"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Kan bara hålla med. Deras look gör att de får ett väldigt unikt utseende och man blir inte splittrad av massa färger och teckningar. Ursnygga!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Dessa är inte fullvuxna än heller, ju större de blir så blir de rödaktigare på ryggen
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Paddan sitter med en padda i knät
        ( uppkrupen i soffan med filt och är spymätt efter ha käkat kebabpizza och två öl... Skall aldrig mer äta pizza eller dricka öl....)

        sen har jag fått sexan... Sjukt go telefon, så nöjd!
        Nice, själv har jag bytt till 6+, displayen är grym men tycker nog att den är lite för stor. Har ju blivit svårt att maila när jag kör bil och det kan ju inte vara bra
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
          Nice, själv har jag bytt till 6+, displayen är grym men tycker nog att den är lite för stor. Har ju blivit svårt att maila när jag kör bil och det kan ju inte vara bra
          Ajabaja... Inte göra detta samtidigt.. Ger dig onda ögat genom datorn

          du är ju kille.. Ni kan ju bara göra en sak samtidigt
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Dra på trissor... jag tog en film till, måste vara rekord i filmade för mig

            denna "lördagsfilm" är lite längre så jag förstår om det blir tråkigt, man får lov att byta kanal

            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Förstår om du "tvättar" mycket, full fart på kärlekslivet nere i tvättstugan. Men statisten Schackbräde är också väldigt fin.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Vad jag saknar dessa scalarerna, måste få till så att jag nån gång kan ha dessa igen


                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Fint att kolla på, Pia!
                  Klart du skall ha en stöddig grupp Scalarer igen!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ja, det är bara ett krux och det är höjden på kar, de större jag har är ju på 220 liter och men de är ju bara 45 höga så det är för lågt så då återstår bara kuberna och de är för små för att ha en grupp, om jag nu inte får tag på ett lekpar..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ja, det är bara ett krux och det är höjden på kar, de större jag har är ju på 220 liter och men de är ju bara 45 höga så det är för lågt så då återstår bara kuberna och de är för små för att ha en grupp, om jag nu inte får tag på ett lekpar..
                      Japp, jag skulle just skriva det. Scalare i något större, högre kar än kuberna.
                      Jag hade ett gäng scalarer i 600-litaret (588-L) och det karet måttbeställde jag just för sådan fisk. 120 x 70 x 70 cm.
                      Redigt sköna mått som inte heller tog så stor plats.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Jo, jag hoppas kunna få till ett sånt kar typ här hemma om jag kompromissar lite med de karen som jag har idag och blinkar lite med ögonen och... lite hrmmm så kanske det går

                        Gillar de måtten som du skriver, gillar dessa lite "mulliga" karen, 70 är nog lite för högt men 60-65 iallafall.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          70 högt är inte fel, man har ofta 8-10 cm grus i karet med...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ok, men tänkte mer mest på hur jag skall nå ner? har ju inte så långa armar...
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Ok, men tänkte mer mest på hur jag skall nå ner? har ju inte så långa armar...
                              Då får man använda sig av lite andra trix, peta med pinnar, håvar och andra grejer. Stå på en pall o.s.v.
                              Jag får ju 110 x 150 att sträcka mig på, om jag inte hoppar i...

                              Btw, vi dukar första lagret i karet just nu!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Då kan det lätt bli miss Wet-tshirt när man grejar då, jaja skulle det vara så att det skulle kunna bli verklighet så får jag ta de "problemen" då

                                Så himla kul att det rullar igång lite nu för dig!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...