"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Man kan ju undra hur stor en guppyhona kan bli runt magen...måttbandet räcker snart inte till

    De "Bumble-Bee" guppysarna jag fick med mig hem från Tyskland har inte fått yngel än men 2 av 3 är så otroligt tjocka så nu väntar jag på utsläppet La en tuss med mossa överst på grenarna så att några yngel kan överleva, det hade varit lite roligt
    Senast redigerad av PiaJo; 28 October 2011, 08:06.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Trevligt, det blir säkert några överlevare där!

      Du är inte sugen på att dra söderöver till våren? Hamburgområdet, två övernattningar...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Trevligt, det blir säkert några överlevare där!

        Du är inte sugen på att dra söderöver till våren? Hamburgområdet, två övernattningar...
        mmm , när, var och hur ?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag funderar på mitten av april eller början av maj så krockar det inte med ciklidstämman. Vi kan ta det via PM så slipper vi gagga ner tråden så här i inledningsskedet.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Nu är det snart dags för fredagsmys

            Jag skall ta den sedvanliga sittningen med nåt gott i glaset innan fredagsmysmaten
            hoppas, hoppas att det har kommit mini Bumblee bee´s
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Nu är det snart dags för fredagsmys

              Jag skall ta den sedvanliga sittningen med nåt gott i glaset innan fredagsmysmaten
              hoppas, hoppas att det har kommit mini Bumblee bee´s
              Jag ska göra detsamma Pia. Eftersom jag är förpassad till köket med mina kar - kan jag hålla koll på både mat, dryck å kar...samtidigt.
              Håller tummar, att det kommer Bumblee bee´s.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Jag ska göra detsamma Pia. Eftersom jag är förpassad till köket med mina kar - kan jag hålla koll på både mat, dryck å kar...samtidigt.
                Håller tummar, att det kommer Bumblee bee´s.

                //Inger
                Gött se nu till att göra detta som en fredags-vana, en god vana till råga på allt
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  jaaa. fredagskvällsakvariemys!
                  jag brukar också ta en stund framför mina kar på fredagskvällen. det blir dock några "fyttningar" då mina kar är rätt utspridda i huset.
                  riktigt nice att bara kunna slappna av efter en jobbig vecka, ha något gått i handen och bara njuta.

                  hoppas att det blivit småttingar hos dig Pia.
                  Mys försiktigt!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av freddi36
                    jaaa. fredagskvällsakvariemys!
                    jag brukar också ta en stund framför mina kar på fredagskvällen. det blir dock några "fyttningar" då mina kar är rätt utspridda i huset.
                    riktigt nice att bara kunna slappna av efter en jobbig vecka, ha något gått i handen och bara njuta.

                    hoppas att det blivit småttingar hos dig Pia.
                    Mys försiktigt!
                    Härligt att du med har fattat grejen med akvarium

                    inga mini Bumble bees ännu....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Idag tog jag en sväng förbi nyöppnade DM för att ta en kik och självklart kom jag hem med en påse

                      Det blev 4 st mindre dragonstones som jag skall ha till 60l Dennerle-kuben, jag köpte lite av dessa stenar i tyskland och jag har nästan tittat sönder bilden på Ansjos ena kub, där han hade denna stenen och svart dennerle-soil
                      Får bli detta i kuben tror jag bestämt... en massa rötter ovan på som ger en massa "gömställen" till någon lite trevlig apisto... sen blir det lite grönt, typ anubis och och javaormbunkar då jag endast skall ha spottar eller en ledlist som ger lite ljus.

                      Kan jag se detta framför mig och jag ler faktiskt bara genom att tänka på det så jag tror det blir bra
                      (annars kan man ju alltid göra om det senare...)
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        den beskrivningen fick även mig att le

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Idag tog jag en sväng förbi nyöppnade DM för att ta en kik och självklart kom jag hem med en påse

                          Det blev 4 st mindre dragonstones som jag skall ha till 60l Dennerle-kuben, jag köpte lite av dessa stenar i tyskland och jag har nästan tittat sönder bilden på Ansjos ena kub, där han hade denna stenen och svart dennerle-soil
                          Får bli detta i kuben tror jag bestämt... en massa rötter ovan på som ger en massa "gömställen" till någon lite trevlig apisto... sen blir det lite grönt, typ anubis och och javaormbunkar då jag endast skall ha spottar eller en ledlist som ger lite ljus.

                          Kan jag se detta framför mig och jag ler faktiskt bara genom att tänka på det så jag tror det blir bra
                          (annars kan man ju alltid göra om det senare...)
                          Glömde skriva att det skall vara en massa löv i med
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Halloj Pia! Hoppas fredagskvällen var angenäm - min var toppen, en god stund i stugan med ett... hrm.. två-tre glas rött!
                            Bumblebee-guppysarna blir nog snart fler. Bra med en tuss mossa, så klarar sig ynglena säkert fint!
                            De tiger-endlers som jag köpte samtidigt som du köpte dina (jävlar vad killen där måste ha svettats - en thermoväst inomhus och det var säkert 40°C därinne på Zoozajac) blir bara fler och fler. Föräldrarna rör dom inte överhuvudtaget.
                            Kommer du ihåg de där två dragonstenarna som jag köpte vid samma tillfälle? De ligger i Dennerle-kuben nu på den svarta amtra-soilen - hoppas sakura-räklingarna klarar sig fint nu när den gamla soilen är borta!
                            Det kommer att bli toppenfint i ditt kar med denna soil, dragonstone och löv - spännande och snygg blandning!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Pia! Hoppas fredagskvällen var angenäm - min var toppen, en god stund i stugan med ett... hrm.. två-tre glas rött!
                              Bumblebee-guppysarna blir nog snart fler. Bra med en tuss mossa, så klarar sig ynglena säkert fint!
                              De tiger-endlers som jag köpte samtidigt som du köpte dina (jävlar vad killen där måste ha svettats - en thermoväst inomhus och det var säkert 40°C därinne på Zoozajac) blir bara fler och fler. Föräldrarna rör dom inte överhuvudtaget.
                              Kommer du ihåg de där två dragonstenarna som jag köpte vid samma tillfälle? De ligger i Dennerle-kuben nu på den svarta amtra-soilen - hoppas sakura-räklingarna klarar sig fint nu när den gamla soilen är borta!
                              Det kommer att bli toppenfint i ditt kar med denna soil, dragonstone och löv - spännande och snygg blandning!
                              Japp, jag hade en riktigt mysig kväll lite vin som slank ner i en tröstig Pia blev det allt

                              Hoppas att det blir så där murrigt och mörkt som jag vill ha det i detta karet och att Ansjo inte tar illa upp att jag nästan gör en kopia av hans kar. Det blir en Ko-Pia hos mig, hehe...

                              Hejhopp, jag är tillbaka imorgon... för nu skall jag ta mig partymakeupen, för ikväll skall jag på party
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Nejdå, det är bara kul att man kan inspirera andra.
                                Jag och Mats gaggade lite via PM om den nya soilen, och som vanligt har vi samma tankar och idéer...
                                Den nya Amtrasoilen med de olika storlekarna i ett växtkar, så de lite större stenarna tittar upp mellan växterna. Det blir nog en tung bil som går hem från Tyskland nästa gång!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...