"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Inger, vart tar "din" affär hem fisk ifrån, så man kan hjälpa dig att hålla utkik?
    Akvarieteknik och Imazo.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Akvarieteknik och Imazo.

      //Inger
      Då hjälper vi till och kollar där!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Tack.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Sitter här och drömmer mig bort... jag dagdrömmer om hur jag skall inreda det ena 220 karet, det som är tänkt att det skall vara Nyckelhål eller någon Laetacara... helst skulle jag vilja ha scalarer men men detta karet är för lågt för dessa så det får väl kanske bli scalarer nån gång i framtiden.

          Tänkte att jag kanske skulle rensa undan i karet och bara ha typ en stor rot och sen en massa hängande syrén/ekkvistar/redmoore rötter och lite rundade stenar och växterna skall vara, vallesneria, anubis, javaormbunkar, nån liten cryptocoryne men så kommer frågan...
          Hur och framförallt var brukar de lägga rommen, på stenar eller rötter, högt eller lågt?
          För rötterna/kvistarna kommer ju att var väldigt smala men så är det ju tänkt att det skall vara en rot modell större i karet och den kanske passar om de inte bara använder stenunderlag.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Har du inte en 50-kub...?
            Ett par snygga skalarer där funkar, och ett gäng corysar på botten.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av ansjo
              Har du inte en 50-kub...?
              Ett par snygga skalarer där funkar, och ett gäng corysar på botten.
              jooo , funkar scalarer där i? Jippieeeeee, så glad jag blev nu

              åhh, jag tar med mig dig när jag skall handla så att jag får lite snyggingar
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Har du inte en 50-kub...?
                Ett par snygga skalarer där funkar, och ett gäng corysar på botten.
                Ursprungligen postat av PiaJo
                jooo , funkar scalarer där i? Jippieeeeee, så glad jag blev nu

                åhh, jag tar med mig dig när jag skall handla så att jag får lite snyggingar

                ..nu tindrar det i ögonen.. sätts upp på inköpslistan - snygga (spänstiga) scalarer!
                Huu, det blir en dyr höst men pengar skall inte läggas på hög, de skall spenderas
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av piajo
                  ..nu tindrar det i ögonen.. sätts upp på inköpslistan - snygga (spänstiga) scalarer!
                  Huu, det blir en dyr höst men pengar skall inte läggas på hög, de skall spenderas
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Min dorsigerahona använder en sten att lägga äggen på. Jag har två ganska så platta instoppade mellan några cryptisar på varje kortsida av karet - men dom har än så länge använt samma sten varje gång.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Stavade du inte fel nu? Discus stavas inte Scalar...
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Min dorsigerahona använder en sten att lägga äggen på. Jag har två ganska så platta instoppade mellan några cryptisar på varje kortsida av karet - men dom har än så länge använt samma sten varje gång.

                        //Inger
                        Tack, då vet jag hur jag skall tänka med inredningen

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Stavade du inte fel nu? Discus stavas inte Scalar...
                        Scalarer så överst på min lista och har gjort länge men dicusar har jag inte strukit från villhalistan men det får bli lite senare. Jag passar på att njuta av andras lycka och discusplaner
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Det har gått feta Scalarer i din kub förr, Pia!





                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Tack för dessa bilder och filmer scalarerna var mycket fina, undrar vad för sort som jag kan få ta på? Anders hade fina fina scalarer hos sig med, vad för sort var det tro?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Tack för dessa bilder och filmer scalarerna var mycket fina, undrar vad för sort som jag kan få ta på? Anders hade fina fina scalarer hos sig med, vad för sort var det tro?
                              Ja, de på bilderna var ett par av dom 10 jag hade i 600-baljan, som kom från Kaj.P. Riktigt stygga Scalarer!
                              Jag har banne mig inte riktigt koll på vilken typ av Scalarer Anders har/hade... men när det gäller den gossen, så går/gick de inte av för hackor!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, de på bilderna var ett par av dom 10 jag hade i 600-baljan, som kom från Kaj.P. Riktigt stygga Scalarer!
                                Jag har banne mig inte riktigt koll på vilken typ av Scalarer Anders har/hade... men när det gäller den gossen, så går/gick de inte av för hackor!
                                Tänkte kolla med Kaj till hösten och se om han har ett fint par till mig Anders köpte sina hos Kaj med om jag inte minns fel
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...