"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Einarsson
    I en akvarieaffär hade den kostat 3000 spänn. Redmoor kostar ju APMYCKET. Grymt nice att du fick den.
    Ja, hade tur kan man säga, hoppas den lever upp till bilderna bara, får se om några timmar
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Halloj Pia!
      Sitter här på altanen och suger i mig en kopp kaffe, och tänkte titta lite på vad zoopet har att erbjuda.
      Så fick man se denna magnifika rotknöl - bara att säga grattis!
      Toppfina bilder på fiskarna.
      Nu skall det bli oerhört intressant att se vad The Queen of Inredning tänker göra med denna enorma pjäs. Spännande!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Halloj Pia!
        Sitter här på altanen och suger i mig en kopp kaffe, och tänkte titta lite på vad zoopet har att erbjuda.
        Så fick man se denna magnifika rotknöl - bara att säga grattis!
        Toppfina bilder på fiskarna.
        Nu skall det bli oerhört intressant att se vad The Queen of Inredning tänker göra med denna enorma pjäs. Spännande!
        Härligt med lite lugn, jag springer fram och tillbaka och försöker packa

        tack! Hoppas jag inte har tagit mig vatten över huvudet bara.. Men jeje.. Det blir nog bra på ett eller annat sätt

        får se om mina visioner går att förverkliga, gillar idén om stammarna och blottlagd rotknöl-typ
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Härligt med lite lugn, jag springer fram och tillbaka och försöker packa
          tack! Hoppas jag inte har tagit mig vatten över huvudet bara.. Men jeje.. Det blir nog bra på ett eller annat sätt
          får se om mina visioner går att förverkliga, gillar idén om stammarna och blottlagd rotknöl-typ
          Det kommer att bli hur bra som helst! Bara förverkliga på visionerna nu!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Jag tror nu efter att ha grunnat och kollat in roten sen i söndags och jag tror banne mig att jag får i den, får kapa på höjden bara tyvärr, annars är det andra alternativet är att skaffa ett högre kar.. Det blir nog att kapa för husfridens skull
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Jag tror nu efter att ha grunnat och kollat in roten sen i söndags och jag tror banne mig att jag får i den, får kapa på höjden bara tyvärr, annars är det andra alternativet är att skaffa ett högre kar.. Det blir nog att kapa för husfridens skull
              Även om du får kapa den lite på höjden så kommer den bli grym. Förutom att det kommer se ut som grenar som fortsätter ovan vattenytan så gillar jag skarpt att den står på pelare så att det blir mycket simyta under den.

              Vet inte hur den ser ut baktill men på den sensate jag köpte så tog jag bort en större klump som ändå inte syns framifrån för att inte ta upp onödigt mycket simyta bakom roten.

              Ser fram emot att få se den i ditt kar
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Den är ganska platt på baksidan men jag får vinkla den lite för annars kommer den inte i på bredden, den biten är jag mest orolig för, då den inte går att kapa på den ledden..
                jag har provmätt men ser inte hur tjock bakgrunden är nertill, men hoppas det går.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Den kommer nog i till hösten tidigast men skall se om jag hittar en stor balja att försöka blötlägga den något för sen är snustorr..
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Äntligen fredag....
                    gott att börja fredagsmyset med att kika till de frisimmande fjärilsynglen kommer nog att ta en lång sittning framför karen ikväll, det kommer att vara välbehövligt för hjärnan, det är ju bästa terapin ever
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ser även nu att honan i guianacara-paret har lektöret ute, ja det blir nog inget tv-tittande ikväll inte
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Roligt Det ska bli roligt att nån gång faktiskt bevittna en lek. Det lär jag göra med scalarerna antar jag

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Äntligen fredag....
                          gott att börja fredagsmyset med att kika till de frisimmande fjärilsynglen kommer nog att ta en lång sittning framför karen ikväll, det kommer att vara välbehövligt för hjärnan, det är ju bästa terapin ever
                          Precis min tanke också
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Så gott att få sätta sig lite och bara vara och glo på en av favorit-grejerna i livet, nu har man laddat batterierna lite
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Detta är lite av en "solskenshistoria"

                              Dessa svärdbärare har jag haft ett tag sen vi var och gjorde ett affärsrejs till Åleds innan nyår men de har bara magrat av och blivit vobbliga och sen har det varit slut.
                              Så var det med dessa med men de har repat sig och fått lite hull, de var magra som fågelskrämmer och ville inte riktigt äta men jag hade inte hjärta att ta livet av dem så de fick komma ner i ett av de andra mer lugnare karen och nu har de byggt på sig och är aktiva och äter bra. Så glad för detta då de är så fina
                              Jag har bara ett par kvar med hoppas att de kan göra några småttingar trots deras taskiga period, vet inte om detta kan göra dem sterila eller så men ögonen är öppna för att köpa fler om tillfälle ges.
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • HeidiH
                                • October 2014
                                • 629

                                Vad kul de mår bra! Har en mager svärdbärarhane. Kanske har jag för strömt?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...