"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Ta hand om dom
    jadå! skall göra mitt bästa och få kompisen till att förse mig med foder till dem

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ta hand om dom

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Underbart!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Sååå roligt! Nu äntligen har mina guianacaror dragit fram en skock med yngel.. en JÄTTEskock hahhaa.. de har fullt sjå att vakta dem och både hanne och hona är lika delaktiga

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tog lite mer bilder idag.. måste hålla mig stilla så jag piggnar till från en envis förkylning.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    l

    Fina filmer och bilder. Kul med Guianacarorna. Får du upp ynglen å vill sälja till hösten så är jag intresserad.
    Angående Tanganyika sandsillar, väldigt fina och intressanta firrar. Kanske något nervösa. Har haft både Papilio Tembwe och Xenotilapia Kilesa. Kilesan var helt fantastisk enligt mig. Kul när du gör inlägg här
    Jag hojtar till om det blir yngel jag upplever inte att de är nervösa jämfört med guianacaroran.. då är de lugnet själva

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Mina Guianacaror har lekt med, idag blev rommen till larver
    l

    Fina filmer och bilder. Kul med Guianacarorna. Får du upp ynglen å vill sälja till hösten så är jag intresserad.
    Angående Tanganyika sandsillar, väldigt fina och intressanta firrar. Kanske något nervösa. Har haft både Papilio Tembwe och Xenotilapia Kilesa. Kilesan var helt fantastisk enligt mig. Kul när du gör inlägg här

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Har ett gäng sådana Mopanirötter liggandes. Som sagt, makalösa rötter för lek.
    Här är en;

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1210.jpg
Visningar: 113
Storlek: 485,1 KB
ID: 2369465

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1211.jpg
Visningar: 102
Storlek: 435,7 KB
ID: 2369466
    sicka godingar

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jahapp, nu knäcktes sidan.
    Vill bara påpeka att Pia har lagt upp fantastiska bilder och filmer på förra sidan. Gå tillbaka, titta och njut!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Har ett gäng sådana Mopanirötter liggandes. Som sagt, makalösa rötter för lek.
    Här är en;

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1210.jpg
Visningar: 113
Storlek: 485,1 KB
ID: 2369465

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1211.jpg
Visningar: 102
Storlek: 435,7 KB
ID: 2369466

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, det är en liknande mopanirot som dom har lekt under på min film också - med massor av håligheter under. Perfekta lekställen.

    Underbar film, Pia!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Åh så fina de är

    detta paret har lekt många gånger nu och hon grävde ut en håla under denna roten fast den är vänd åt andra hållet så att håligheterna är mot sanden.


    de har en kull där det är 4 st 1-2 cm yngel kvar och efter senaste leken så vallar hon fortfarande 10-15 yngel som växer på bra. De får artemia som är direktfrysta efter kläckningen, massa fint käk med mycket näring.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Precis, ett "oldfashion" kokosnös skal är inte att förringa

    märker att vilfdfångade, speciellt apistogramma söker sig eller föredrar till att gräva ut under rötter när det skall lekas
    Japp!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Precis, ett "oldfashion" kokosnötskal är inte att förringa

    märker att vilfdfångade, speciellt apistogramma söker sig eller föredrar till att gräva ut under rötter när det skall lekas
    Senast redigerad av PiaJo; 08 April 2017, 15:05.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...