"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Inger H
    Är den där lille hannen - ojoj vilken skillnad.

    //Inger
    jepp, det är en av hannarna, en del är lite större men betydligt mindre än honorna iallafall
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag var mest ironisk där, för jag vet vart de förra tog vägen.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag var mest ironisk där, för jag vet vart de förra tog vägen.
        jag vet och du vet ju hur uppgiven jag blev till slut när jag kom hem vara och varannan dag och det låg intorkade fiskar på bänken fast man säkrat där man tror att det tagit sig ut, men nu jäklar skall de inte lyckas ( hoppas jag..)
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag har idétorka, vet inte vad jag skall eller om jag skall ha nåt tillsammans med mina ungfödare, N.elegans i det nya 120 liters karet som skall beställas efter semestern.
          Skall ha rätt mycket växter hade jag tänkte och liten grupp av corydoras och sen vet jag inte mer, karet är bara 60 cm långt så jag är ju lite begränsad både på liter antalet och längden, kom gärna med tips men fiskarna skall inte äta ungfödaryngel
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Vi ser fram emot att besöka din tvättstuga imorgon
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ni är välkomna
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Hoppar de?
                Än så länge har jag alla kvar i karet, bara det är en framgång
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Hej Hopp

                  här händer det inte så mycket men det är som det skall och karen håller på att få en sista TLC innan den stundande semestern, det blir lite vattenbyten och växtrensning bara sen får de klara sig i sommar.
                  Och som så många säger att det oftast är yngel och en massa andra roliga grejer när man kommer hem efter semester så hoppas jag med att det blir för mig det ser iallafall hoppfullt ut hos paret , apistogramma eremnopyge, de har visat stora och tydliga lektendenser , det spänns fenor och honan "svimmar" allt som oftast när hannen kommer nära.

                  Mina nya ungfödare har klarat sig och det ser ut som att de snart skall bli fler , runda och goa magar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Har blivit lite nyfiken och sugen på att ha ett par palettciklider, har sett så fina både i butik och hos Anders. Vad kan jag ha mer tillsammans med dem, finns vissa tetror med de blir så stora och det vill jag helst inte ha, finns det någon annan fisk eller skall jag ha dessa ensamma i ett 220 kar?
                    Senast redigerad av PiaJo; 27 June 2013, 09:27.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Moving Waves
                      • August 2010
                      • 1403

                      Sv: "Tvättstugan"

                      Hade inte du ett gäng lyktögon? De passar nog bra med paletter och kommer ju från samma världsdel.
                      - - -
                      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Du kan i princip ha vilken stimfisk som helst till dessa, det brukar inte vara något problem. Många individer är aggressiva under leken, men brukar bara jaga bort dem, bara de fattar vinken.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Moving Waves
                          Hade inte du ett gäng lyktögon? De passar nog bra med paletter och kommer ju från samma världsdel.
                          jo, dessa tyckte jag mycket om och har gärna dessa igen

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Du kan i princip ha vilken stimfisk som helst till dessa, det brukar inte vara något problem. Många individer är aggressiva under leken, men brukar bara jaga bort dem, bara de fattar vinken.
                          Ok, va bra jag trodde att de var för tuffa för att ha med mindre stimfisk
                          Går det att typ ha några Thomasii med dessa eller " krockar" det?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Kan man ha ett eller två par paletter i ett 220 liters?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Kan man ha ett eller två par paletter i ett 220 liters?
                              Pia, är det den vanliga paletten du pratar om?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Pia, är det den vanliga paletten du pratar om?

                                //Inger
                                ja, eller iallafall nån av sorterna i släktet, Pelvicachromis, gillar "nigerian red" från det jag har sett på bilderna.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...