"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krisping
    • January 2015
    • 33

    Tackar, verkar vara ett toppen forum.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av ansjo
      Ser bra ut!
      Visst är dem fina dina malar
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Ni har tur ni på västsidan som kan "låna" fiskar av varandra
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av woodlund
          Ni har tur ni på västsidan som kan "låna" fiskar av varandra
          Ja, jag njuter så länge jag kan med dessa finingar
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Idag fick jag en meddelande av en kompis att han stänger ner sitt kar och frågade om jag ville ta över lite fisk och det gjorde jag gärna så

            det blev några fullvuxna bolivianska fjärilar, varav det är minst ett lekpar, 5 stycken corydoras Venezuela black orange och fyra stycken megastora corydoras virginae (?)C4 ( visste inte att corydoras kunde bli så stora och sen var det med ett större gäng med otocinclus
            Dessa är nu utportionerade i karen och det är lite kul när man få fisk för en spottstyver :P
            Senast redigerad av PiaJo; 20 January 2015, 18:50.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Vissa har tur

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av PiaJo

                  Denna filmen är småsnuttar på hur den lilla Apistogramma "rio Mamore"-honan vaktar rom, hon har grävt ut en liten håla under denna roten.
                  Så kul så för detta karet gjorde jag om i förrgår så det var snabba ryck men de var på väg att leka innan men jag trodde att det skulle bli nåt i och med makeovern men det gjorde det inte och jag är så glad så.
                  De är några sekunder med där hannen uppvaktar den andra honan med.

                  Det blev inget av denna leken som filmerna visar men..... honan har varit "försvunnen" ett par dagar nu och jag tappade nästan modet på att hon levde men idag tittade hon fram hastigt när corydorasen kom i karet så det blev en lättnad att hon levde och hon var riktigt knallgul och utan teckningar förutom en svartgrå prick mitt på sidan så jag är nu helt säker på att hon vaktar rom/yngel
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Underbar film, tack för den Pia .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Kanonfilm, Pia! Vilka flashbacks jag får...

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Kanonfilm, Pia! Vilka flashbacks jag får...
                        Ja, visst är dem fina så glad att jag såg dessa i en butik här i stan, snappade åt mig dem på stört. De jag tog över från dig gick de ju tyvärr inte lika bra för och jag har saknat dem sen dess så nu har dessa vuxit till sig och ser bra ut, så dessa skalll det nog gå väl för.

                        Skall se om honan har kommit fram med eventuella småttningar idag, spännande värre..
                        Senast redigerad av PiaJo; 20 January 2015, 11:58.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Ja, visst är dem fina så glad att jag såg dessa i en butik här i stan, snappade åt mig dem på stört. De jag tog över från dig gick de ju tyvärr inte lika bra för och jag har saknat dem sen dess så nu har dessa vuxit till sig och ser bra ut, så dessa skalll det nog gå väl för.

                          Skall se om honan har kommit fram med eventuella småttningar idag, spännande värre..
                          De du tog över från mig hade väl antagligen gjort sitt (och det med råge) här i 540-burken.
                          Lookin' good, Pia!

                          Det får väl bli några ap-grupper här vad det lider. Börjar få ett redigt ap-sug nu!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            De du tog över från mig hade väl antagligen gjort sitt (och det med råge) här i 540-burken.
                            Lookin' good, Pia!

                            Det får väl bli några ap-grupper här vad det lider. Börjar få ett redigt ap-sug nu!
                            Jag har ett par fina som du skulle kunna ta nu till 100-burken
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av PiaJo; 20 January 2015, 12:50.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Jag har ett par fina som du skulle kunna ta nu till 100-burken
                              Det är snällt, Pia - men jag passar. 112-burken är full av Endlers (du vill inte veta hur många) och flavatra-pajasarna, och det karet lunkar på så fint nu, i väntan på att jag skall ösa ner allt i det större. Lika bra att låta plutte-burken vara ifred för nu!
                              Tack iallafall!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det är snällt, Pia - men jag passar. 112-burken är full av Endlers (du vill inte veta hur många) och flavatra-pajasarna, och det karet lunkar på så fint nu, i väntan på att jag skall ösa ner allt i det större. Lika bra att låta plutte-burken vara ifred för nu!
                                Tack iallafall!
                                aha, hade ju glömt pandorna.. förstår, måste bli av med dem tror jag eftersom jag fick fisk igår som kom lite oväntat men som inte gick att tacka nej till
                                Det löser sig!

                                hur många endlers har du tro, jag brukar typ rökna mina fiskar då och då för att se att alla är där, gör inte du det med dina endlers
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...