"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Köpte mig fyra av dessa skönheter igen, lakritsgurami.. de har så gott "stealthmode" när de simmar Bilder kommer senare

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Här är en sur brevis.. jag tog deras snäckskal idag för de skall flytta imorgon och hen är verkligen inte happy på mig

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    har sååå många yngel av mina Guianacara Geayi, så roligt och de äter som hästar så jag har fått börja kläcka artemia själv nu. Satte första satsen idag och håler tummarna för att imorgon vid lunch skall de ha kläckts

    fotade även mina Dvärgkardinalfiskar, man får ett hum om hur vackra dessa små krabater är

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Så fina bilder och filmer du har postat Pia .

    //Inger
    Hej inger!
    tack!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Så fina bilder och filmer du har postat Pia .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Vilka otroligt fina bilder och filmer och vad roligt att allt funkar så bra. Jag behöver verkligen inspiration och det får jag här
    tack, det var roligt att höra att mina inlägg och bilder kan ge inspiration

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Vilka otroligt fina bilder och filmer och vad roligt att allt funkar så bra. Jag behöver verkligen inspiration och det får jag här

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Skall funderar på detta
    Gôtt!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Om det är så att du får feeling att sätta en tunna eller annat kärl, som du fyller med regnvatten, någonstans i trädgården så kan du få några slanor Vattenhyacint av mig.
    Tunnan blir inte bara en tjusig detalj med vacker växt utan ett organiskt medium byggs upp också. Massor av mat!
    Kolla filmen nedan, från min lilla minidamm.

    https://www.youtube.com/watch?v=G5oENHX_oO4
    Skall funderar på detta

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Jag har två tunnor och några vanliga vattenhinkar. Däri finns det levandefoder från vår till sena hösten! Blir nog en tunna till då det annars blir för lite käk!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Om det är så att du får feeling att sätta en tunna eller annat kärl, som du fyller med regnvatten, någonstans i trädgården så kan du få några slanor Vattenhyacint av mig.
    Tunnan blir inte bara en tjusig detalj med vacker växt utan ett organiskt medium byggs upp också. Massor av mat!
    Kolla filmen nedan, från min lilla minidamm.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, samma här!

    En hink blir nog i minsta laget, ja. Fundera på det, för det blir massor av finfint käk.

    Som vanligt, helt fantastiska filmer - ren njutning att kolla på.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Det är så kul när du uppdaterar tråden, Pia!
    Jag vet att det inte är som förr i tiden, men din tråd och dess innehåll är så spännande att följa.
    Ta en funderare på om du kan skaffa en tunna och ställa i trädgården, eller vid något stuprör. Då får du foder till fiskarna hela våren, sommaren och hösten - toppgrejer till både vuxna fiskar samt yngel.
    Du skall se vilket godis jag håvar upp varje dag från tunna och minidamm här - vattenloppor, röda mygglarver, vanliga mygglarver och en massa annat krafs som fiskarna äter.
    Jo jag håller med att det inte är som förr i tiden men det är väl sånt som är men jag saknar mina zoopet-polare mycket

    har funderat på att fixa en tunna men har ingen bra plats att ställa den.. en hink blir för litet väl?

    drar in två filmer som jag tog idag


    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    jadå! skall göra mitt bästa och få kompisen till att förse mig med foder till dem
    Det är så kul när du uppdaterar tråden, Pia!
    Jag vet att det inte är som förr i tiden, men din tråd och dess innehåll är så spännande att följa.
    Ta en funderare på om du kan skaffa en tunna och ställa i trädgården, eller vid något stuprör. Då får du foder till fiskarna hela våren, sommaren och hösten - toppgrejer till både vuxna fiskar samt yngel.
    Du skall se vilket godis jag håvar upp varje dag från tunna och minidamm här - vattenloppor, röda mygglarver, vanliga mygglarver och en massa annat krafs som fiskarna äter.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Låter enastående trevligt!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...