"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Du Pia, du är inte sugen att filma också? Har en magkänsla att det skulle kunna bli riktigt intressant. Du har ju rena yngelboomen nu. Din kamera kan väl filma också (Vi kan ju berätta för Inger vad filmerna handlar om sedan).
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Haha - av någon konstig anledning, är det väldigt många filmer i farten nu.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Du Pia, du är inte sugen att filma också? Har en magkänsla att det skulle kunna bli riktigt intressant. Du har ju rena yngelboomen nu. Din kamera kan väl filma också (Vi kan ju berätta för Inger vad filmerna handlar om sedan).
        Jepp, jag kan filma lite men måste bara hitta den lilla kameran för med den "stora" så blir inte filmningen bra för den är liksom inte gjord för att filma med
        Yngelboom är lite missvisande för jag har bara rupununiyngeln kvar, fjärilarnas rom är borta och Bitaeniaterna har inte några yngel kvar heller så.. men det blir fler lekar det är jag övertygad om.

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Haha - av någon konstig anledning, är det väldigt många filmer i farten nu.

        //Inger
        hihi, det känns nog bara så för att du inte kan se dem. Du får lösa problemet bums Inger, såna här grejer kan du inte missa
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, vi har verkligen för jävla kul när vi träffas (btw, jag och Anders skall zoorejsa lite nästa vecka - för min del skall det inte köpas något, men jag skall hetsa Ansjo-grabben).
          Ha det så kul
          och lite avis är jag på er.. affärsrejs, ja det var ju en månad sen och suget börjar komma nu igen...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Här kommer några filmer som jag tagit för länge sen, karen ser inte ut så idag och vissa fiskar finns inte kvar heller.

            Stäng av ljudet på filmerna så slipper ni höra hur tvättmaskinen går




            Senast redigerad av PiaJo; 23 February 2013, 09:35.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Tack Pia Riktigt fina filmer.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag har några fler....






                så detta var alla som jag har för tillfället, men jag får väl ta mig i kragen och rota fram lillekameran..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ok. Så varje gång jag skriver så får jag fyra filmer i belöning! Det kallar jag utdelning! Blir nyfiken på en del växter du har men du kanske inte kan rabbla allas namn?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Ok. Så varje gång jag skriver så får jag fyra filmer i belöning! Det kallar jag utdelning! Blir nyfiken på en del växter du har men du kanske inte kan rabbla allas namn?
                    japp, men nu är det slut på den belöningen, nu får du slänga upp lite filmer med


                    Namn på växerna.. nja jag är väl ingen kung (eller snarare drottning ) på detta tyvärr men de finns ju andra som är kungar på detta så släng upp frågan så kanske jag eller nån annan kan svara
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ok då. Men tror folk storknar om jag skulle lägga upp 8 filmer på ett och samma kar Det är framföralt film nr 3 av de första filmerna. Där har du på vänstersidan en rödaktig växt. Gissar att det är någon odlingsform av Echinodorus (Svärdsplantetyp). Strax till höger om den är en annan växt. Kanske samma grundart men den är ljusgrön och topparna ser lite runda ut. De två tack!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Den första kan jag faktiskt Det är en Echinodorus "rubin" tror jag att man kallar den och den andra vettifasen..
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ok då är jag rätt ändå med Echinodorus. Vettifasen har jag nu sökt efter och inte hittat. Någon odlingsform kanske?
                          Inte ens Tropica säljer Vettifasen.....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av bluewing
                            ok då är jag rätt ändå med echinodorus. Vettifasen har jag nu sökt efter och inte hittat. Någon odlingsform kanske?
                            Inte ens tropica säljer vettifasen.....
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Kunde inte låta bli bara. I det karet med den röda "Rubin" vad har du för botten där? Den ser riktigt fin ut. Göder du nåt i den burken?
                              Hur som helst så tycker jag verkligen om hur du planterat växterna. Det ser i flera karen lite "vilt" ut och inte alltid så arrangerat. Lite som i Mats burkar. Men stort tack Pia. Vänligt
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Kunde inte låta bli bara. I det karet med den röda "Rubin" vad har du för botten där? Den ser riktigt fin ut. Göder du nåt i den burken?
                                Hur som helst så tycker jag verkligen om hur du planterat växterna. Det ser i flera karen lite "vilt" ut och inte alltid så arrangerat. Lite som i Mats burkar. Men stort tack Pia. Vänligt
                                Jag har grus från Åleds i detta karet och har det fortfarnade, det är väl en av de grejerna som jag inte har ändrat under dessa två åren sen filmen togs.
                                Nu göds med nåt pmdd-liknande, funkar bra men då var det pmdd som gällde. Efter dessa två åren som karet har varit igång så har det blivit mindre och mindre växter och det har blivit "vildare och vildare" utseende.

                                Filmen på karet hur det var då och en bild på hur karet ser ut idag, en stor skillnad gillade båda utseendena men just nu är det det murringare som gäller men det finns tankar på att starta ett mindre kar med mycket växter igen.

                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...