"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nja - det här var tidigt 80-tal - och någon spelglädje fanns inte att tala om då det var ren, rak playback!
    Sedan är det ju också så att hur mycket folk än hatar 80- och 90-talsproduktioner - så var det den verklighet man levde i då och man tänkte inte direkt; fan, va' gôtt det skall bli när år 2011 kommer och spelglädjen återinfinner sig... man var barn av sin tid, helt enkelt!
    Sant som du skriver men jag hade klarat mig utan alla gatear och kompressor och dåliga synthljud iaf.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av lillfrasse
      Sant som du skriver men jag hade klarat mig utan alla gatear och kompressor och dåliga synthljud iaf.
      Visst, vi klarar ju oss finfint utan de "ansträngda" 80-talssounden idag och lirar på så det ryker - då var det verklighet och man tänkte ju inte på att man skulle tycka att det lät skit 25-30 år senare.
      Ratata-videon dyker upp här på zoopet då och då - kanske för att folk tycker att man såg knasig ut eller nåt - det är inget jag tittar eller lyssnar på idag. Det finns ett par videor till från samma session - och låtarna i sig är ganska bra ändå. Mr. Kronärtscocco skrivar bra tunes när han får feeling!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Sorry Pia, för allt OT:ande. Nu får vi snacka slang igen!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 September 2011, 15:17.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Sorry Pia, för allt OT:ande. Nu får snacka slang igen!
          Slang hit och slang dit, jag har fått svar på mina frågor så det är bara att fortsätta
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Slang hit och slang dit, jag har fått svar på mina frågor så det är bara att fortsätta
            OK! Då släpper jag slangen!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Har suttit och studerat mitt kakaduakar en stund idag och det är så intressant hur honan skyddar sina småttingar. har ca 7 st kvar och de har blivit så stora att man inte behöver förstoringsglas längre
              Hon har blev mer vaktande sen jag fick i 4 st ottosar, innan "tröttnade" hon efter cirka en vecka och jag tror att hon käkade upp dem för de var helt plötsligt borta och visade lektendenser mot hannen igen.

              Man märker att hon inte är lika vaktande nu längre nu när de har blivit lite större men hon håller ett skarpt öga ändå mot ottosarna.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Getingen
                • August 2010
                • 325

                Leker dina apistos konstant? mina lekte en gång i början, båda paren fick varsin kul men ingen överlevde och sen dess har det varit dött på den fronten. Jätteskumt.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nja, de har lekte ett par gånger ganska tätt sen var det "dött" ett tag men så fick de en kull i somras där inga överlevde pga dåligt med mat och sen fick de en ny kull den 5/9 och det är av ca 20-30 st som dessa finns kvar.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Getingen
                    • August 2010
                    • 325

                    Okej gör du något speciellt för att få dom att leka, mina vill inte längre , dom får bra mat, har en väldigt fin miljö, kokosnötter. vattenbyte med temperatur skillnad. Ingenting fungerar.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Getingen
                      Okej gör du något speciellt för att få dom att leka, mina vill inte längre , dom får bra mat, har en väldigt fin miljö, kokosnötter. vattenbyte med temperatur skillnad. Ingenting fungerar.
                      Nepp, gör inget speciellt...de får sina veckovattenbyten med kallt vatten, de får lite varierat foder såsom hemmagjord räkmix, artemia, flingfoder och ibland så får de inget på ett par dar tror att det är nyttigt att ha det lite varierat med mängden mat och sorter.

                      Kan de vara så att det börjar bli till åren och inte lika intresserade längre?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Getingen
                        • August 2010
                        • 325

                        Baenschi paret är ju ganska stora men åldern är okänd. Jag har haft dom i ett halvår och det var inga ung-fiskar när jag köpte dom iaf. Kakaduparet är tyvärr inget par längre då hanen dog nyligen. Hade honom i ett halvår och han var ung-fisk med tanke på storleken. Har två honor kvar. Får se om jag kompletterar. Detta var mina andra kortlivade hane. Har inte haft några andra dödsfall förutom två kakaduor hanar. Börjar bli lite less på det, men trist att honorna ska gå ensamma. Sen är det ingen butik i min närhet som har några apistos heller så det beror på lite vad jag kommer förbi. Jag hade hoppats på massor av lek.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ok, det var ju tråkigt att hannarna inte överlever, tror att du har det men vill fråga så du får ursäkta men har du ett tillräkligt stort kar för att ha två sorter? De behöver ju rätt mycket utrymme för att de skall trivas.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Getingen
                            • August 2010
                            • 325

                            Jag var först väldigt tveksam till om det skulle fungera med två arter, men efter lite "forskning" fick jag fram att det går bäst om arterna är så olika i utseendet som möjligt vilket dessa är. Jag var fortfarande lite tveksam men försäljaren var övertygad om att det skulle fungera och han kändes trovärdig. Jag har inte sett något bråk överhuvudtaget och jag har massor av inredning och växter så där är gott om revir. När jag hade hane nummer ett så hade jag heller inte baenschi paret, men han dog ändå. Jag har börjat spekulera i om kakaduorna är för hårt avlade iom att dom är mest populära. De olika kakaduo-hanarna är också inköpta på olika ställen.

                            Så jag är till 99% säker på att utrymmet inte är det som är fel.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ok, så får vi hoppas på att det löser sig snart, möblera om och se om detta kan skaka liv i lusten hos dem
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Getingen
                                • August 2010
                                • 325

                                Jag har funderat på det samtidigt är jag så himla nöjd med hur det ser ut idag och det är jättetätt planterat så det är inte så lätt att möblera om utan att göra en total makeover.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...