"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo
    Nä de hade jag nog inte släppt i, för de är ju snabbare än en avlöning en fredagskväll...
    ahh, precis...
    blir nog nån seg platys eller nåt som man kan lura med mat..
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      jag har vid två tillfällen gått med ett kar på 240 liter, full belastning, sedan tömt det på fisk,
      och sedan väntat i 10-12 dagar och då drattat ner full belastning, och inte fått en tillstymmelse
      till nitrit, tror de överlever i hyfsad mängd ganska länge.


      sedan kan man ju mata dom små med vanlig fiskmat.....tror jag

      sök på "fishless cycling"

      där ser man metoder att få upp bakteriefloran med enbart flingfoder......
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Japp, detta skall jag söka på
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          ahh, precis...
          blir nog nån seg platys eller nåt som man kan lura med mat..
          Tänk vad dum man kan vara ibland..och att man har en lösning framför näsan redan..
          Hade ju inte tänkt på att aspidorasen skulle komma i detta karet när det var klart. Så dessa har fått komma i redan nu och så får jag bara ta det lite försiktigare när jag placerar rötterna. Rötterna finns redan i karet för att de skall bli vattenmättade så att de sjunker.
          Senast redigerad av PiaJo; 29 December 2012, 14:21.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Oj, vad det är roligt att fota just nu.
            Här kommer litet axplock av de senaste bilderna
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Vilka bilder! Du är verkligen en duktig fotograf! Har väl adrig sett vackrare penselalg (BBA) Kul mix med bilder också.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Vilka bilder! Du är verkligen en duktig fotograf! Har väl adrig sett vackrare penselalg (BBA) Kul mix med bilder också.
                Tack men jag tror mig veta varför bilderna blir så bra och det beror på att jag har poserande fiskar och ett bra objektiv och inte mig själv
                Algbilden blev lite häftig


                Här kommer en bild till... lite rolig ser han ut
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Fegis (menar då att inte stå för sina talanger). Nog första gången jag sett en leende Apistogramma
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Moving Waves
                    • August 2010
                    • 1403

                    Sv: "Tvättstugan"

                    Han är verkligen tjusig din bitaeniatahane!
                    Fick själva hem ett par för 2 veckor sen, som redan vallar yngel tjoho, och hoppas min kille får lika fina fenor.
                    - - -
                    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Fegis (menar då att inte stå för sina talanger). Nog första gången jag sett en leende Apistogramma
                      ja, jag är väl en fegis... kan kanske erkänna att ett och annat foto blir bra

                      Ursprungligen postat av Moving Waves
                      Han är verkligen tjusig din bitaeniatahane!
                      Fick själva hem ett par för 2 veckor sen, som redan vallar yngel tjoho, och hoppas min kille får lika fina fenor.
                      ja, det får vi hoppas att han får och att du får lite yngel. Mina har inte lekt ordentligt en enda gång på ett år vet inte varför men men så är det ibland men de är jäkligt fina iallafall och när de väl får lite ryck och får lektendeser så njuter jag av att se dem
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Moving Waves
                        • August 2010
                        • 1403

                        Sv: "Tvättstugan"

                        Ja var inte blygsam Pia, det är inte bara tekniken och fiskarna som gör att bilderna blir så bra!

                        Japp, jag ska dra upp den här kullen men var bortrest när honan tog ut dem ur grottan så jag är lite sen på artemiakläckningen men de går i ett väl infört kar med gott om bös och mossa så de har förhoppningsvis pickat i sig lite ändå, de ser då många och pigga ut.
                        - - -
                        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Fina bilder Pia, nöt nu inte ut macroobjektivet bara.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Moving Waves
                            Ja var inte blygsam Pia, det är inte bara tekniken och fiskarna som gör att bilderna blir så bra!

                            Japp, jag ska dra upp den här kullen men var bortrest när honan tog ut dem ur grottan så jag är lite sen på artemiakläckningen men de går i ett väl infört kar med gott om bös och mossa så de har förhoppningsvis pickat i sig lite ändå, de ser då många och pigga ut.
                            gott att de verkar klara sig, har man ett ingått kar så brukar det ju finnas lite mikrodjur och annat smått och gott till dem

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Fina bilder Pia, nöt nu inte ut macroobjektivet bara.

                            //Inger
                            nänä, skall jag inte göra men det är ju så kul nu


                            och... hur går det för dig med blixten? har inte sett några bilder
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              gott att de verkar klara sig, har man ett ingått kar så brukar det ju finnas lite mikrodjur och annat smått och gott till dem



                              nänä, skall jag inte göra men det är ju så kul nu


                              och... hur går det för dig med blixten? har inte sett några bilder
                              Jag har inte fått vara ifred idag, för att kunna träna med blixten som var tänkt - kaffepannan har åkt på och av några gånger.
                              Kanske blir det några bilder lite senare.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Pia vad har du för ISO-tal, när du fotar med macron?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...