"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Härligt att se dig här, Pia. Saknaden har sannerligen varit stor.
    Låt nu en rejäl Grizzlybjörn vakna till liv!
    Tack!

    börjar med att slänga in två bilder på mina kar som ser bäst ut
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härligt att se dig här, Pia. Saknaden har sannerligen varit stor.
    Låt nu en rejäl Grizzlybjörn vakna till liv!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Men oj då, min telefon har badat med i akvarievatten men den överlevde

    Gymnon, den är snygg den!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Jodå du har saknats, men det händer ju mycket nu i semestertider och det är ju inte direkt akvarierna som är det som prioriteras då
    Det "enda" som har hänt här i akvarieväg är att jag tappade telefonen i akvariet när jag skulle tömma ner ett 450 till akvarieloppisen. Så nu är jag utan telefon
    En jäkla tur i alla fall att jag inte är modern och har datorn i telefonen utan i datorn som man hade förr i tiden .

    Innan jag rev mitt 450 kom jag dock på att jag hade 2 arter i det som inte finns med bland artbeskrivningarna på Zoopet (Cyprinella lutrensis och Gymnogeophagus labiatus) som dom fick jag i alla fall fotat så lite händer det i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Är det nån som saknat mig? ....
    .... Nääää.. Tänkte väl det men jag har saknat er iallafall

    har börjat spåna vad jag vill göra med mina kar i höst, känns väldigt inspirerande må jag säga när jag sitter och gottar mig framför karen idag men samtidigt förfasas om hur dålig skötsel de har fått det senaste men då känns det inte fel att snart få köra ner nävar och armar och greja

    min ena par med apistogramma har lekt för tredje gången och honan kan hålla alla andra fiskar på behörigt avstånd, hon är så redig så
    sen har det inte hänt nåt alls typ, alla kar har fått gå på sparlåga under våren och sommaren.

    tråden tänkte få somna in men kunde inte låta bli att väcka den ur en lång dvala, som en björn på som vaknar på våren... Fått för mig att björnen vaknar sakta och försiktigt.

    to be continue....





    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack! Vi skall njuta där mycket! Och akvarierna.. dom får stå kvar där de står

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursnyggt Pia!!! Men var ska akvariet stå?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Äntligen är altanen färdig, bara lite småpill kvar
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Precis som jag vill ha det i mina kar förutom ett.. Mitt växtkar, där har ju växterna fokus

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker lika. Avspänt och fiskens behov i centrum.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Vilka rogivande och fina kar Pia, toppen .

    //Inger
    Tack Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Vilka rogivande och fina kar Pia, toppen .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tog två filmer på två av karen härhemma, det är en fröjd att ladda upp filmerna nu med fiber i huset
    vattnet börjar bli härligt bärnstensfärgat nu då jag fick en påse med alkottar av Hannes, de flesta sitter fast på pinnar så det kommer bli supersnygga när de sjunker,


    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja det är en av de stiligaste karen faktiskt. Skulle gärna se det IRL för egen del också.
    Sedan gissar jag att Hannes är så trevlig som han verkar också .
    Mycket trevlig och sympatisk kille, har träffat honom förr i och med Ncs och flera gånger på telefon.

    vi får väl se till att träffas då när han kommit tillrätta i det nya huset för där skall han ha ett stort akvarierum

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ja det är en av de stiligaste karen faktiskt. Skulle gärna se det IRL för egen del också.
    Sedan gissar jag att Hannes är så trevlig som han verkar också .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...