"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roxxor_swe
    • April 2015
    • 130

    Längta till 50års dagen .. den va riktigt härlig o läsa
    Ja tålamod är en förmåga som ibland inte lyder. Bromsklossar är ju därför bra som i form av garaget.
    Ska bli kul när tråden om det projektet drar igång. Å då får ni gärna skicka frågor om golvet om ni behöver (plattsättare/golvavjämnare/tätskiktare).

    Fördelen med att vara vuxen är väl just att man kan bestämma prislappen på sina leksaker

    Kommentar

    • roxxor_swe
      • April 2015
      • 130

      Är detta du på 50-årsdagen i ditt nya projekt ..

      37 tn views, 559 likes, 1 loves, 400 comments, 149 shares, Facebook Watch Videos from Inofficiell: Morran & Tobias The Movie: Att bara va o så, det är mitt motto det. Jag älskar att bada...
      Senast redigerad av roxxor_swe; 13 May 2015, 20:34.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av roxxor_swe
        Längta till 50års dagen .. den va riktigt härlig o läsa
        Ja tålamod är en förmåga som ibland inte lyder. Bromsklossar är ju därför bra som i form av garaget.
        Ska bli kul när tråden om det projektet drar igång. Å då får ni gärna skicka frågor om golvet om ni behöver (plattsättare/golvavjämnare/tätskiktare).

        Fördelen med att vara vuxen är väl just att man kan bestämma prislappen på sina leksaker
        det är väl enda anledningen att jag längtar, det är att projektet ligger några år framåt såsom 50 årsdagen.
        tålamod.. Det har jag inte egentligen, vet vad Ansjo skrev till mig i början av denna tråden -lugna ner dig qvinna - och det där har fastna och tänker på det ofta



        Ursprungligen postat av roxxor_swe
        Är detta du på 50-årsdagen i ditt nya projekt ..

        https://www.facebook.com/MorranTobia...32211/?fref=nf
        njae.. Så crazy är jag inte men att "bara vara" stundvis och åka på spa gillar jag, det är nog de enda likheterna
        Senast redigerad av PiaJo; 14 May 2015, 07:24.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag vet inte vad som är på gång med mina schakbräden, mina Dicrossus maculatus, de verkar som att de har fått lugn och ro och börjar hitta varandra eller vad man nu kan säga. Honan håller på att flytta löv och ser ut att gräva en grop under lövhögen och håller sig mycket där, tycker att jag ser att hon har början till lekrör? Se på bilden får ni hjälpa mig att bestämma.
          Hannen tappar nästan all färg, mest de svarta markeringarna på sidan, när han närmar sig henne, inte som skrämd eller sjuk för han tar kontakt med henne.

          Jag känner inte igen beteendet då jag inte haft dessa förr men nåt säger mig att det kan vara lek på gång men blir inte riktigt klok på gropen? leker inte de på högre platser?
          Bifogade filer
          Senast redigerad av PiaJo; 14 May 2015, 21:35.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            "Tvättstugan"

            Tycker det tydligt ser ut som ett lekrör. Ofta kan väl arter få infall som kanske egentligen är ett naturligt beteende kopplat till den miljö du gett dem även om det inte står i deras artbeskrivning.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Det är den "lugnaste" platsen just nu oh det är längst fram vid frontrutan.
              Har två Guianacara-hannar som bråkar längst in över vem som skall få till det med den sugna honan, hon hoppar mellan dessa två hela tiden
              Senast redigerad av PiaJo; 14 May 2015, 21:43.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jag vet inte vad som är på gång med mina schakbräden, mina Dicrossus maculatus, de verkar som att de har fått lugn och ro och börjar hitta varandra eller vad man nu kan säga. Honan håller på att flytta löv och ser ut att gräva en grop under lövhögen och håller sig mycket där, tycker att jag ser att hon har början till lekrör? Se på bilden får ni hjälpa mig att bestämma.
                Hannen tappar nästan all färg, mest de svarta markeringarna på sidan, när han närmar sig henne, inte som skrämd eller sjuk för han tar kontakt med henne.

                Jag känner inte igen beteendet då jag inte haft dessa förr men nåt säger mig att det kan vara lek på gång men blir inte riktigt klok på gropen? leker inte de på högre platser?
                Jippie, jippie!!

                De har lagt en lite romkaka inatt så kul! Trodde jag aldrig att de skulle göra
                Den ligger högt upp som jag läst mig till, de har lagt den på en gren.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av piajo
                  jippie, jippie!!

                  De har lagt en lite romkaka inatt så kul! Trodde jag aldrig att de skulle göra
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Då är set klart bestämt att det blir schackbrädor här hemma. Dina är ju jättefina
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Då är set klart bestämt att det blir schackbrädor här hemma. Dina är ju jättefina
                      Härligt!

                      jag har både maculatus och filamentosus, men de sistnämnda är fortfarande ganska små. Gillar båda sorterna.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Här blir det nog de jag får tag på, variant kvittar
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Här blir det nog de jag får tag på, variant kvittar
                          Ja, de är lika fina båda två
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Hur mycket filtrering kör du? Jag har fått filter på hjärnan just nu
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Alldeles för lite om jag ser till vad andra kör

                              jag kör med filterfack men en liten pump och filterkuber,' tror det kan vara ca 7 liter filterkuber typ, jag har bilder på detta så jag kan visa sen hur jag gjort
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Tack. Jag funderar på om jag behöver ett filter till då de ska vara superkänsliga, vad det nu betyder i verkligheten
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...