommer säkert sen.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Nu skall det snart göras en makeover i 220 karet, skall flytta runt lite fiskar och vissa fiskar skall tillbaka till affären...

                                För ett tag sen var jag ju lite bekymrad över att mina guppisar inte fått några yngel, det behöver jag inte fundera på längre.... det kryllar av yngel i kuben så snart blir det väl det vanliga problemet med guppysar....vart man skall göra av alla yngel
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...