"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Toppenfin film, Pia!
    Riktigt härligt och kul att kolla på!
    Det kommer mera sen om det blir sprattlare
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Det dä rär lika kul varje gång man får se det! Gôtt! Du har väntat länge! Är det samma djur som du fick avmaska?
      Ja, det här är härligt

      Dessa är nya som jag fick av en kompis, har haft dem i ca 3 månader
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Härligt Pia
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Så roligt att komma hem till detta idag, visste att det var på G för de har putsat stenen och grejat
          https://www.youtube.com/watch?v=Zw8DZTYirHM
          Vilket fint par! Så roligt att få se det där! Grattis!

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Bara för dig Pia! Nu får dina samma födelsedag som mina!

            Mikrogeophagus Altispinosus (Organism Classification)
            Senast redigerad av Mr Woods; 18 April 2015, 09:54.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Haha
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Såg vid 06.00 imorses att rommen var kvar och sen lite nu för en stund sen var den borta men hon hade bara flyttat dem till en grop för jag tror att de har kläckts och blivit sprattlare

                Här kommer en liten film trots att det är dag och det är mycket speglingar, hon håller hela karets invånare på avstånd men jag tror det kan bli lite mer fighter för det verkar som att det är på väg att bildas ett lekpar till.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Funderar på att flytta dem till 220 karet där jag har mina apistogramma "rio Mamore" men det kanske blir dumt för eventuellt så har jag några nya Guianacaror på G... hrm, får fundera på detta men de hade blivit bättre i det karet men får avvakta lite tills jag vet mer.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Vilka angenäma bekymmer du har Pia . Själv har jag totalt glömt bort hur yngel ser ut, minns att dom är väldigt små i alla fall .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Vilka angenäma bekymmer du har Pia . Själv har jag totalt glömt bort hur yngel ser ut, minns att dom är väldigt små i alla fall .

                      //Inger
                      ja, visst har jag

                      jo, dem är så små och ser ut som... uppförstorade sper..ier eller knappnålshuvuden med svans
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Såg vid 06.00 imorses att rommen var kvar och sen lite nu för en stund sen var den borta men hon hade bara flyttat dem till en grop för jag tror att de har kläckts och blivit sprattlare

                        Här kommer en liten film trots att det är dag och det är mycket speglingar, hon håller hela karets invånare på avstånd men jag tror det kan bli lite mer fighter för det verkar som att det är på väg att bildas ett lekpar till.
                        https://www.youtube.com/watch?v=dAzV79b6oy0
                        Gôtt att få se lite yngelvård! Men får hanen inte vara med och vakta?
                        Det händer inte mycket på Zoopet nu, så vi får hjälpas åt att lägga upp lite goa filmer!

                        Här försvann rommen igår, men inte för att den hade kläckts...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Gôtt att få se lite yngelvård! Men får hanen inte vara med och vakta?
                          Det händer inte mycket på Zoopet nu, så vi får hjälpas åt att lägga upp lite goa filmer!

                          Här försvann rommen igår, men inte för att den hade kläckts...
                          Det är det och det får vi göra

                          nu får hannen vara med, de verkar rätt samspelta som jag hoppas det går väl men jag tar timme för timme. Bäst är det när jag är på jobbet för då slipper de få min näsa upptryckt i rutan titt som tätt
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Har nu tillbringat en stund på din "kanal" på YT, Pia och nu ägnat dig åt din filmer med Guianacara Owroewefi. Så härligt att få se massa film med yngel i olika utvecklingsstadier och deras typiska härliga beteenden. Undrar om folket från Zoopet generellt går in på YT och letar vidare bland dina filmer? Om jag skulle ge ett tips så tycker jag du skulle fixa din banner överst med en vacker bild så att du börjar vårda din kanal mera. För den är en ren skatt där du har rejält med riktigt bra film.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Har nu tillbringat en stund på din "kanal" på YT, Pia och nu ägnat dig åt din filmer med Guianacara Owroewefi. Så härligt att få se massa film med yngel i olika utvecklingsstadier och deras typiska härliga beteenden. Undrar om folket från Zoopet generellt går in på YT och letar vidare bland dina filmer? Om jag skulle ge ett tips så tycker jag du skulle fixa din banner överst med en vacker bild så att du börjar vårda din kanal mera. För den är en ren skatt där du har rejält med riktigt bra film.
                              Jag prenumererar på båda era kanaler samt Mats B:s så oftast har jag sett filmerna innan dom dyker upp på Zoopet. Mats har ju även en del äldre filmer man kan kolla på där.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ja Mats YT-kanal är ju också en guldgruva. Ju mer man letar, desto mer hittar man där
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...