"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Fantastiska bilder på tydligt välmående fiskar. Slås ofta av hur friska dina fiskar ser ut. Tror de har lite av en spa-känsla i dina kar, Pia.
    Tack Johnny! Jo, just nu har jag inga sjuka fiskar eller som är kassa, skönt...

    om fiskarna får spa-behandlingar och lyxmåltider i form av artemia, räkmix så är det väl högst rättvist att mamma lämnar dem om en stund och åker på spa i Varberg och njuter av god mat hon med, eller ?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Skall hämta en rot idag och den är stoooorrrr....
      90 cm lång, 55 cm hög och 52 cm djup... Hur tänkte jag här? Inte alls direkt, såg bara hur den skulle kunna se ut i karet
      översta "pinnarna" blir som trädstammar från utan och sen kommer rotklumpen som blivit blottlagd... Vad tror ni om det, skulle det bli bra?
      ( om jag nu bara får ner den i karet förstås)
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tack Inger!

        Tänkte på dig igår när mina fjärilar la en romkaka, tänkte då att hoppas Inger flyttar snart så att karen sätts upp igen och hon får se lite yngel hon med
        Gulligt av dig att tänka på mig .
        Jag har ju mina 6 små dorsigeraungdomar, som jag hoppas bildar något par så småningom, men det är ett tag dit. A. norbertiparet verkar inte alls vara intresserade av någon lek.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Skall hämta en rot idag och den är stoooorrrr....
          90 cm lång, 55 cm hög och 52 cm djup... Hur tänkte jag här? Inte alls direkt, såg bara hur den skulle kunna se ut i karet
          översta "pinnarna" blir som trädstammar från utan och sen kommer rotklumpen som blivit blottlagd... Vad tror ni om det, skulle det bli bra?
          ( om jag nu bara får ner den i karet förstås)
          här kommer en bättre bild...
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Den där roten var nog bland det snyggare jag sett. Jag ser det du ser m a o en himla potential i den roten. Den kan göra hel karet. Kan nästan se i huvudet hur det blir

            Och som svar på förra frågan så för att kunna skapa spa måste man ju "vara" spa
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              här kommer en bättre bild...
              Det blir nog bra, men vilken storlek är det på karet . Du har väl inget 500-literkar .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Nää.. Det är precis det.. 220 kar med måtten 110x45x45 så den får sågas lite i överkant och det är bara en "gren" som är 52 på djupet så där får jag frisera lite med men annars så...
                Go Big!brukar det väl låta... Eller har verkligen storleken betydelse...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Nää.. Det är precis det.. 220 kar med måtten 110x45x45 så den får sågas lite i överkant och det är bara en "gren" som är 52 på djupet så där får jag frisera lite med men annars så...
                  Go Big!brukar det väl låta... Eller har verkligen storleken betydelse...
                  Ibland kan storleken ha viss betydelse beroende på vad som menas .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Skitsnygg rot! Och jag tänker som så att det vore skönt att bara ha EN rot att kämpa med när man ska inreda Jag som inte har alla färdigheter på den fronten

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Den där roten var nog bland det snyggare jag sett. Jag ser det du ser m a o en himla potential i den roten. Den kan göra hel karet. Kan nästan se i huvudet hur det blir

                      Och som svar på förra frågan så för att kunna skapa spa måste man ju "vara" spa

                      Ja, jag har en vision om detta innanför ögonlocken... Största problemet är att få den vattenmättad, har ingen så stor balja...men det får ge sig. Jag löser det på ett eller annat sätt..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Shit var fick du tag i den? Hlet grym ju.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Ibland kan storleken ha viss betydelse beroende på vad som menas .

                          //Inger
                          Hihiii... Jo så är det
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mu(sic)
                            Skitsnygg rot! Och jag tänker som så att det vore skönt att bara ha EN rot att kämpa med när man ska inreda Jag som inte har alla färdigheter på den fronten
                            Oftast är det lättare med flera, då kan man pussla mer.. Det är bara att handla lite varianter och en träna, torrträna först
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              Shit var fick du tag i den? Hlet grym ju.
                              På Facebook, var snabb som attans. Det var många som var ute efter den, fick den till ett mycket bra pris med, 400kr hoppas den ser lika bra ut i verkligenheten som på bild
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                På Facebook, var snabb som attans. Det var många som var ute efter den, fick den till ett mycket bra pris med, 400kr hoppas den ser lika bra ut i verkligenheten som på bild
                                I en akvarieaffär hade den kostat 3000 spänn. Redmoor kostar ju APMYCKET. Grymt nice att du fick den.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...