"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Åsså en liten bild som Inger kan se.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Inger, om du öppnar YT i ett annat fönster och söker efter mig PiaJo71 så borde du väl kunna se filmerna, eller?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Åsså en liten bild som Inger kan se.

        //Inger
        Det är bara för att du bor så långt borta...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Inger, om du öppnar YT i ett annat fönster och söker efter mig PiaJo71 så borde du väl kunna se filmerna, eller?
          Japp det funkade, så nu har jag sett filmerna - tack för dom! Måste träna på att filma jag också.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det är bara för att du bor så långt borta...
            Det är ni, som bor långt borta - inte jag...

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              På yngelfronten så har Rupununi-paret kvar cirka 20 yngel, tur att det var en stor svärm från början och jag tror inte att det är tetrorna som tagit dem utan det har varit naturlig utgallring. Tetrorna är ihoptryckta på ett litet hörne i karet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Om nu alla tror att allt bara rullar på och att jag inte har några bakslag så får ni tänka om...

                Såg precis att min ena hona av Ap. Staecki låg död på botten, hon var vad jag kunde se som vanligt för ett par timmar sen..
                likadant var det med hannen, såg han ätandes och allt frid och fröjd och sen dagen efter var han borta och gick inte att finna
                säger bara f-n.....
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Om nu alla tror att allt bara rullar på och att jag inte har några bakslag så får ni tänka om...

                  Såg precis att min ena hona av Ap. Staecki låg död på botten, hon var vad jag kunde se som vanligt för ett par timmar sen..
                  likadant var det med hannen, såg han ätandes och allt frid och fröjd och sen dagen efter var han borta och gick inte att finna
                  säger bara f-n.....
                  Shit...happens. Trist!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ja, det är för jädra trist men som du säger shit happens men det suger just nu....

                    Vet ju inte varför heller... ingen nitrit, ingen annan synbar anledning..
                    får se hur länge den siste lever, vet inte om det är en hanne eller hona heller så jag vet inte vad skall köpa... om jag nu skall köpa....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag har också varit med om samma sak, när det gäller apisar - dom senaste med två nijssenihonor. Det gick bara med några dagars mellanrum, så var bägge döda.
                      Precis som dina åt dom och var som vanligt - sen bara hittade jag bägge döda. Hanen, Mr.terror finns fortfarande kvar och är jättefin. Vet inte om jag törs skaffa nya honor till honom, men jag tror jag ska göra det.
                      Ja tråkigt är det i alla fall.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Tog ett foto på min Ap. Borellii hanne, tycker att han har färgat ut bra det senaste
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Charliena
                          • September 2011
                          • 300

                          Vad är det för Apistor du har i dina tre filmer? En blå färggrann sak såg jag simmade förbi som jag blev lite småkär i.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Det var Apistgramma Baenschi, de är mycket fina
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Charliena
                              • September 2011
                              • 300

                              Hmm, misstänkte att det var ngt sådant Jag kommer bli av med mina fjärilar och tänkte skaffa någon ersättning för dessa och apisar är ju vad jag lyckats med hitills. Men vill ha en ny art eftersom kakaduorna har jag redan.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Varför kommer du att bli av med dina fjärilar?

                                Finns så många fina apistos att välja mellan
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...