"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pelle
    • January 2002
    • 419

    Det kan gå bra med två par i ett 105 liters. Men de bildar inte två par, utan honorna kommer att acceptera, och leka med den dominerande hanen. Och så kommer de att små bråka med den svagare hanen och med varandra förstås. Men har du mycket växter och gömställen så kommer det att gå bra.
    Vad tänker du ha för andra arter?
    Per

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av pelle
      Det kan gå bra med två par i ett 105 liters. Men de bildar inte två par, utan honorna kommer att acceptera, och leka med den dominerande hanen. Och så kommer de att små bråka med den svagare hanen och med varandra förstås. Men har du mycket växter och gömställen så kommer det att gå bra.
      Vad tänker du ha för andra arter?
      Jag har bara några ancistrus oh corydoras i karet.
      Så här ser 105L karet ut Annars har jag starka funderingar på att flytta Ap.Baenschiparet hit och Ap.Borelliisarna får komma till 220L och då ha flera honor.
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Japp, nu är bakgrunden till kuben ihopsilikonad, nu skall den bara monteras i karet
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Mina händer har badhud...sådär skrumpen hud man får när man badat för länge fast jag har inte badat utan jag har gjort iordning den nya kuben Känslan just nu är... helnöjd och tror att jag fick till det ganska bra


          Fast bilder blir det inga idag för vattnet är fortfarande väldigt grumligt så det får lägga sig men sen kan ni få bilder om ni vill förståss...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Kul, vad ska du göra sedan då?
            Hur mycket grus gick det åt, halva säcken ungefär? Bara så jag vet, till kuben jag ska byta ut min soil i, då gula räkor, korallsand och Dragonstone inte passar ihop....
            En bild på gruset när det ligger i vatten vore trevligt, det blanka försvann till en viss del misstänker jag?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tror inte att det gick åt riktigt halva säcken, så det finns kvar till dig och till din kub När jag kan ta en bild så ser du hur det ser ut med den svarta gruset och dragonstone för det är precis så jag har det
              Vad jag kan se på gruset så försvann lite av det blanka, men som sagt jag kan inte se mer än några cm in i karet...
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det låter riktigt bra det där, och det blanka kommer att försvinna mer och mer så fort det blir en bakteriehinna på sanden.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Här kommer en lite förhandstitt på gruset och dragonstonen gruset ser så där matt ut som jag ville
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jepp, det blanka brukar försvinna mer eller mindre för det mesta när det kommer ner i vatten.
                    Jag kommer ihåg för ganska några år sedan när jag testade att bygga en frigolitbakgrund själv, med gott resultat
                    (om jag får säga det själv) och då lackade med brun tvåkomponents lack som jag strödde torvströ på. Det var högblankt, men väl i karet försvann detta blanka.
                    Det ser riktigt bra ut ihop med Dragonstonen, så får det nog bli här hemma med...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Här kommer lite bilder, det har klarnat lite, lite men men man får en känsla för hur det kommer att se ut imorgon

                      Det kommer bättre bilder senare....
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Det lär bli grymt...som vanligt!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Här kommer lite bilder, det har klarnat lite, lite men men man får en känsla för hur det kommer att se ut imorgon

                          Det kommer bättre bilder senare....
                          Jag måste ha missat...men vad ska du ha där. Räkor??

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det lär bli grymt...som vanligt!
                            tack

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Jag måste ha missat...men vad ska du ha där. Räkor??
                            //Inger
                            Jag skall inte ha räkor i detta karet, kuben är på 60L så jag skall ha antingen mitt par med kakaduor eller Baenschiparet i bottenregionen och sen får guppysarna gå kvar till att börja med
                            Senast redigerad av PiaJo; 27 November 2011, 18:53.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              Snyggt Pia!!! ska bli spännande att se när det klarnat lite. Jag har en liknande kub som ska igång snart så jag kanske tjyvar lite ideer av dej till den
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • källebacken
                                • February 2006
                                • 574

                                Fiint
                                Annica

                                Kommentar

                                Arbetssätt...