"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo

    hrmm, kanske det..kanske lite "blankt" men helt ok annars, tack eller så kanske jag gör en kovändning och kör samma grus som jag i mina andra kar, fast det är ju lite tråkigt..
    kanske skall testa och ha den nya soilen i den lilla kuben först...

    Får grunna på det här....vill ju inte att det skall bli stopp med en gång.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      hrmm, kanske det..kanske lite "blankt" men helt ok annars, tack eller så kanske jag gör en kovändning och kör samma grus som jag i mina andra kar, fast det är ju lite tråkigt..
      kanske skall testa och ha den nya soilen i den lilla kuben först...

      Får grunna på det här....vill ju inte att det skall bli stopp med en gång.

      Fattar ni att att jag blir ännu mer gråhårig än vad jag redan är av detta...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det är det bottenmaterialet jag ska köra i växtkaret sedan, och till detta amtras tre större storlekar i den svarta serien. Det blir nog jäkligt snyggt.
        Det blanka är inte så blankt sedan, det mattas ner med tiden med biofilm och växtlighet.
        Köp hem en påse, gillar du det inte så köper jag den istället.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          ja, det blir nog redig snyggt

          Har dragit ett sms till fiskaffären för att få ett pris på vad en säck skulle kosta
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Det gruset har jag ryckt i flera gånger det senaste ser bra ut torrt så det borde bli mörkt och fint i vatten.

            Det skulle funnits en storlek större med dessa så hade det varit som amtras fast mycket billigare gissar jag. http://www.imazo.se/Servlet?page=11&...e=sJ0&nodelev=
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av PiaJo
              ja, det blir nog redig snyggt

              Har dragit ett sms till fiskaffären för att få ett pris på vad en säck skulle kosta

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Det gruset har jag ryckt i flera gånger det senaste ser bra ut torrt så det borde bli mörkt och fint i vatten.

              Det skulle funnits en storlek större med dessa så hade det varit som amtras fast mycket billigare gissar jag. http://www.imazo.se/Servlet?page=11&...e=sJ0&nodelev=
              Fick priset nu, det var mycket bra så imorgon hämtar jag nog en säck
              F-n den som ger sig...men idag när jag fick leveransen från Tyskland var jag nära att ge upp..

              Tack för all hjälp, Ansjo och Lillfrasse!

              Hoppas att det nu blir som jag tänkt mig och att det blir bra mot dragonstonen, har sett bilder på google med och det ser inte så dumt/konstigt ut..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Fick priset nu, det var mycket bra så imorgon hämtar jag nog en säck
                F-n den som ger sig...men idag när jag fick leveransen från Tyskland var jag nära att ge upp..

                Tack för all hjälp, Ansjo och Lillfrasse!

                Hoppas att det nu blir som jag tänkt mig och att det blir bra mot dragonstonen, har sett bilder på google med och det ser inte så dumt/konstigt ut..
                Det är bara köra på Pia inte skall en påse bottenmatreal få en att tappa sugen.

                Jag kan berätta att när jag rev efter grus för omstart av 30l kuben på¨vinden så trodde jag att jag hade en hink med sanden jag hämtar vid kinnekulle men inte då. Det fanns 2 spannar engelsk sjösten, ett par olika säckar råda, en säck korallgrus, shrimposoil, och något brunt grejs från tyskland i princip allt utom justdet jag var inställd på snacka om att bli snopen.
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 November 2011, 08:29.
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av lillfrasse
                  Det är bara köra på Pia inte skall en påse bottenmatreal få en att tappa sugen.

                  Jag kan berätta att när jag rev efter grus för omstart av 30l kuben på¨vinden så trodde jag att jag hade en hink med sanden jag hämtar vid kinnekulle men inte då. Det fanns 2 spannar engelsk sjösten, ett par olika säckar råda, en säck korallgrus, shrimposoil, och något brunt grejs från tyskland i princip allt utom justdet jag var inställd på snacka om att bli snopen.

                  lite snopen kan man bli, jag gjorde ungefär en sån grej med för ett tag sen, slängde en grej som jag tänke det behöver jag inte...men ett par dagar senare så behövde jag den likt förbenat...något sur då, jajamen.

                  mmm, kan bara tänka mig hur Ansjo även känner/kände sig när det uppdagades att hans soil inte funkade ihop med räkorna....


                  Du..det bruna grejset från Tyskland...jag brukar spola ner mitt på toan inte ta med det hem..
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 November 2011, 08:29.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    lite snopen kan man bli, jag gjorde ungefär en sån grej med för ett tag sen, slängde en grej som jag tänke det behöver jag inte...men ett par dagar senare så behövde jag den likt förbenat...något sur då, jajamen.

                    mmm, kan bara tänka mig hur Ansjo även känner/kände sig när det uppdagades att hans soil inte funkade ihop med räkorna....


                    Du..det bruna grejset från Tyskland...jag brukar spola ner mitt på toan inte ta med det hem..

                    Åh fasen är det så man gör jag lägger mitt i en spann för ev framtida ändamål.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Vad är det bruna grejset, sten eller aquaclay liknade?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Det var något blankt mellanbrunt helt runt och likastort det föll mig inte i smaken riktigt.

                        Finns en bild i inlägg nr 32 http://www.zoopet.com/forum/showthre...rlies+%E4nglar
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Det var något blankt mellanbrunt helt runt och likastort det föll mig inte i smaken riktigt.

                          Finns en bild i inlägg nr 32 http://www.zoopet.com/forum/showthre...rlies+%E4nglar
                          Ok, tack. skall kolla men det är nog för ljust tror jag..
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det är nog samma som du har i din lilla Dennerlekub. Om jag inte minns fel köpte jag och Frasse det samtidigt nere i Tyskland...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det är nog samma som du har i din lilla Dennerlekub. Om jag inte minns fel köpte jag och Frasse det samtidigt nere i Tyskland...
                              Det stämmer det ja.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ok, då vet jag
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...