"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Men sorgligt nog gaggar vi inte om dina nya bilder, vilket borde vara fallet.

    Hoppas nu att många spanar in dina bilder och kommenterar dessa!
    Inte så noga om att prata om mina bilder.. bara så roligt att kika in och se att det finns nån jag känner igen
    har många mer bilder i datorn så jag skall ta mig i kragen och bildbomba imorogn med

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Så gott att ni gaggar i min tråd, gillar det mycket!
    Men sorgligt nog gaggar vi inte om dina nya bilder, vilket borde vara fallet.

    Hoppas nu att många spanar in dina bilder och kommenterar dessa!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Hade två killar på besök idag och en av dem skulle starta ett SA kar och jag började prata beteende på apistogramma och dvärgciklider och då märkte jag att hur frälst jag är och gärna lär ut det lilla jag kan.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Så gott att ni gaggar i min tråd, gillar det mycket!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag tycker absolut att du skall svara för även om få kommenterar så är det ändå en hel del som läser. Men sen får man inte känna det som ett tvång att man måste svara utan ibland kanske man pausar en del.

    Skall man svara "bra" så skall man 1/ svara mycket kort 2/ hålla med frågeställaren vad denne än påstår 3/ svaret måste vara så simpelt att det är enkelt att förstå (dvs ingen hjärnkapacitet skall krävas)

    Men nu är ju akvaristiken sådan att sådan att ett sådant svar nästan aldrig är "bra" så därför kan man skita i att svara "bra" för dom som vill ha sådana svar dom söker sig ändå till FB för där svarar nästan alla på det viset
    Haha!
    Nu är det ju såhär - och du vet ju detta, Kjell - om jag svarar på en fråga, så blir svaret inte "bra", utan svaret blir exakt så som krävs för att besvara frågan.
    Med andra ord; en längre utläggning on om hur, varför och vad som krävs för att komma till botten av problemet funkar inte...
    Längre utläggningar, läs; lite mer text än vad som oftast är uthärdligt för den ordinarie forumdeltagaren är inte kompatibelt!
    Jag pausar inte - utan slutar helt! Till de flesta forumdeltagares stora glädje!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 August 2017, 19:00.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Jag tycker absolut att du skall svara för även om få kommenterar så är det ändå en hel del som läser. Men sen får man inte känna det som ett tvång att man måste svara utan ibland kanske man pausar en del.

    Skall man svara "bra" så skall man 1/ svara mycket kort 2/ hålla med frågeställaren vad denne än påstår 3/ svaret måste vara så simpelt att det är enkelt att förstå (dvs ingen hjärnkapacitet skall krävas)

    Men nu är ju akvaristiken sådan att sådan att ett sådant svar nästan aldrig är "bra" så därför kan man skita i att svara "bra" för dom som vill ha sådana svar dom söker sig ändå till FB för där svarar nästan alla på det viset

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja det finns ju en del fossiler kvar som fortfarande sprattlar
    Och nog är vi några ytterligare förutom oss och c90368, men nergången är ändå markant (ca 80%) mot när vi var som mest. Detta gäller dock alla hemsidor men det gör det ju egentligen bara värre än om det bara varit Zoopet som backat. I så hade det ju berott på att vi hade gjort något dåligt och "bara" hade behövt bättra oss.
    Ja, det finns nog några fler (fossiler) som tittat in i Pias tråd - men, skriver man ingenting, så finns man inte!
    Zoopet har inte gjort något dåligt eller fel, tvärtom!
    Forumet finns för alla som har frågor, funderingar och undrar om olika spörsmål - men vem skall svara på alla frågor?
    Jag har svarat på de frågor jag känner mig hemma på - inredning, akvariemiljö anpassad för de arter man väljer och cikliders beteende i ungefär tio års tid, men har en stark känsla av att det är dags att kliva av (har redan klivit av) "svarandet" då det finns noll intresse av de frågande att ens besvara, eller kommentera ett svar man skriver.
    Så, Kjell, jag tror inte att någon behöver bättra sig nämnvärt här på forumet - det behövs bara någon som har rätt "lingo", någon/några som kan förse de som har en fråga om sitt kar och sina fiskar med ett så kort, koncist och snabbt svar som möljigt.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 August 2017, 18:30.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det här är ju inte klokt... Jag och Kjell har varit inne och kollat dina bilder... Två pers på ett forum - som förr i tiden värkte, frodades och fullkomligt sprudlade av intresserade akvarister som älskade inlägg som din bildbomb.
    Ja det finns ju en del fossiler kvar som fortfarande sprattlar
    Och nog är vi några ytterligare förutom oss och c90368, men nergången är ändå markant (ca 80%) mot när vi var som mest. Detta gäller dock alla hemsidor men det gör det ju egentligen bara värre än om det bara varit Zoopet som backat. I så hade det ju berott på att vi hade gjort något dåligt och "bara" hade behövt bättra oss.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Jag har varit här...
    Bra! Då finns det fortfarande hopp.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    En liten bild till...
    De plantor som vuxit fast på bakgrunden. (Har man lite tålamod och väntar något år eller två, så händer det).

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1676.jpg
Visningar: 122
Storlek: 563,6 KB
ID: 2372192

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Jag har varit här...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Det här är ju inte klokt... Jag och Kjell har varit inne och kollat dina bilder... Två pers på ett forum - som förr i tiden värkte, frodades och fullkomligt sprudlade av intresserade akvarister som älskade inlägg som din bildbomb.

    Jag skall kontaminera din tråd med en bild från utrensningen av Javaormbunke i karet. Tänkte på dina funderingar om Schackbrädesciklider, och säg att du fixade ett kar som enbart bestod av prunkande java, fastsatta på några rotdelar (under lång tid), Catappablad på botten - och kanske inte så mycket mer.
    Den här "bollen" av java är ungefär en halvmeter i omkrets och har vuxit till sig under det senaste året, på en gren av Päronträd. I karet finns fyra, fem liknande ansamlingar - de flesta fastvuxna i bakgrunden.

    En sådan "djungel" i ett av dina kar skulle bli rena paradiset för schackbrädor och vissa apor. Fundera på det.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1675.jpg
Visningar: 116
Storlek: 459,4 KB
ID: 2372189

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Tack för fotona - som vanligt jättefina

    PS: Var just också och handlade maträkor - men jäklar vad dom var dyra (450 kr/kg) och det är idag klart billigare med drickat (vitt vin) än räkor

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Jag har dem med J. Ornatus ochg skall nog ha ett gäng med nigripinnisar, Paracyprichromis nigripinnis sen på toppen.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    A. boulengeri blir la runt 7-8 cm, va? Hur stora är de du har?
    de är nog fullstora men jag skulle vilja säga att hannarna är lite större än så..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...