"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    GRATTIS till dom små

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Kensa
      ska du ta med dom till Varberg i sommar ?


      .
      Nä, det hade inte vart poppis att ens nämna detta hemma att jag vill ta med mig karen till husvagnen


      Ursprungligen postat av gullefjun
      GRATTIS till dom små

      //Inger
      Tack, hoppas att nåt yngel klarar sig annars blir det säkert fler tillfällen
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Har du tetror i karet också Pia?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          [QUOTE=PiaJo;1521387]Nä, det hade inte vart poppis att ens nämna detta hemma att jag vill ta med mig karen till husvagnen
          QUOTE]


          tja, ett bra bord med några nano/yngelkar i förtältet skulle nog se bra ut.....



          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Kensa
            tja, ett bra bord med några nano/yngelkar i förtältet skulle nog se bra ut.....



            .
            Är det så du löst det, Kensa?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Ursprungligen postat av ansjo
              Är det så du löst det, Kensa?

              skulle gjort om det inte hade varit för att vagnen kommer att dras ner till medelhavet.

              lite småjobbigt med logistiken. det studsar ganska bra i vagnen när man tuffar på i 90-100 knyck.....

              samt någon till mig närstående person som surfade in på tingsrätten och printade ut
              lite papper som det stod bodelning / skjilsmässa på när jag började prata om räkvaser i
              husvagnen............




              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Har du tetror i karet också Pia?

                //Inger

                Nix, kakaduorna går själva i 54litarn.

                Vet att det inte är så svårt att få dvärgciklider att leka och så men jag har inte lyckats att ha så många frisimmande yngel kvar efter ett par dagar och måste säga att det är rikigt roligt, hoppas att de kan få vara kvar ett par dagar till

                Idag var jag tvungen att suga upp lite cryptosar som smält i karet, var lite rädd att de skulle försämra vattnet för mycket och det gick riktigt bra. Honan höll sig lugn och så, jag passade på att göra rensningen när hon höll yngeln på behörigt avstånd.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Vad jag kan se så är nog alla ynglen kvar, iallafall de flesta av dem.

                  och de har växt de små prickarna har blivit lite större prickar

                  Försökte ta lite bilder men de blev inge bra...en blandning mellan dåligt ljus, kanonfina flytväxter jag fick i Varberg och tefärgat vatten ger inga bra bilder.

                  Får försöka en annan dag.




                  I det stora karet så puttrar allting på som vanligt, här händer det inget speciellt förutom att växterna växer så det knakar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Tog en liten film igår efter vattenbytet på det stora karet.
                    Här kommer den

                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Falconer
                      • November 2005
                      • 786

                      Skitsnyggt! Jag undrar hur man får till det så bra....:/
                      Vad är det för ciklider i det karet?

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Falconer
                        Skitsnyggt! Jag undrar hur man får till det så bra....:/
                        Vad är det för ciklider i det karet?

                        Tack, det är Ap. Baenschi och Laetacara araguaiae som finns i karet.

                        Här kommer en lite film till vid matningen av algwaffers.

                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jösses, Pia! Underbar film! Mycket vackert kar och vrålfina fiskar - toppkvalitet!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jösses, Pia! Underbar film! Mycket vackert kar och vrålfina fiskar - toppkvalitet!
                            Tack för de fina orden man blir allt lite röd om kinderna efter sånna ord.

                            Jag gör så gott jag kan, kul att ni gillar det lika mycket som jag
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              finfint kar!
                              en så´n ståtlig Ap. baenschi hane du har

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Riktigt riktigt fint!
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...